Τετάρτη 29 Μαΐου 2013

OI ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΧΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ




Όπως είναι γνωστό, το Επιμελητήριο Χίου αξιοποιώντας τον βασικό ρόλο του που δεν είναι άλλος από τη λειτουργία του ταυτόχρονα ως δέκτης των μηνυμάτων του τοπικού επιχειρηματικού ιστού αλλά και ως πομπός αυτών των μηνυμάτων στην εκάστοτε Κεντρική αλλά και τοπική Εξουσία –όταν βέβαια αυτή  έχει την πρόθεση να ακούει και να διαβουλεύεται -, έχει ασχοληθεί επισταμένα με το θέμα των ελλιπέστατων λιμενικών υποδομών του νησιού και με τους τρόπους βελτίωσής τους.
Πιστεύοντας ότι σήμερα είναι επιταγή των καιρών να είμαστε κατ αρχήν ρεαλιστές, αλλά και  να συναισθανόμαστε την ευθύνη μας απέναντι στις επόμενες γενιές,  καθώς  οι όποιες εμμονές μας, οι πολιτικές σκοπιμότητες   ή οι  λάθος επιλογές θα ταλαιπωρούν για δεκαετίες τους κατοίκους της Χίου επισημαίνουμε τα εξής:
Παρακολουθούμε μία προσπάθεια απαξίωσης των λιμενικών υποδομών του νησιού που φοβούμαστε ότι υποκινείται από μία στείρα διάθεση πολιτικής αντιπαράθεσης με θύματα τους επιχειρηματίες και τους κατοίκους της Χίου. Οι ενέργειες μετά την διαβούλευση που αφορούσε την επικαιροποίηση της στρατηγικής σχετικά με τον κεντρικό λιμένα της Χίου έχουν ατονήσει και δεν υπάρχει σαφές στίγμα αναφορικά με τις επόμενες κινήσεις που θα αναληφθούν άμεσα από Τοπική Αυτοδιοίκηση αλλά και Υπουργείο Ναυτιλίας & Αιγαίου.
Δηλώνουμε ξεκάθαρα ότι θα παρακολουθούμε το θέμα το οποίο θεωρούμε ιδιαίτερα κομβικό για την ανάπτυξη του νησιού και επισημαίνουμε για μία ακόμη φορά:

l     Τασσόμαστε υπέρ μία διπλής στόχευσης όσον αφορά τις λιμενικές υποδομές του νησιού . Με άλλα λόγια χωρίς να απεμπολούμε την στόχευση ενός σύγχρονου και ασφαλούς νέου λιμένος, οφείλουμε να σχεδιάσουμε άμεσα πρακτικούς τρόπους βελτίωσης του υφιστάμενου λιμένος και των παρεχόμενων προς τους επισκέπτες υπηρεσιών, καθώς σύμφωνα με μελέτες που έχουν τεθεί υπόψη μας το κόστος τους είναι ρεαλιστικό.
l     Η άμεση αναβάθμιση των υποδομών του Τελωνείου Χίου αποτελεί σημαντική προτεραιότητα , εάν επιθυμούμε να διατηρήσουμε το ρεύμα των επισκεπτών από τρίτες χώρες.
l     Τασσόμαστε υπέρ της άμεσης ανάληψης πρωτοβουλιών για την  αξιοποίηση του λιμένος Μεστών με άμεση ολοκλήρωση των χερσαίων εγκαταστάσεων, αλλά και του χαρακτηρισμού του ως πύλη Σένγκεν , ώστε  αυτό να  λειτουργήσει συμπληρωματικά με το κεντρικό λιμάνι της Χίου
Επισημαίνουμε τέλος ότι ο σχεδιασμός μας πρέπει να συγκλίνει στην αποτελεσματική αξιοποίηση του  τουρισμού κρουαζιέρας  αλλά και εν γένει του θαλάσσιου τουρισμού που όπως όλα δείχνουν  μπορούν να προσφέρουν προστιθέμενη αξία στο νησί εάν σχεδιασθούν ορθά οι απαιτούμενες υποδομές .  Σε αυτό το σημείο αξίζει να προστεθεί ότι πρέπει να δοθεί επιτέλους μία βιώσιμη λύση και όσον αφορά τη μαρίνα ( η οποία αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε απαράδεκτη κατάσταση και αποτελεί έναν ιδιαίτερα επικίνδυνο για επισκέπτες χώρο), καθώς αυτή ουδέποτε εκπλήρωσε τους στόχους για τους οποίους δημιουργήθηκε.

Δεδομένου ότι δεν υπάρχει πλέον διαθέσιμος χρόνος, καθώς η δυσμενής οικονομική συγκυρία έχει ήδη φέρει σε δεινή θέση πολλές τοπικές επιχειρήσεις , πρέπει να εργασθούμε ταχύτατα προς την κατεύθυνση της επιδίωξης άμεσης λύσης των προβλημάτων ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων αλλά και της  δημιουργίας υποδομών για ασφαλή και άνετο ελλιμενισμό σκαφών αναψυχής, προσελκύοντας με αυτό τον τρόπο επισκέπτες που θα βοηθήσουν ποικιλοτρόπως την τοπική οικονομία. Προς αυτή την κατεύθυνση πρέπει να αξιοποιήσουμε άμεσα και την τεχνογνωσία του ΟΛΠ επιταχύνοντας τις διαδικασίες υλοποίησης του μνημονίου, όπως αυτό είχε περιγραφεί κατά την επίσκεψη του Προέδρου του κου Ανωμερίτη στη Χίο.

Υποχρεωνόμαστε να δημοσιοποιήσουμε τα ανωτέρω καθώς παρατηρούμε μία αδικαιολόγητη στασιμότητα αναφορικά με πρωτοβουλίες που θα στόχευαν στην «θεραπεία» κάποιων από τα ζωτικά προβλήματα που αφορούν τις λιμενικές υποδομές του νησιού.
Θεωρώντας τα ανωτέρω ζητήματα ιδιαίτερα σοβαρά , παραμένουμε στη διάθεσή των θεσμικών φορέων για έναν εποικοδομητικό διάλογο επ’ αυτών.
  
                                                                                                    Ο Πρόεδρος