Aπό την περασμένη Παρασκευή το βράδυ,υπάρχει απαγορευτικό απόπλου από και προς τα νησιά μας. Ένα απαγορευτικό, που όπως όλα, έχει καθηλώσει τους επιβάτες , αλλά και τα εμπορεύματα, σε άλλες πόλεις παρά την θέλησή τους. Φυσικά και δεν τα βάζουμε με την φύση, ούτε γκρινιάζουμε με τα απαγορευτικά, που αποφασίζονται από τις λιμενικές αρχές για την ασφαλή μεταφορά των επιβατών. Κάποιοι όμως που "πρέπει" να επιστρέψουν στη Χίο για παράδειγμα, για πολλούς και διάφορους λόγους, άμεσα, απευθύνθηκαν στην "Ολυμπιακή", η οποία χρεώνει το εισιτήριο με ...191 ευρώ, ένα ποσό απαγορευτικό για τον μέσο πολίτη και συγχρόνως φανερώνει ότι δεν λειτουργεί η κρατική οικονομική πολιτική της απελευθέρωσης της αγοράς... Η "Ολυμπιακή" αυτή την στιγμή είναι μονοπώλιο στη Χίο μετά και την αποχώρηση της Aegean,η οπία αποχώρηση μπορεί να έγινε για λόγους οικονομικούς, μπορεί και όχι...Το αποτέλεσμα είναι, ότι τα θέσφατα περί συμφέροντος των πολιτών με την απελευθέρωση της αγορά , στην συγκεκριμένη περίπτωση λειτουργούν εις βάρος των πολιτών της Χίου.
Γι'αυτόν τον λόγο θα πρέπει το κράτος να παρέμβει και να λειτουργήσει υπέρ των πολιτών. Δεν είναι δυνατόν με την έλευση απαγορευτικών απόπλου, να καθηλώνονται οι Χιώτες, γιατί απλούστατα αδυνατούν να πληρώσουν αυτά τα υπέρογκα ποσά μεταφράς τους από και προς την Αθήνα.Πρέπει το κράτος με οποιονδήποτε τρόπο να παρέμβει και να λειτουργήσει "σπάζοντας το απόστημα" των αμέσως ή εμμέσως δημιουργουμένων μονοπωλιακών καταστάσεων.
Από την άλλη έχουμε και τις δηλώσεις του νέου υφυπουργού Ναυτιλίας, ότι ..."από το Καστελόριζο μέχρι την Γαύδο θα επιλύσει από ένα πρόβλημα των νησιών". Κάποιος πρέπει να του πει ότι εκτός απ'αυτά τα νησιά υπάρχει και το ...Βόρειο Αιγαίο, ότι υπάρχει η Χίος, η Σάμος, η Λέσβος κ.λ.π. Ας προσπαθήσει να λύσει και κάποιο πρόβλημα απ' αυτά τα νησιά, όπως για παράδειγμα, τα προβλήματα που δημιουργούνται από τα απαγορευτικά απόπλου και τις μονοπωλιακές καταστάσεις στον χώρο των συγκοινωνιών...
ΗΛΙΑΣ ΦΥΛΛΑΣ