Σάββατο 24 Νοεμβρίου 2012

O ΛΙΜΕΝΑΣ ΜΕΣΤΩΝ ΞΑΝΑ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ, ΥΣΤΕΡΑ ΑΠΟ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ Κ. ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ


Το θέμα του λιμένα των Μεστών επανέρχεται στο προσκήνιο, έπειτα από τις απαντήσεις των αρμοδίων Υπουργείων στα Ερωτήματα που έθεσε προσφάτως, ο βουλευτής Χίου Κώστας Τριαντάφυλλος, μέσω του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου.
Το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων διατείνεται ότι: «Μέχρι σήμερα έχει εκτελεστεί το 92% του οικονομικού αντικειμένου του έργου. Για την ολοκλήρωση του έργου, απαιτείται δημοπράτηση και κατασκευή του χώρου στάθμευσης και η βελτίωση της συνδετήριας οδού. Για το χώρο στάθμευσης είναι απαραίτητη η ολοκλήρωση της διαδικασίας απαλλοτρίωσης….., η οποία υπολογίζεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του έτους και να δημοπρατηθεί το σχετικό τμήμα του έργου». Για το χρονοδιάγραμμα της διαδικασίας των απαλλοτριώσεων όμοια είναι και η απάντηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Το ίδιο Υπουργείο παραθέτει τον κατάλογο με τον αριθμό των θαλαμηγών, των επιβατηγών – αναψυχής και κρουαζιερόπλοιων που κατέπλευσαν στην περιοχή από το 2010 και στο σχετικό ερώτημα του βουλευτή ενημερώνει ότι: «Μέχρι σήμερα δεν υφίστανται κατάλληλες κτιριακές και λιμενικές υποδομές, τόσο για την εγκατάσταση και λειτουργία των Υπηρεσιών του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, της Ελληνικής Αστυνομίας και του Τελωνείου όσο και για την εξασφάλιση της ασφαλούς διακίνησης και τον έλεγχο των διακινούμενων ατόμων, σε συνάφεια με τις απαιτήσεις του κεκτημένου SCHENGEN. Επίσης, δεν υφίσταται εγκεκριμένο σχέδιο ασφάλειας λιμενικής εγκατάστασης στο πλαίσιο του ISPS Code».
Σε ό,τι αφορά τη θεσμοθέτηση πύλης εισόδου και εξόδου από τη χώρα, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου απαντά ότι «….βαρύνουσας σημασίας είναι η άποψη της Ελληνικής Αστυνομίας και του συνερωτώμενου Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, που είναι ο επισπεύδων και τελικώς αποφαινόμενος φορέας για τα συναφή θέματα, ως αρμόδιος για τον διαβατηριακό έλεγχο εισερχόμενων και εξερχόμενων από τη χώρα ατόμων».
Τέλος, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου «θεωρεί θετική την προοπτική λειτουργίας μιας γραμμής που θα συνέδεε το Λαύριο με τα Μεστά και το Καρλόβασι, αν όμως, αυτή πρέπει να προστεθεί στις επιδοτούμενες συνδέσεις, είναι αναγκαίο να ληφθούν υπόψη οι περιορισμοί που τίθενται από τις τρέχουσες δημοσιονομικές συνθήκες».
Το Υπουργείο Οικονομικών φαίνεται να συμφωνεί με το γεγονός ότι: «…η θεσμοθέτηση του λιμένα Μεστών ως προσωρινού σημείου εισόδου – εξόδου, θα συντελέσει στην τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της νήσου στην τόσο δύσκολη από οικονομικής πλευράς περίοδο που διανύει η χώρα μας». Όμως, «…η θέση της Υπηρεσίας μας δεν θα μπορούσε να είναι θετική όσον αφορά τον χαρακτηρισμό του εν λόγω λιμένα ως σημείου εισόδου – εξόδου προς και από τη χώρα, όσο δεν υφίστανται οι απαιτούμενες υποδομές. Εφόσον εξασφαλιστούν, η υπηρεσία θα εξετάσει το ενδεχόμενο λειτουργίας τελωνείου στο λιμένα Μεστών για τη διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου».