Δευτέρα 27 Μαΐου 2013

OMIΛΙΑ ΤΟΥ ΥΝΑ, ΚΩΣΤΗ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗ , ΣΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΣ ΤΟΥ ΟΛΠ Α.Ε.




«Με μεγάλη χαρά και ικανοποίηση εγκαινιάζουμε σήμερα το νέο Διεθνή Επιβατικό Σταθμό Κρουαζιέρας του ΟΛΠ. Το έργο αυτό επιβεβαιώνει τη διαχρονική και ακατάλυτη σχέση της πόλης του Πειραιά με την ανάπτυξη της χώρας, μέσα από τη ναυτιλία, το εμπόριο και τη μεταφορά ταξιδιωτών. Μια σχέση που θα ενισχυθεί ακόμα περισσότερο με την ανάδειξη του Λιμένα του Πειραιά όχι μόνο ως του κυριότερου διαμετακομιστικού κέντρου της ανατολικής Μεσογείου, αλλά ως ενός διεθνούς κόμβου εκκίνησης κρουαζιέρας. Πρόκειται άλλωστε, για τους πρωταρχικούς στόχους της εθνικής στρατηγικής για την ανάπτυξη των λιμένων μας που παρουσιάσαμε πριν από λίγους μήνες.

Η μεταρρύθμιση του λιμενικού μας συστήματος που θεσπίστηκε με τον πρόσφατο Νόμο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, δημιουργεί τις κατάλληλες προϋποθέσεις για να πετύχουμε τους στόχους αυτούς. Και θα τους πετύχουμε κόντρα σε εκείνους που νομίζουν ότι η αντίθεση αποτελεί και πρόταση.

Ειδικά από την κρουαζιέρα, το όφελος είναι μεγάλο και είναι αναγκαίο για να επιστρέψουμε ταχύτερα στην ανάπτυξη. Θα μπορούσα να πω ότι είναι και μεσοπρόθεσμα εξασφαλισμένο. Γιατί, παρά την παγκόσμια οικονομική κρίση, η κρουαζιέρα είναι ένας κλάδος που αναπτύσσεται ταχύτατα, όπως βλέπουμε στα δεδομένα της ζήτησης. Γι’ αυτό και οξύνεται όλο και περισσότερο ο διεθνής ανταγωνισμός, όπως διαπιστώνουμε από τα δεδομένα της προσφοράς. Στο σκέλος της προσφοράς, η χώρα μας σαφώς υπερτερεί σε φυσική ομορφιά και πολιτιστικό πλούτο, τόσο σε ποικιλία, όσο και σε αξία.

Αλλά δεν είναι μόνο αυτά τα κριτήρια των διαχειριστριών εταιριών. Βαθμολογούν την αξιοπιστία, την πληρότητα, την ποιότητα, το κόστος αλλά και την ταχύτητα παροχής των υπηρεσιών. Τόσο στους λιμένες εκκίνησης, όσο και στους λιμένες διέλευσης. Και επιλέγουν. Και όλα αυτά προϋποθέτουν δια-λειτουργικότητα όλων σχεδόν των τομέων οικονομικής δραστηριότητας, τόσο σε εθνικό, όσο και σε τοπικό επίπεδο. Αλλά και υπευθυνότητα και σοβαρότητα από πλευράς όλων των εμπλεκόμενων φορέων και επαγγελματικών κλάδων.

Γιατί η κρουαζιέρα, κυρίες και κύριοι, είναι όπως η ορχήστρα. Το παραμικρό «φάλτσο» θα διώξει τον πελάτη. Δεν χρειάζεται να αναφερθώ σε παραδείγματα. Χρειάζεται όμως να αναφέρω την ανάγκη παρακολούθησης και διαρκούς σύγκρισης με τους λιμένες ανταγωνισμού. Υπάρχουν λιμένες που επιβεβαιώνουν θέσεις ελλιμενισμού ακόμα και δυο χρόνια πριν από την άφιξη του πλοίου, την εποχή δηλαδή που ανακοινώνονται δρομολόγια. Υπάρχουν λιμένες που σχεδιάζουν και εφαρμόζουν «έξυπνες» πολιτικές εκπτώσεων για να αποσπάσουν αφίξεις.

Από πλευράς μας, για να ενισχύσουμε τον κλάδο, με το πρόσφατο Νόμο του Υπουργείου Ναυτιλίας, όλα τα πλοία, ανεξαρτήτως σημαίας, μπορούν πλέον να παραλαμβάνουν επιβάτες όχι μόνο από τον αφετήριο λιμένα αλλά και από τους ενδιάμεσους λιμένες που προσεγγίζουν, με την υποχρέωση οριστικής αποβίβασής τους στον ελληνικό λιμένα επιβίβασης. Αναφέρθηκα στα παραδείγματα αυτά για να δείξω ότι η αύξηση των εσόδων από την κρουαζιέρα είναι πολύ-παραγοντική. Και όπως πολύ καλά γνωρίζετε, η σχέση των εσόδων με τις αφίξεις δεν είναι πάντα γραμμική.

Στο πλαίσιο αυτό, χρέος μας είναι να εξετάζουμε το τι ακριβώς προσφέρουν οι ανταγωνιστές, αλλά και το πως εξελίσσουν το προσφερόμενο προϊόν προκειμένου να κατοχυρώσουν τη θέση τους βραχυπρόθεσμα, αλλά και να καθιερωθούν μακροπρόθεσμα. Ο στόχος είναι εθνικός και δεν είναι μόνο του Πειραιά. Γιατί όπως γνωρίζετε, ανάπτυξη των λιμένων εκκίνησης σημαίνει αύξηση των λιμένων διέλευσης. Και όταν αυξάνονται οι λιμένες διέλευσης, δημιουργούνται απαιτήσεις για ανάπτυξη νέων λιμένων εκκίνησης. Είναι συμπληρωματική η σχέση των ελληνικών λιμένων μεταξύ τους στον τομέα αυτό. Ας το καταλάβουμε. Ο τουρίστας κρουαζιέρας δεν είναι εμπορευματοκιβώτιο. Και η πίτα είναι πραγματικά μεγάλη, όπως και οι προτιμήσεις είναι πολλές. Έχει δηλαδή «για όλους».

Ειδικά φέτος αναμένουμε θεαματικά βελτιωμένα έσοδα, σε πραγματικές τιμές, αφού η αγορά ήδη κινείται αυξητικά. Μέχρι τώρα έχουμε 22% αύξηση στους επιβάτες εκκίνησης και 25% στους επιβάτες διέλευσης. Όμως δεν θα πρέπει να επαναπαυόμαστε. Η αύξηση της παγκόσμιας πίτας δεν έχει σχέση με τις ενέργειες που πρέπει να κάνουμε για να αυξήσουμε το μερίδιό μας. Και ο νέος σταθμός που εγκαινιάζουμε σήμερα είναι μια από αυτές τις ενέργειες. Οι σύγχρονες εγκαταστάσεις και τα δύο διαφορετικά σημεία εισόδου και εξόδου εξυπηρετούν άνετα και γρήγορα μέχρι και 25.000 επιβάτες την ημέρα. Και αυτό μετράει για τις διαχειρίστριες εταιρίες.

Θα ήθελα λοιπόν να εκφράσω στη διοίκηση του ΟΛΠ την ικανοποίησή μου για το σημαντικό αυτό έργο. Είμαι βέβαιος ότι ο νέος Διεθνής Σταθμός Κρουαζιέρας που φέρει το όνομα του δημιουργού του Πειραιά Θεμιστοκλή, θα συμβάλει αποτελεσματικά ώστε να γίνει ο Πειραιάς το πρώτο λιμάνι κρουαζιέρας στη Μεσόγειο.

Σας ευχαριστώ.»