Οι δανειστές απαιτούν από την Ελλάδα να βάλει λουκέτο σε 22 αεροδρόμια
Η εισήγηση για το κλείσιμο 22 αεροδρομίων επανέρχεται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων από την Τρόικα αν και πριν από μερικούς μήνες είχε απορριφθεί από το αρμόδιο Υπουργείο, ενώ ήδη έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων στις περιοχές που θα πληγούν.
Το λουκέτο το εισηγείται η γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa και οι Γερμανοί σύμβουλοι του δημοσίου προς την ελληνική κυβέρνηση.
Σύμφωνα με το prismanews.gr που δημοσιεύει το θέμα η πρόταση αφορά το κλείσιμο αερολιμένων που εξυπηρετούν απομακρυσμένα νησιά αλλά και δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς. Συγκεκριμένα πρόκειται για τα αεροδρόμια:
Σητείας
Αλεξανδρούπολης
Αράξου
Καλαμάτας
Νέας Αγχιάλου
Λήμνου
Χίου
Καστοριάς
Κοζάνης
Ιωαννίνων
Σκύρου
Σύρου
Ικαρίας
Λέρου
Καρπάθου
Νάξου
Πάρου
Μήλου
Κυθήρων
Αστυπάλαιας
Καστελόριζου
Κάσσου
Η βουλευτής Δωδεκανήσου των ΑΝ.ΕΛΛ. Μίκα Ιατρίδη
Επίκαιρη ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κατέθεσε η Μίκα Ιατρίδη, σχετικά με τις καταγγελίες του Πρόεδρου της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ) για την πρόταση περί κλεισίματος έξι αεροδρομίων στα Δωδεκάνησα.
Σύμφωνα με τις καταγγελίες, οι οποίες μεταδόθηκαν και από τοπικά μέσα ενημέρωσης, γερμανική αεροπορική εταιρεία έχει προτείνει στο Υπουργείο Μεταφορών το κλείσιμο όσων αεροδρομίων δεν έχουν περιληφθεί στις δυο ομάδες προς αποκρατικοποίηση, μεταξύ αυτών, των αεροδρομίων Καρπάθου, Καλύμνου, Κάσου, Λέρου, Αστυπάλαιας και Καστελόριζου.
Στην επίκαιρη ερώτηση της η Βουλευτής Δωδεκανήσου ζητά να πληροφορηθεί αν όντως έχει κατατεθεί τέτοια πρόταση, ποια ήταν η αντίδραση του Υπουργείου και αν αυτή η πρόταση έχει σχέση με τις πιέσεις που ασκούνται από τους δανειστές για την πώληση της διαχείρισης των υπερπτήσεων, δηλαδή των εναέριων χώρων της Ελλάδας, για τους οποίους οι ξένες αεροπορικές εταιρείες πληρώνουν διόδια διέλευσης ύψους 160 εκατ. ευρώ κατ’ έτος.
Ακολουθεί το κείμενο της επίκαιρης ερώτησης:
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
ΘΕΜΑ: «Κλείσιμο έξι αεροδρομίων στα Δωδεκάνησα».
Μετά την δήλωση του πρώην Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου ότι οι δανειστές μας πρότειναν να εκκενωθούν τα μικρά νησιά από τους κατοίκους τους, για λόγους οικονομίας, έρχεται πρόταση γερμανικής ιδιωτικής αεροπορικής εταιρείας για το κλείσιμο των αεροδρομίων Καρπάθου, Καλύμνου, Κάσου, Λέρου, Αστυπάλαιας και Καστελόριζου.
Όπως προκύπτει από καταγγελίες του Προέδρου της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, η πρόταση επεκτείνεται και για τα αεροδρόμια – όπως, μεταξύ άλλων, Λήμνου, Μήλου, Κοζάνης, Χίου, Ιωαννίνων, Αράξου, Καλαμάτας, Αλεξανδρούπολης – που δεν εντάχθηκαν στις δυο προς αποκρατικοποίηση ομάδες αεροδρομίων.
Επειδή, τα αεροδρόμια αυτά τα έχει πληρώσει ο ελληνικός λαός με τους φόρους του. Επειδή, τα αεροδρόμια αυτά εξασφαλίζουν την κοινωνική και εδαφική συνοχή των μικρών νησιών και απομακρυσμένων περιοχών. Επειδή, πολλά από τα αεροδρόμια αυτά εξυπηρετούν και τουριστικούς προορισμούς. Επειδή η Τουρκία με ξεκάθαρο τρόπο εκδηλώνει τις προθέσεις της για τα Δωδεκάνησα.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
1. Έχει τεθεί θέμα από τους Γερμανούς, μέσω των γερμανικών συμφερόντων αεροπορικής εταιρείας τους, για το κλείσιμο των αεροδρομίων στα μικρά νησιά και τις απομακρυσμένες περιοχές;
2. Ασκούνται πιέσεις από τους Γερμανούς για την πώληση της διαχείρισης των υπερπτήσεων, δηλαδή των εναέριων χώρων της Ελλάδας, για τους οποίους οι ξένες αεροπορικές εταιρείες πληρώνουν διόδια διέλευσης ύψους 160 εκατ. ευρώ κατ’ έτος;
Η Ερωτώσα Βουλευτής
Τσαμπίκα (Μίκα) Ιατρίδη
Η εισήγηση για το κλείσιμο 22 αεροδρομίων επανέρχεται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων από την Τρόικα αν και πριν από μερικούς μήνες είχε απορριφθεί από το αρμόδιο Υπουργείο, ενώ ήδη έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων στις περιοχές που θα πληγούν.
Το λουκέτο το εισηγείται η γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa και οι Γερμανοί σύμβουλοι του δημοσίου προς την ελληνική κυβέρνηση.
Σύμφωνα με το prismanews.gr που δημοσιεύει το θέμα η πρόταση αφορά το κλείσιμο αερολιμένων που εξυπηρετούν απομακρυσμένα νησιά αλλά και δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς. Συγκεκριμένα πρόκειται για τα αεροδρόμια:
Σητείας
Αλεξανδρούπολης
Αράξου
Καλαμάτας
Νέας Αγχιάλου
Λήμνου
Χίου
Καστοριάς
Κοζάνης
Ιωαννίνων
Σκύρου
Σύρου
Ικαρίας
Λέρου
Καρπάθου
Νάξου
Πάρου
Μήλου
Κυθήρων
Αστυπάλαιας
Καστελόριζου
Κάσσου
Η βουλευτής Δωδεκανήσου των ΑΝ.ΕΛΛ. Μίκα Ιατρίδη
Επίκαιρη ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κατέθεσε η Μίκα Ιατρίδη, σχετικά με τις καταγγελίες του Πρόεδρου της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ) για την πρόταση περί κλεισίματος έξι αεροδρομίων στα Δωδεκάνησα.
Σύμφωνα με τις καταγγελίες, οι οποίες μεταδόθηκαν και από τοπικά μέσα ενημέρωσης, γερμανική αεροπορική εταιρεία έχει προτείνει στο Υπουργείο Μεταφορών το κλείσιμο όσων αεροδρομίων δεν έχουν περιληφθεί στις δυο ομάδες προς αποκρατικοποίηση, μεταξύ αυτών, των αεροδρομίων Καρπάθου, Καλύμνου, Κάσου, Λέρου, Αστυπάλαιας και Καστελόριζου.
Στην επίκαιρη ερώτηση της η Βουλευτής Δωδεκανήσου ζητά να πληροφορηθεί αν όντως έχει κατατεθεί τέτοια πρόταση, ποια ήταν η αντίδραση του Υπουργείου και αν αυτή η πρόταση έχει σχέση με τις πιέσεις που ασκούνται από τους δανειστές για την πώληση της διαχείρισης των υπερπτήσεων, δηλαδή των εναέριων χώρων της Ελλάδας, για τους οποίους οι ξένες αεροπορικές εταιρείες πληρώνουν διόδια διέλευσης ύψους 160 εκατ. ευρώ κατ’ έτος.
Ακολουθεί το κείμενο της επίκαιρης ερώτησης:
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
ΘΕΜΑ: «Κλείσιμο έξι αεροδρομίων στα Δωδεκάνησα».
Μετά την δήλωση του πρώην Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου ότι οι δανειστές μας πρότειναν να εκκενωθούν τα μικρά νησιά από τους κατοίκους τους, για λόγους οικονομίας, έρχεται πρόταση γερμανικής ιδιωτικής αεροπορικής εταιρείας για το κλείσιμο των αεροδρομίων Καρπάθου, Καλύμνου, Κάσου, Λέρου, Αστυπάλαιας και Καστελόριζου.
Όπως προκύπτει από καταγγελίες του Προέδρου της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, η πρόταση επεκτείνεται και για τα αεροδρόμια – όπως, μεταξύ άλλων, Λήμνου, Μήλου, Κοζάνης, Χίου, Ιωαννίνων, Αράξου, Καλαμάτας, Αλεξανδρούπολης – που δεν εντάχθηκαν στις δυο προς αποκρατικοποίηση ομάδες αεροδρομίων.
Επειδή, τα αεροδρόμια αυτά τα έχει πληρώσει ο ελληνικός λαός με τους φόρους του. Επειδή, τα αεροδρόμια αυτά εξασφαλίζουν την κοινωνική και εδαφική συνοχή των μικρών νησιών και απομακρυσμένων περιοχών. Επειδή, πολλά από τα αεροδρόμια αυτά εξυπηρετούν και τουριστικούς προορισμούς. Επειδή η Τουρκία με ξεκάθαρο τρόπο εκδηλώνει τις προθέσεις της για τα Δωδεκάνησα.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
1. Έχει τεθεί θέμα από τους Γερμανούς, μέσω των γερμανικών συμφερόντων αεροπορικής εταιρείας τους, για το κλείσιμο των αεροδρομίων στα μικρά νησιά και τις απομακρυσμένες περιοχές;
2. Ασκούνται πιέσεις από τους Γερμανούς για την πώληση της διαχείρισης των υπερπτήσεων, δηλαδή των εναέριων χώρων της Ελλάδας, για τους οποίους οι ξένες αεροπορικές εταιρείες πληρώνουν διόδια διέλευσης ύψους 160 εκατ. ευρώ κατ’ έτος;
Η Ερωτώσα Βουλευτής
Τσαμπίκα (Μίκα) Ιατρίδη