Σάββατο 30 Μαρτίου 2013

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΧΙΟΥ : ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΜΠΛΟΚΟ ΣΤΗΝ "ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ" ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΤΩΡΑ !




Η αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών προχωρά.
Πριν απ' όλα ας αναρωτηθούμε:
Γιατί το κράτος αξιολογεί τον εκπαιδευτικό;
Στο σχολείο συνυπάρχουν δύο κρίσιμες λειτουργίες:
Α. Η διαδικασία απόκτησης γνώσεων και
Β. Η πολύμορφη ενσωμάτωση στο σύστημα.
Ο εκπαιδευτικός αποτελεί τμήμα αυτής της διαδικασίας και έχει εκ των πραγμάτων ενεργητική συμμετοχή και στις δύο λειτουργίες. Αν δεν ξεκαθαρίσουμε αυτό, ότι δηλαδή ο ρόλος που τους έχει αναθέσει η άρχουσα τάξη είναι να δίνουν γνώσεις και να συμβάλλουν στην αναπαραγωγή της κυρίαρχης ιδεολογίας, μέσω της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ότι αποτελούν μέρος του ιδεολογικού μηχανισμού του κράτους, δεν μπορούμε να απαντήσουμε και στο γιατί της αξιολόγησης.
Άρα, η άρχουσα τάξη και το κράτος της σκέφτεται ως εξής:
«Τους εκπαιδευτικούς τους θέλω για μια συγκεκριμένη δουλειά, γι' αυτή τη δουλειά πρέπει να εξεταστούν και να ελεγχθούν». Αυτό είναι η αξιολόγηση τους!
Μέσα στα Παιδαγωγικά Τμήματα, ο αυριανός εκπαιδευτικός προετοιμάζεται μεθοδικά. Τον προπονούν στο κυνήγι των διαφόρων «ευρωπαϊκών προγραμμάτων», τον καλούν να μάθει, πώς θα προσελκύει χορηγούς, πώς πρέπει να συμπεριφέρεται στο σχολείο της «επιχειρηματικότητας» και των εφήμερων δεξιοτήτων και πώς θα εφαρμόζει τις δήθεν καινοτόμες δράσεις της «διαθεματικότητας», της «ευέλικτης ζώνης», της αξιολόγησης κ.λπ. σε βάρος της επιστημονικής θεώρησης του κόσμου, της ενιαίας βασικής - γενικής Παιδείας.
Γιατί τώρα στην Ελλάδα;
Πάντα μπροστά στις αλλαγές στην Παιδεία, η άρχουσα τάξη χρησιμοποιούσε και το καρότο και το μαστίγιο. Τώρα, στις συνθήκες της καπιταλιστικής κρίσης, οι αλλαγές στην Παιδεία γίνονται με πιο έντονο το αυταρχικό στοιχείο, χαρακτηρίζονται από μεγαλύτερη ταχύτητα και συνδέονται αντικειμενικά και με εργασιακά και οικονομικά θέματα, με το μισθό, ακόμα και με την απόλυση.
Η εξέταση κι ο έλεγχος του εκπαιδευτικού έργου μπορεί να μετρά μονάχα:
α) τους συγκεκριμένους στόχους που βάζει το εκπαιδευτικό σύστημα, το αναλυτικό πρόγραμμα κ.τ.λ.,
β) την εμπέδωση «δεξιοτήτων - ικανοτήτων», κ.τ.λ.
Άρα, μετρά ως κύριο την αντίδραση του παιδιού σε συγκεκριμένες καταστάσεις (στη λογική ερέθισμα - αντίδραση), όχι τους γενικούς όρους ανάπτυξης του ανθρώπινου ψυχισμού. Δεν μπορεί να αποτιμήσει πιο σημαντικές πλευρές της ανθρώπινης προσωπικότητας, όπως η αφηρημένη σκέψη, το γενικό πολιτιστικό επίπεδο, κ.ά.
Τα παραπάνω επιβεβαιώνονται και από το χαρακτήρα του ΠΔ.
Ο κατακερματισμένος και πολύ αναλυτικός τρόπος με τον οποίο επιβάλλεται η αξιολόγηση δείχνει και το πώς κατανοείται σήμερα ο ρόλος του εκπαιδευτικού. Τυποποιούν τη δουλειά του, λες και ελέγχεται για απόκτηση ISO, λες και είναι ένα άθροισμα τεχνικών και όχι μια ουσιαστική μορφωτική και διαπαιδαγωγητική διαδικασία.
Τραγελαφικό παράδειγμα: Στη Νέα Υόρκη 50 δάσκαλοι και διευθυντές σχολείων κατηγορήθηκαν ότι παρότρυναν τους μαθητές να αντιγράψουν για να βαθμολογηθούν καλά και τα σχολεία...

Την Παρασκευή 8/3/2013 δόθηκε στη δημοσιότητα η υπουργική απόφαση για την αυτοαξιολόγηση - αξιολόγηση της σχολικής μονάδας (αρ. πρωτ. 30972/Γ1/5-3-2013). Σ’ αυτήν προβλέπεται ότι το κάθε σχολείο θα καταρτίζει πρόγραμμα δράσης το Σεπτέμβρη.
Στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς η σχολική μονάδα συντάσσει έκθεση με την οποία αξιολογούνται:
α) Η απόδοση της σχολικής μονάδας στο σύνολό της,
β) η επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων που είχαν τεθεί στο πρόγραμμα δράσης και
γ) οι επιτυχίες, οι αδυναμίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίστηκαν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους (άρθρο 32, νόμος 3848/2010).
Κάτι σαν το business plan, που λένε και στην «πιάτσα» της αγοράς. Λες και πρόκειται για επιχείρηση. Τα πάντα θα αναρτούνται στο Διαδίκτυο και θα είναι προσβάσιμα σ’ όλους.
Το «ζουμί» όμως είναι αλλού:
Το πλαίσιο της αξιολόγησης του σχολείου περιλαμβάνει και τους παρακάτω δείκτες:
•           «Τη διαχείριση και αξιοποίηση μέσων και (οικονομικών) πόρων» του σχολείου.
Με ερωτήματα του στιλ: «Οι διαθέσιμοι οικονομικοί πόροι συμβάλλουν στην ανάπτυξη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων; Οι διαθέσιμοι οικονομικοί πόροι επιτρέπουν τη συμμετοχή του σχολείου σε προγράμματα δράσης σε τοπικό, εθνικό ή διεθνές επίπεδο; Ο Δήμος ή η Κοινότητα ενισχύει οικονομικά το σχολείο; Το σχολείο αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για κοινές δράσεις με φορείς της τοπικής κοινωνίας; (βλέπε και επιχειρήσεις)» (Κέντρο Εκπαιδευτικής Ερευνας, Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας).
Σημειώνουμε ότι με το νόμο 3966/2011 τα Πρότυπα Σχολεία μπορούν να προσελκύουν με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων και χορηγούς!
•           «Τα επιτεύγματα και την πρόοδο των μαθητών». Δηλαδή, θα αξιολογείται και άρα θα κατατάσσεται ένα σχολείο με βάση τις επιδόσεις των μαθητών του, λες και γι' αυτές υπεύθυνο είναι κύρια το σχολείο και όχι μια σειρά κοινωνικές παράμετροι.
Να, λοιπόν, με ποια κριτήρια θα αποτιμάται η επίδοση (!) της κάθε σχολικής μονάδας.

Ταυτόχρονα και με την ψήφιση του νόμου για τη σύσταση της «Αρχής διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ)».
Η αρχή αυτή θα παίξει το ρόλο του εξωτερικού αξιολογητή των σχολείων.
Στα γενικά κριτήρια αξιολόγησης περιλαμβάνονται (άρθρο 9, παράγραφος Α):
•           Τα μαθησιακά αποτελέσματα (ξανά)
•           Ο βαθμός ανταπόκρισης των σχολείων στα προγράμματα δράσης
•           Το εκπαιδευτικό έργο, όπως το αξιολογούν οι μαθητές και οι γονείς. Δηλαδή, οι μαθητές (και της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης) και οι γονείς θα κρίνουν τους εκπαιδευτικούς με ερωτήσεις του στιλ: «Οι δάσκαλοι είναι δίκαιοι μαζί μου; Νιώθουν οι μαθητές ευχάριστα και άνετα μέσα στην τάξη;» (Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας, Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας)
•           Η καταλληλότητα των προσόντων του διδακτικού προσωπικού
Τέλος, στο άρθρο 8, παράγραφος στ, αναφέρεται:
«Η κατά τις διατάξεις του παρόντος νόμου αξιολόγηση της ποιότητας (...) μπορεί να υποκαθίσταται από αξιολόγηση από διαπιστευμένο φορέα αξιολόγησης της πρωτοβάθμιας ή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της αλλοδαπής».
Δηλαδή, ακόμα και από «διαπιστευμένες» εταιρείες! Όχι τυχαία, ερωτηματολόγιο που στάλθηκε πριν λίγες μέρες στα σχολεία για «το Νέο σχολείο» έχει ανατεθεί σε ιδιωτική εταιρεία.

Τη σκυτάλη από την κυβέρνηση παίρνουν τα συγκροτήματα των ΜΜΕ, αλλά και οι περιφερειακοί διευθυντές Εκπαίδευσης, που δίνουν αυτή την περίοδο έμφαση στην εμπέδωση από τους διευθυντές του ρόλου τους ως μάνατζερ της αποκεντρωμένης σχολικής μονάδας, που πρέπει να λάβουν «δύσκολες αποφάσεις».
Επί παραδείγματι ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων έχει κάνει σεμινάρια στους διευθυντές των σχολείων της Κεφαλονιάς, αλλά και άλλων νησιών του Ιονίου, με τίτλο «Από τον εμπειρισμό στη διοίκηση ολικής ποιότητας». Πρόκειται για τεχνική διοίκησης, προσέγγιση στο μάνατζμεντ, που εφαρμόζεται στις καπιταλιστικές επιχειρήσεις, στην αγορά. Έχει πελατοκεντρική αντίληψη (τι θέλει ο καταναλωτής προκειμένου να αγοράσει) και προσαρμόζει όλη τη δραστηριότητα της εταιρείας σε αυτό το στόχο. Και αυτό το «σεμινάριο» έγινε σε διευθυντές σχολείων στην Κεφαλονιά!
Αυτή την περίοδο οι σχολικοί σύμβουλοι πανελλαδικά έχουν πάρει «σβάρνα» τα σχολεία, προκειμένου να προετοιμάσουν το έδαφος για την εφαρμογή της αξιολόγησης. Πραγματοποιούν ημερίδες, δήθεν για τη «διαχείριση της τάξης» και την «ενδοσχολική βία» και «επιμορφώσεις». Μέσα από αυτές επιδιώκουν την προετοιμασία των εκπαιδευτικών να ανταποκριθούν στα κριτήρια του ΠΔ, στον καθορισμό των μεθόδων και των τρόπων που αυτά μπορούν να αποτυπωθούν σε μία αξιολογική έκθεση. Σπέρνουν το φόβο, λέγοντας «άσε με τώρα να σου δείξω, γιατί αύριο πάνω σε αυτά θα σε αξιολογήσω».
Στις εισηγήσεις των σχολικών συμβούλων:
1. Κυριαρχεί η ατομική ευθύνη του εκπαιδευτικού. Παραγνωρίζοντας απόλυτα το κοινωνικό πλαίσιο και τους όρους επιτέλεσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ο εκπαιδευτικός καθίσταται ο αποκλειστικός υπόλογος για την πορεία των μαθητών, την ενεργοποίησή τους, τα αποτελέσματα κ.ο.κ.
2. Η αυτοαξιολόγηση ταυτίζεται με την κριτική, την αυτοκριτική και γενικά την προσπάθεια βελτίωσης του σχολείου και του εκπαιδευτικού. Τοποθετείται στον αντίποδα του «ναρκισσισμού» και της επανάπαυσης. Λένε: «Μετά την ολοκλήρωση κάθε διδασκαλίας πρέπει ο διδάσκων να κάνει αυτοαξιολόγηση - προσοχή στη ναρκισσιστική ερμηνεία που κάνουμε συχνά...». Αρα, εξ ορισμού, όποιος δε συμφωνεί με την αξιολόγηση είναι ξεπερασμένος, απαρχαιωμένος, ανίκανος να βελτιωθεί και να βελτιώσει το εκπαιδευτικό σύστημα, ακόμα και τεμπέλης. Με δική του, λοιπόν, «επιλογή» οδηγεί σε αμφισβήτηση τη διατήρηση της θέσης του. Καθαγιάζονται οι απολύσεις, ως «αντικειμενικές», που γίνονται βάσει κριτηρίων και για το «καλό των παιδιών».
3. Η αποδοχή και επικρότηση των αστικών παιδαγωγικών μεθόδων και πρακτικών αποτελεί βασικό πυλώνα. Εκπαιδευτικός που αμφισβητώντας το «νέο σχολείο», αμφισβητεί τη χρήση του project, της ομαδοσυνεργατικής, της διαφοροποιημένης μάθησης, τα ευρωπαϊκά - καινοτόμα προγράμματα δεν έχει θέση στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Τι και αν κάνεις καλά το μάθημά σου, αν τα μαθαίνεις με χίλιες δυο δυσκολίες μαθηματικά, φυσική, γλώσσα κ.λπ... Δεν έχει καμία σημασία, αν δεν είσαι «καινοτόμος», αν δεν απαρνείσαι βασικές αρχές της επιστήμης σου και της παιδαγωγικής. Ο εμπειρισμός αποκτά ισότιμη θέση δίπλα στον ορθολογισμό: «Οτιδήποτε διδάσκεται πρέπει να αποδεικνύεται είτε με τη λογική είτε με τις αισθήσεις (!)». Διαμορφώνουν και προκρίνουν «δάσκαλους» που μαχητικά θα υπερασπίζονται την πολιτική που δρα σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών. Στο project δίνεται ιδιαίτερη έμφαση. Το αντιπαραβάλλουν με την ανία του προηγούμενου μοντέλου του αστικού σχολείου (κάτι που έχει βάση), είναι δημοσιοποιημένο (η δημόσια παρουσίαση αποτελεί τμήμα της βαθμολογίας) και θα αποτελέσει στοιχείο για αξιολόγηση του σχολείου και του εκπαιδευτικού.
4. Δεν αφήνεται καμία πλευρά του εκπαιδευτικού έργου που να μη σπάει σε αξιολογικά κριτήρια. Ολα τα στοιχεία της λεκτικής και μη λεκτικής συμπεριφοράς του εκπαιδευτικού στην τάξη μπαίνουν στο μικροσκόπιο της παρατήρησης.
Η έκφραση του προσώπου, των ματιών, οι κινήσεις των χεριών, το χαμόγελο, το χιούμορ, η χροιά της φωνής, η αμφίεση, η στάση του σώματος κ.ά. επεξηγούνται από τους σχολικούς συμβούλους σαν στοιχεία παιδαγωγικής παρέμβασης.
Ολα αυτά τα εντάσσουν μέσα σε ένα γενικότερο πλαίσιο που προσδιορίζουν ως «το υγιές ηθικό και κοινωνικό πρότυπο». Απαρχαιωμένες αντιλήψεις περασμένων δεκαετιών επανέρχονται και συνδέονται με τη νέα παιδαγωγική, δήθεν μαθητοκεντρική αντίληψη. Οι παρατηρήσεις ξεκινάνε από «τη στάση των γυναικών εκπαιδευτικών, όταν κάθονται στην έδρα» και καταλήγουν στη σημασία της διάταξης Π ή κύκλου των θρανίων στην τάξη για να ενισχύονται η συνεργατική μάθηση και η αλληλοβοήθεια στο πλαίσιο της ομάδας.
5. Δεν υπάρχει καμία επαφή με τις πραγματικές συνθήκες μέσα στις οποίες πραγματοποιείται το εκπαιδευτικό έργο. Ο εκπαιδευτικός της αίθουσας των 30 μαθητών καλείται να κάνει «ψυχολογική και γνωσιολογική προετοιμασία» για κάθε μαθητή, να πετύχει την ενεργοποίηση όλων και να οικοδομήσει εξωδιδακτικές σχέσεις, που τονίζεται (και για ποιον άλλο λόγο άραγε;) ότι πρέπει να είναι ισχυρές.

Ταυτόχρονα, εργάζονται συστηματικά για να διασπάσουν την ενότητα του κλάδου:
•           Ενα κομμάτι - αυτό των στελεχών Εκπαίδευσης - ήδη και αντικειμενικά έχει περάσει στη θέση του αξιολογητή.
•           Οι νεοδιόριστοι είναι καθηλωμένοι στα 600 ευρώ και τους προτρέπουν να βλέπουν την «αποκαθήλωσή» τους μέσα από την υλοποίηση της αξιολόγησης. Την ίδια ώρα, έχουν γαλουχηθεί στα ΑΕΙ με τις «αξίες του νέου σχολείου».
•           Οι «παλαιοί» προτρέπονται να είναι αδιάφοροι προσβλέποντας στην ώρα της συνταξιοδότησης.
•           Οι αναπληρωτές να θεωρούνται ως οι «τελειωμένοι» της υπόθεσης, οι αιώνια άνεργοι και περιπλανώμενοι.
Η διάσπαση της ενότητας του κλάδου, της συμμαχίας με τους γονείς έχει ως αποτέλεσμα να εξαπλώνεται ο φόβος. Στο βαθμό που δεν κυριαρχεί η συλλογική δράση με πυρήνα το πρωτοβάθμιο συνδικάτο και πόδια σε κάθε Σύλλογο Διδασκόντων θα αναπτύσσονται φαινόμενα κινήσεων απελπισίας αλλά και συνδιαλλαγής με στελέχη Εκπαίδευσης, στο πλαίσιο αναζήτησης ατομικών λύσεων.
Εδώ βρίσκονται και οι σοβαρές ευθύνες της πλειοψηφίας ΔΟΕ .Που για χρόνια και για χρόνια καλλιέργησε τις αυταπάτες για «μια άλλη - καλή αξιολόγηση». Που άφησε απροετοίμαστο τον κλάδο μπροστά στην επίθεση, που αρνείται επανειλημμένα να υιοθετήσει δυναμικές κινητοποιήσεις,προκειμένου η αξιολόγηση να μην περάσει.
Απέναντι σε όλα αυτά χρειάζεται κλίμα μάχης χωρίς αναμονές.
Σήμερα, που οι υπάρχουν δυνατότητες για ολόπλευρη ικανοποίηση των μορφωτικών δικαιωμάτων του λαού, για παροχή ενιαίας αποκλειστικά δημόσιας και δωρεάν Παιδείας, η αξιολόγηση δουλεύει ευθέως αντίθετα με αυτό το αίτημα. Σηματοδοτεί αντιδραστική στροφή. Γι' αυτό το λόγο η θέση μας είναι ξεκάθαρη: Καμιά αξιολόγηση σχολείου και εκπαιδευτικού που θα στοχεύει στο να χρησιμοποιήσει τον εκπαιδευτικό σε βάρος της παιδείας και της κοινωνίας.
Η αντίθεσή μας στην αξιολόγηση συνοδεύεται από την πάλη για ενιαία αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Εκπαίδευση, με την πάλη για ριζικές αλλαγές σε επίπεδο οικονομίας και πολιτικής που θα δημιουργούν τους όρους για την ικανοποίηση των σύγχρονων μορφωτικών λαϊκών αναγκών και θα καθιστούν τον εκπαιδευτικό πραγματικό δάσκαλο των παιδιών του λαού.
Η αντίθεσή μας στην αξιολόγηση, ως κρίσιμο κρίκο στην εφαρμογή της αντιλαϊκής πολιτικής, δεν μπορεί να αποκοπεί από τη συζήτηση για τις συνέπειες της κρίσης, από τα υποσιτισμένα παιδιά, τις μειώσεις μισθών, τα ανύπαρκτα βιβλία, τις ελλείψεις σε πετρέλαιο, μεταφορικά μέσα, κ.τ.λ.
Στην εποχή της οικονομικής κρίσης, φιλολαϊκά μπορεί να κριθεί μόνο ο εκπαιδευτικός που λειτουργεί κόντρα στον εργοδότη του (κράτος, ιδιώτης) και που ξεμπλοκάρει τη βασική του λειτουργία, την εκπαιδευτική, από τις απαιτήσεις του με όρους θετικής, έμπρακτης απειθαρχίας μέσα στην τάξη, στο περιεχόμενο του μαθήματος, στο αντιδραστικό περιεχόμενο βιβλίων, που γίνεται θετικό παράδειγμα για παιδιά και γονείς, που στέκεται δίπλα στους αγώνες και τα προβλήματά τους και όχι απέναντί τους ή κλεισμένος στον κόσμο του...
Βλέποντας την εργασία του εκπαιδευτικού από τη σκοπιά αυτή, αντιλαμβανόμαστε καλύτερα τη σημασία της, τη σύνδεση της προσπάθειάς του μέσα στην τάξη με την κοινωνική και πολιτική του δραστηριότητα. Σύμφωνα με το Γληνό, ο σωστός εκπαιδευτικός «βλέπει στις νέες ψυχές τη δυνατότητα μιας καλύτερης ανθρωπότητας και θέτει ολόκληρο τον εαυτό του υπηρέτη της δημιουργίας της, βρίσκοντας σ' αυτή του την ενέργεια τη βαθύτατη ικανοποίηση του είναι του».
Στο επίκεντρο της σκέψης μας πρέπει να μπει η Παιδεία που θα αναπτύσσει ολόπλευρα τον άνθρωπο και της ανάγκες του.
Αποφάσεις
Με βάση τα παραπάνω  το Δ.Σ του Συλλόγου Δασκάλων/Νηπιαγωγών Χίου ενσωματώνοντας στις αποφάσεις του και  τις αποφάσεις του Δ.Σ της ΔΟΕ ενάντια στην ‘’αυτοαξιολόγηση’’ καταλήγει καταρχήν  στα εξής:

•           Τάσσεται κατηγορηματικά αντίθετο:
            Με το Προεδρικό Διάταγμα «Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας – διαδικασία αυτοαξιολόγησης».
            Με το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού που αποβλέπει στην προετοιμασία απολύσεων και στο να σπείρει το φόβο, την υποταγή και τη διαφοροποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών.
Με την ψήφιση του νόμου για τη σύσταση της «Αρχής διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ)».

             Αποφασίζει τα παρακάτω ως πρώτες και άμεσες δράσεις του  :

•           Να προχωρήσει σε συνέντευξη τύπου παρουσίασης συνολικά της θέσης του επί της “αξιολόγησης”.
•           Να προχωρήσει σε ενημέρωση απ’ τα μέλη του Δ.Σ. στο σύνολο των σχολείων και νηπιαγωγείων. Ιδιαίτερα για τα πολυθέσια σε συνεργασία με τους διευθυντές να συγκεκριμενοποιηθεί η ημερομηνία ενημέρωσης των εκπαιδευτικών. Ώστε οι σύλλογοι διδασκόντων να αρνηθούν τη συμμετοχή τους στη διαδικασία.
•           Να στηρίξει: την επικαιροποίηση της θέσης μας ενάντια στην «αυτοαξιολόγηση» της σχολικής μονάδας, άλλωστε ήδη έχει με σαφήνεια τοποθετηθεί και η ΔΟΕ.
•           Να επαναβεβαιώσει την πλήρη και κατηγορηματική αντίθεσή του στο σχέδιο Π.Δ. για την “αξιολόγηση”, αλλά και την αταλάντευτη θέλησή του να κάνει ό,τι μπορεί για να μην περάσει.
•           Να παρέχει προς όλους τους συναδέλφους πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη και να σταθεί πλάι τους.
•           Να προχωρήσει σε συνάντηση με την Ένωση Γονέων Χίου και σε συνεργασία μαζί της να προχωρήσει σε ενημέρωση των συλλόγων γονέων των σχολείων και νηπιαγωγείων.

Θέμα 2: Δραστηριότητες του ΔΣ για την προώθηση των προβλημάτων του Δημοτικού Σχολείου και του Νηπιαγωγείου Βολισσού.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΒΟΛΙΣΣΟΥ
Προκειμένου να αντιμετωπιστούν μεγάλα προβλήματα του σχολικού συγκροτήματος Βολισσού τα οποία χρονίζουν και επιπλέον δημιουργούν τεράστιους κινδύνους για τους μαθητές επιθυμούμε να σας ενημερώσουμε για τα παρακάτω θέματα που χρήζουν άμεσης επίλυσης και να ζητήσουμε την επιτόπια επίσκεψή σας για τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση των ζητημάτων αυτών.

-    Κουφώματα που ανοίγουν με τον αέρα και μπάζουν νερά
-    Ελλιπές σύστημα πυρασφάλειας. Ολόκληρο το σχολικό συγκρότημα λειτουργεί με 3 πυροσβεστήρες.
-    Περίφραξη κήπου
-    Επιδιόρθωση κεκλειδώματος
-    Σίτα στις πόρτες του γηπέδου
-    Περίφραξη πίσω από το γήπεδο
-    Τοποθέτηση Κάδων ανακύκλωσης


Γνωρίζετε πολύ καλά το πρόβλημα που υπάρχει στο σχολείο μας με τα ελαττωματικά κουφώματα. Τη φετινή χρονιά λόγω των πολλών βροχοπτώσεων και των θυελλωδών ανέμων βρεθήκαμε και πάλι αντιμέτωποι σε μεγαλύτερο βαθμό από κάθε άλλη χρονιά  με τη μανία των καιρικών φαινομένων καθώς τα κουφώματα αδυνατούσαν να μας προστατεύσουν. Σας παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για την πορεία του έργου της αντικατάστασης των κουφωμάτων και τι σκοπεύετε να κάνετε μετά την αρχική απόρριψη της μελέτης.


ΘΕΜΑ:  Χρήματα από δωρεά Μαρίνειου

Σε απάντηση του υπ’ αριθμού 206/03/01/2013 εγγράφου επιθυμούμε να σας εκφράσουμε την έντονη διαμαρτυρία μας για την αδικία που συντελέστηκε σε βάρος των σχολείων μας καθώς δεν μας επιστράφηκε το υπόλοιπο της ενιαίας σχολικής επιτροπής Δήμου Αμανής αλλά μόνο ένα μικρό μέρος.
Όπως διαπιστώνουμε από την επιστολή σας η απόφαση αυτή δεν οφείλεται σε λάθος αλλά σε συνειδητή επιλογή σας. Όπως προκύπτει από τα βιβλία εσόδων – εξόδων, η τότε σχολική επιτροπή χρηματοδοτήθηκε από το Ίδρυμα Βασιλείου Μαρίνου –και όχι από το Ίδρυμα Κουγιούλειο όπως αναφέρετε- με το ποσό των 9.000 ευρώ. Δεν είναι αδικία το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών των χρημάτων να παρακρατείται από τη νέα σχολική επιτροπή και σε μας να επιστρέφονται κάποια ψίχουλα ως άλλοθι για αυτή την παρακράτηση;
Είναι σαφές ότι με την ενέργειά σας αυτή καταστρατηγείται η βούληση του διαθέτη αείμνηστου Β. Μαρίνου ο οποίος πρόσφερε τα χρήματα αυτά για τις ανάγκες των σχολείων μας και μόνο.
Πέραν αυτών επιθυμούμε να διαμαρτυρηθούμε και για το γεγονός ότι όπως αναφέρετε το σχολείο μας δεν θα ελάμβανε αρχικά καθόλου χρήματα για το πετρέλαιο επειδή διέθετε χρηματικό υπόλοιπο.
Δηλαδή το μήνυμα το οποίο μας απευθύνετε είναι ότι όποιος ξοδεύει σύντομα τα χρήματά του θα ενισχύεται οικονομικά ενώ όποιος αποταμιεύσει με φειδώ και σύνεση θα τιμωρείται;
Πιστεύουμε ότι θα κατανοήσετε το δίκαιο των ισχυρισμών μας και θα αποκαταστήσετε την αδικία σε βάρος μας.

Διαθήκη Μιχαήλ Κουκουνάρη
Με αφορμή το αρ. πρωτ. 18658/5882/27-08-12 έγγραφο της Δ/νσης Διοικητικού-Οικονομικού Βορείου Αιγαίου, Τμήμα Δημ. Περιουσίας & Κρατ. Οχημάτων, Γραφείο Εθνικών Κληροδοτημάτων με θέμα  «Διαθήκη Μιχαήλ Κουκουνάρη’ σας παρακαλούμε να προβείτε σε όλες τις νόμιμες ενέργειες για την εκπλήρωση του σκοπού του διαθέτη και την κατοχύρωση της περιουσίας του Δημοτικού Σχολείου Βολισσού καθώς και την απόδοση των ενοικίων στο σχολείο, ώστε να μη βρεθούμε αντιμέτωποι με τυχόν ποινικές ευθύνες σε περίπτωση αμέλειας. Παρακαλώ ενημερώστε με εγγράφως για τις νομικές ενέργειες που πρέπει να προβεί το Δημοτικό Σχολείο Βολισσού.


ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ Δ.Σ. ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ
Με βάση τα έγγραφα των συναδέλφων προϊσταμένων του Δημοτικού και του Νηπιαγωγείου Βολισσού, το Δ.Σ. αποφασίζει να παρέμβει στις εξής κατευθύνσεις:
Να ζητήσει από τη ΔΕΠ:
Α. Να αποδίδονται όλα τα ποσά των κληροδοτημάτων για τη λειτουργία των σχολείων.
Β. Να δίνεται κανονικά η επιχορήγηση για τη λειτουργία του σχολείου και νηπιαγωγείου, ανεξάρτητα του ποσού των κληροδοτημάτων.
Να ζητήσει από την Τεχνική Υπηρεσία:
Να ελεγχθεί η λειτουργία του καυστήρα και να προχωρήσει στην επισκευή του.
Να κάνει επαφή με το Δήμαρχο, ώστε:
Να ενταχθεί το κτήριο που στεγάζει τις σχολικές μονάδες σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα, προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες για αντικατάσταση κουφωμάτων, να αποκτήσει το οίκημα πυρασφάλεια και να διαμορφωθεί ο αύλειος χώρος.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος                                                                                        ο Γραμματέας