Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2013

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ Τ.Ε. ΧΙΟΥ ΤΟΥ ΚΚΕ : ΜΑΖΙΚΑ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ



Η απόφαση των ακτοπλόων εφοπλιστών να μειώσουν τα δρομολόγια των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών μετά το πέρας της θερινής περιόδου δεν είναι κεραυνός εν αιθρία. Οι τοπικοί εκπρόσωποι του δικομματισμού  (ΝΔ- ΠΑΣΟΚ -ΣΥΡΙΖΑ) και των φορέων της τοπικής διοίκησης, αλλά και των συνδικαλιστικών οργανώσεων (ΟΕΒΕ- Ν.Τ. ΑΔΕΔΥ- Ε.Κ.ΧΙΟΥ) που συστηματικά κρύβουν τις πραγματικές αιτίες των λαϊκών προβλημάτων (βλέπε ΕΕ, καπιταλιστικός δρόμος ανάπτυξης)  εμφανίζονται ως "απατημένοι σύζυγοι"!
Είναι αποτέλεσμα της φιλοεφοπλιστικής πολιτικής που ακολουθούν οι εκάστοτε κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, που με διαφορετικό μίγμα στηρίζει και ο ΣΥΡΙΖΑ στον πυρήνα της και ποιεί τη νήσσα. Είναι η προσαρμογή στον κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που οδήγησε στην άρση του καμποτάζ,  (νόμος 2592/2001) για την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.

Οι φιλοεφοπλιστικοί νόμοι άνοιξαν τους ασκούς του Αιόλου στο Αιγαίο, ώστε οι τρεις επιχειρηματικοί όμιλοι που ελέγχουν το 85% των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών (ΑΝΕΚ, BLUE STAR FERRIES, ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ) ενίσχυσαν την επιθετικότητά τους, χειροτέρευσαν τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των νησιών, αύξησαν τις τιμές των εισιτηρίων επιβατών κι οχημάτων, δυσκόλευσαν τις εργασιακές συνθήκες των ναυτεργατών, ενώ παράλληλα πίσω απ΄ τη βιτρίνα των υπερσύγχρονων πλοίων που διατηρούν τις ώρες πλεύσης σε 8-9, για λόγους "οικονομίας " καυσίμων παραμένει το πρόβλημα των υπερήλικων - υποσυντήρητων Ε/Γ- Ο/Γ πλοίων άνω των 30 χρόνων.

Επίσης, οι κυβερνήσεις ΝΔ- ΠΑΣΟΚ, επιδότησαν τη δεκαετία 2002-2012 τους εφοπλιστές απ' τον κρατικό κορβανά μέσω των δήθεν άγονων γραμμών με πάνω από 700 εκατ. αυξάνοντάς τις δε από 25 γραμμές το 2000 σε πάνω από 80 το 2012. Μόνο το 2012 τσέπωσαν 125 εκατ. ευρώ σε επιδοτήσεις!!
Ο ν. 4150/2013 "για την ανασυγκρότηση του Υ.Ν.Α. κι άλλες διατάξεις" έρχεται να εξειδικεύσει νέα πιο σκληρά αντιναυτεργατικά και φιλοεφοπλιστικά μέτρα πατώντας πάνω στην οδηγία της ΕΕ  για την άρση του καμποτάζ . Ο νόμος αυτός προβλέπει :
  • Οι εφοπλιστές καθορίζουν τη συχνότητα των δρομολογίων με γνώμονα την αύξηση της κερδοφορίας των επιχειρήσεών τους κι όχι τις λαϊκές ανάγκες των νησιωτών
  • Κατάργηση του δεκάμηνου της υποχρεωτικής δρομολόγησης πλοίων και τη ναυτολόγηση των ναυτεργατών
  • Οι εφοπλιστές καθορίζουν τις τιμές των ναύλων επιβατών κι οχημάτων , καταργώντας ή περιορίζοντας τις όποιες εκπτώσεις στους συνταξιούχους του ΝΑΤ, τους φοιτητές, στρατιώτες, τα άτομα με ειδικές ανάγκες, τους πολύτεκνους.
  • Καταργούν τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, μειώνουν την οργανική σύνθεση των πλοίων (πρόσφατες απολύσεις μαγείρων, καμαρότων) κι ασφαλιστικά δικαιώματα ναυτεργατών
  • Καταργεί το δικαίωμα στην απεργία επιβάλει τη μόνιμη πολιτική της επιστράτευσης
  • Διευρύνει τα προνόμια του εφοπλιστικού κεφαλαίου και τις φοροαπαλλαγές
  • Κατάργηση  του οίκου ναύτου κι ένταξη στο ΙΚΑ των ναυτεργατών. ενώ μόνο η εισφοροδιαφυγή των εφοπλιστών, στο ΝΑΤ ξεπερνά τα 15 δις την περίοδο 1985- 2012 που αναπληρώθηκαν με κρατική ενίσχυση.
Το ΚΚΕ δίνει τη μάχη μέσα κι έξω από τα καράβια στα λιμάνια με τους ναυτεργάτες, εν ενεργεία και συνταξιούχους και καλεί τους νησιώτες να προσανατολίσουν τη δράση τους μέσα από τα ταξικά σωματεία, ώστε με την καθημερινή πάλη να ανατρέψουν την ουσία των φιλομονοπωλιακών πολιτικών και μέτρων κι όχι να εγκλωβιστούν σε "λύσεις"  στα πλαίσια της διαχείρισης της καπιταλιστικής κρίσης που προωθούν τα κόμματα του ευρωμονόδρομου ΠΑΣΟΚ- ΝΔ- ΣΥΡΙΖΑ.

Η ζωή επιβεβαιώνει ότι τόσα χρόνια παρά τους σημαντικούς αγώνες και των ναυτεργατών και των νησιωτών που είναι απαραίτητοι, όσο οι εφοπλιστές κατέχουν ιδιοκτησιακά τα πλοία και η ανάπτυξη της ναυτιλίας έχει κριτήριο το κέρδος τους δεν μπορούν να ικανοποιηθούν οριστικά και συνολικά οι ανάγκες ναυτεργατών και των νησιωτών. Αντίθετα τα προβλήματα θα οξύνονται. 

Το ΚΚΕ παλεύει για: 
  1. Την υπηρέτηση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιακών αναγκών των νησιωτών όλη τη διάρκεια του χρόνου με ασφαλή και σύγχρονα πλοία, με φθηνά εισιτήρια. Βασική προτεραιότητα η σύνδεση νησιωτικής κι ηπειρωτικής Ελλάδας.
  2. Κρατικός Ενιαίο φορέα μεταφορών με κεντρικό σχεδιασμό για την προώθηση της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας.
  3. Αποκλειστικά κρατικά λιμάνια με σύγχρονες και ασφαλείς υποδομές για τη διακίνηση προϊόντων επιβατών οχημάτων.
  4. Υπεράσπιση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, αυξήσεις στους μισθούς και στις συντάξεις των ναυτεργατών. να καταβληθούν άμεσα_ τα δεδουλευμένα των ναυτεργατών.
  5. Διατήρηση και παραπέρα διεύρυνση των εκπτώσεων στα  εισιτήρια στους συνταξιούχους του ΝΑΤ, τους φοιτητές, στρατιώτες, τα άτομα με ειδικές ανάγκες, τους πολύτεκνους.