Οι επιδοτήσεις για τις άγονες γραμμές του Αιγαίου, οι συνθέσεις των πληρωμάτων των πλοίων της ακτοπλοΐας και σειρά άλλων ζητημάτων του κλάδου συζητήθηκαν κατά τη διάρκεια της συνάντησης τρόικας με τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης σε δηλώσεις που έκανε χθες το πρωί, εμφανίστηκε ικανοποιημένος από τη συνάντηση με την τρόικα. Πιστεύει πως ξεπεράστηκαν όλες οι δυσκολίες, αφού δόθηκαν εξηγήσεις για το ποια μέτρα πρόκειται να πάρει και ποια έχει ήδη πάρει το Υπουργείο.
Ο υπουργός ανέφερε ότι ήδη έχει αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο τιμολογούνται τα εισιτήρια στην ακτοπλοΐα. Έχουν καταργηθεί οι υποχρεωτικές εκπτώσεις. Συγκεκριμένα καταργήθηκαν οι εκπτώσεις και για τους βουλευτές και για τους μητροπολίτες και για τους δημάρχους. Διατηρήθηκαν όμως οι εκπτώσεις των απόρων, των ατόμων με ειδικές ανάγκες, των φοιτητών τους χειμερινούς μήνες και κάποιες άλλες πολύ ειδικές.
Επίσης, όπως μετέδωσε το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, παρουσιάστηκε έκθεση αξιολόγησης για τα μέτρα που έχουν ληφθεί, όπως για παράδειγμα για τα ταχύπλοα για τα οποία μειώθηκε ο χρόνος δρομολόγησής τους, για την κατάργηση της 10μηνης υποχρεωτικής στελέχωσης και για τον αντίκτυπο που είχε η μείωση των συνθέσεων της Αδριατικής. Η τρόικα ανέφερε ότι αυτά τα μέτρα είναι σε σωστή κατεύθυνση, αποδεχόμενη επίσης ότι δεν είναι η κατάλληλη χρονική στιγμή να ληφθούν άλλα.
Η τρόικα ζήτησε περαιτέρω μείωση της υποχρεωτικής σύνθεσης των πληρωμάτων των καραβιών. Ο υπουργός απάντησε ότι έγινε ήδη μια τέτοια μείωση στην Αδριατική, αλλά δε μειώθηκε η απασχόληση στον ίδιο βαθμό που μειώθηκε η υποχρεωτική σύνθεση. Επίσης είπε πως η μείωση της υποχρεωτικής σύνθεσης είναι δύσκολο να γίνει στις γραμμές του Αιγαίου, γιατί υπάρχουν θέματα ασφάλειας, αλλά και γιατί υπάρχουν και άλλα θέματα γύρω από τη λειτουργία των πλοίων, τα οποία επίσης είναι πολύ βασικά.
Με την παραπάνω αναφορά, ο κ. Βαρβιτσιώτης εννοεί ότι είναι δύσκολο να μειωθεί η υποχρεωτική σύνθεση των πληρωμάτων στις γραμμές του Αιγαίου διότι τα πλοία κάνουν πολλές ενδιάμεσες στάσεις. Κατά την πρόσδεση των πλοίων στα λιμάνια, απαιτείται η απασχόληση μεγάλου μέρους του προσωπικού.
Αδικούνται οι νησιώτες
Στο ζήτημα των επιδοτήσεων για τις άγονες γραμμές, ο κ. Βαρβιτσιώτης κατά τη διάρκεια της συνάντησης ανέφερε πως είναι άδικο για τους νησιώτες να δίνονται 80 εκατ. ευρώ για τις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές και 400 εκατ. ευρώ για την επιδότηση των αστικών συγκοινωνιών, ενώ ο ίδιος σημείωσε ότι «ήταν πάρα πολύ προσεκτικοί, ιδιαίτερα μετά και την περυσινή κουβέντα που είχαν κάνει με τον κ. Μουσουρούλη».
Σε ό,τι αφορά στις αποκρατικοποιήσεις των λιμανιών, γίνονται διαβουλεύσεις των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Για τα υπόλοιπα λιμάνια, ο υπουργός δήλωσε πως δεν είναι ώριμη η αποκρατικοποίησή τους.
Σχετικά με τη λειτουργία των μαρινών, ο υπουργός δήλωσε πως εκείνο που τον ενδιαφέρει, είναι να πάψει το κυνήγι των ιδιοκτητών ιστιοπλοϊκών σκαφών και σκαφών αναψυχής. Πιστεύει πως πρέπει να υπάρχει ένα ξεκάθαρο και σαφές περιβάλλον, ώστε ο Βέλγος, ο Ολλανδός, ο Τούρκος, ο Ιταλός, ο Γάλλος, οποιοσδήποτε έχει λεφτά και έχει ένα σκάφος, να το έχει στην Ελλάδα.
emprosnet.gr
Ο κ. Βαρβιτσιώτης σε δηλώσεις που έκανε χθες το πρωί, εμφανίστηκε ικανοποιημένος από τη συνάντηση με την τρόικα. Πιστεύει πως ξεπεράστηκαν όλες οι δυσκολίες, αφού δόθηκαν εξηγήσεις για το ποια μέτρα πρόκειται να πάρει και ποια έχει ήδη πάρει το Υπουργείο.
Ο υπουργός ανέφερε ότι ήδη έχει αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο τιμολογούνται τα εισιτήρια στην ακτοπλοΐα. Έχουν καταργηθεί οι υποχρεωτικές εκπτώσεις. Συγκεκριμένα καταργήθηκαν οι εκπτώσεις και για τους βουλευτές και για τους μητροπολίτες και για τους δημάρχους. Διατηρήθηκαν όμως οι εκπτώσεις των απόρων, των ατόμων με ειδικές ανάγκες, των φοιτητών τους χειμερινούς μήνες και κάποιες άλλες πολύ ειδικές.
Επίσης, όπως μετέδωσε το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, παρουσιάστηκε έκθεση αξιολόγησης για τα μέτρα που έχουν ληφθεί, όπως για παράδειγμα για τα ταχύπλοα για τα οποία μειώθηκε ο χρόνος δρομολόγησής τους, για την κατάργηση της 10μηνης υποχρεωτικής στελέχωσης και για τον αντίκτυπο που είχε η μείωση των συνθέσεων της Αδριατικής. Η τρόικα ανέφερε ότι αυτά τα μέτρα είναι σε σωστή κατεύθυνση, αποδεχόμενη επίσης ότι δεν είναι η κατάλληλη χρονική στιγμή να ληφθούν άλλα.
Η τρόικα ζήτησε περαιτέρω μείωση της υποχρεωτικής σύνθεσης των πληρωμάτων των καραβιών. Ο υπουργός απάντησε ότι έγινε ήδη μια τέτοια μείωση στην Αδριατική, αλλά δε μειώθηκε η απασχόληση στον ίδιο βαθμό που μειώθηκε η υποχρεωτική σύνθεση. Επίσης είπε πως η μείωση της υποχρεωτικής σύνθεσης είναι δύσκολο να γίνει στις γραμμές του Αιγαίου, γιατί υπάρχουν θέματα ασφάλειας, αλλά και γιατί υπάρχουν και άλλα θέματα γύρω από τη λειτουργία των πλοίων, τα οποία επίσης είναι πολύ βασικά.
Με την παραπάνω αναφορά, ο κ. Βαρβιτσιώτης εννοεί ότι είναι δύσκολο να μειωθεί η υποχρεωτική σύνθεση των πληρωμάτων στις γραμμές του Αιγαίου διότι τα πλοία κάνουν πολλές ενδιάμεσες στάσεις. Κατά την πρόσδεση των πλοίων στα λιμάνια, απαιτείται η απασχόληση μεγάλου μέρους του προσωπικού.
Αδικούνται οι νησιώτες
Στο ζήτημα των επιδοτήσεων για τις άγονες γραμμές, ο κ. Βαρβιτσιώτης κατά τη διάρκεια της συνάντησης ανέφερε πως είναι άδικο για τους νησιώτες να δίνονται 80 εκατ. ευρώ για τις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές και 400 εκατ. ευρώ για την επιδότηση των αστικών συγκοινωνιών, ενώ ο ίδιος σημείωσε ότι «ήταν πάρα πολύ προσεκτικοί, ιδιαίτερα μετά και την περυσινή κουβέντα που είχαν κάνει με τον κ. Μουσουρούλη».
Σε ό,τι αφορά στις αποκρατικοποιήσεις των λιμανιών, γίνονται διαβουλεύσεις των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Για τα υπόλοιπα λιμάνια, ο υπουργός δήλωσε πως δεν είναι ώριμη η αποκρατικοποίησή τους.
Σχετικά με τη λειτουργία των μαρινών, ο υπουργός δήλωσε πως εκείνο που τον ενδιαφέρει, είναι να πάψει το κυνήγι των ιδιοκτητών ιστιοπλοϊκών σκαφών και σκαφών αναψυχής. Πιστεύει πως πρέπει να υπάρχει ένα ξεκάθαρο και σαφές περιβάλλον, ώστε ο Βέλγος, ο Ολλανδός, ο Τούρκος, ο Ιταλός, ο Γάλλος, οποιοσδήποτε έχει λεφτά και έχει ένα σκάφος, να το έχει στην Ελλάδα.
emprosnet.gr
e-nautilia.gr