Δεν έγιναν δεκτές από την ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας οι τροπολογίες, που κατατέθηκαν από βουλευτές Ηρακλείου της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, που όπως είχε καταγγείλει η ΠΝΟ οδηγούσαν σε κατάργηση του δικαιώματος της απεργίας των ναυτεργατών.
Οι τροπολογίες είχαν κατατεθεί από τον γραμματέα της ΝΔ Μανώλη Κεφαλογιάννη και πρότεινε την υποχρεωτική δρομολόγηση πλοίου εάν συνεχιζόταν για παραπάνω από 48 ώρες απεργία ναυτεργατών και του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Β. Κεγκέρογλου ο οποίος πρότεινε την καθιέρωση "πλοίου ασφαλείας".
Στην συνεδρίαση της Τρίτης η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ Μαρία Ρεπούση με την αναφορά της ότι "ανάμεσα στον καμαρώτο και στον νησιώτη, που κινδυνεύει να μείνει χωρίς πλοίο εμείς είμαστε με τον νησιώτη" προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις ακόμα και στο εσωτερικό του κόμματός τους.
Τελικά, το θέμα λύθηκε το απόγευμα της Τετάρτης καθώς ο υπουργός Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλης ανακοίνωσε απο το βήμα της Βουλής οτι οι τροπόλογίες δεν γίνονται δεκτές. Αργότερα, ο ίδιος είπε σε δημοσιογράφους πως θα ξεκινήσει διάλογος με όλα τα κόμματα και τους φορείς για να υπάρξει μια κοινή συμφωνία σε μια ρύθμιση.
Από εκεί και πέρα, το απόγευμα της Τετάρτης με την ολοκλήρωση της συζήτησης ο ΣΥΡΙΖΑ ζήτησε ονομαστική ψηφοφορία για μια σειρά άρθρα, η οποία θα γίνει μάλλον την Πέμπτη.
Την ίδια ώρα, ενδιαφέρον είχε η τοποθέτηση του εισηγητή του ΠΑΣΟΚ Κ. Τριαντάφυλλου που ζήτησε ουσιαστικές αλλαγές στο άρθρο 19 για τις συμβάσεις στα κατώτερα πληρώματα στα ποντοπόρα πλοία (σ.σ. ζήτησε να προβλεφθεί ρητά οτι δεν καταργούνται οι ΣΣΕ, να θεσπιστεί ως κατώτερος μισθός ο προβλεπόμενος από την ITF και ότι οι ατομικές συμβάσεις θα αφορούν νεοεισερχόμενους στο ναυτικό επάγγελμα και όχι εν ενεργεία ή απογεγραμμένους ναυτικούς) και για τα εργασιακά θέματα στο άρθρο 30.
Ακολούθως, η εισηγήτρια της ΔΗΜΑΡ Μαρία Ρεπούση ανακοίνωσε ότι θα καταψηφίσει η ΔΗΜΑΡ το άρθρο 19 και ζήτησε οτι περιμένει αλλαγές στο άρθρο 49, που αφορά την πλοηγική υπηρεσία.
Στο "και πέντε" ο υπουργός Κ. Μουσουρούλης κατέθεσε "νομοτεχνικές βελτιώσεις" για το άρθρο 19, με την οποία δεν αλλάζει η ουσία του αλλά προβλέπει ότι δεν στερείται το δικαίωμα σύναψης ΣΣΕ (δεν θίγουν ή μεταβάλλουν την σύναψη συλλογικών συμβάσεων εργασίας) ενώ με άλλη ρύθμιση αναδιατυπώθηκε πλήρως το άρθρο 49 για την πλοηγική υπηρεσία, ώστε το θέμα του μοντέλου λειτουργίας της να αποφασιστεί μετά από μελέτη, που θα έχει ολοκληρωθεί σε 6 μήνες.
pireas2day.gr