Τετάρτη 28 Μαΐου 2014

Ορτσάρουμε τα πανιά και συνεχίζουμε κόντρα στον καιρό…


Επιεικώς απρεπή θα χαρακτήριζα την ενέργεια ορισμένων στελεχών των διεκδικητών του δημοτικού θώκου στο νησί μας, κατά το δεύτερο εκλογικό γύρο, οι οποίοι είτε με τρόπο πιεστικό είτε με παραινέσεις και προτροπές, προσπάθησαν να ψηφοθηρήσουν στελέχη και ψηφοφόρους της Λαϊκής Συσπείρωσης, που είχαμε την ευτυχία να μην "αριθμηθούμε  μέσα στο ολικό ποσό", να μη βρεθούμε εκεί "απ΄ τες πολλές μονάδες μια". Όμως, όπως  και να έχει το πράγμα, η ουσία της απαράδεκτης αυτής κίνησής τους δεν αλλάζει.
Τώρα  που ο αγώνας επικράτησης του ενός εκ των δύο διεκδικητών κρίθηκε, τώρα που δε φοβάμαι ότι μπορεί η γνώμη μου να επηρεάσει οποιονδήποτε συνδημότη –κι αυτό εγώ το λέω σεβασμό-,  είναι καιρός να σπάσω  τη σιωπή μου και να εκφέρω δημόσια γνώμη  γι΄ αυτό που επιμένω να χαρακτηρίζω ως απρέπεια.
Μου είναι αδιανόητο πώς προσπάθησαν με περίσσιο θράσος να με πείσουν να ακολουθήσω το δρόμο τους. Ένα δρόμο που δοκιμάστηκε και διαπιστώθηκε πως δε βγάζει πουθενά, αφού ανοίχτηκε από τους κυβερνητικούς τοποτηρητές της βαρβαρότητας, για να εξυπηρετήσει τις επιδιώξεις της αριστοκρατίας και όχι αυτές του λαού. Δε φτάνει η τετράχρονη εμπειρία της κόλασης των ιδιωτικοποιήσεων στην οποία μας έριξαν, δε φτάνει η εξαθλίωση που υποστήκαμε από την καταστρατήγηση των κοινωνικών δικαιωμάτων και αγαθών, δε φτάνει η ανεργία ή η μισοδουλειά - μισοζωή που επέβαλαν με τα προγράμματα κοινωνικής εργασίας; Δε φτάνουν οι κεφαλικοί φόροι; Δε φτάνει το άδικο; Δε φτάνουν οι αυτοχειρίες μέσα στον αδιέξοδο δρόμο τους; Δε φτάνουν όλα αυτά;
Ξεκαθάρισα στους επίδοξους "θηρευτές" μου ότι κακώς δεν έχουν καταλάβει πως δεν είμαι από κείνους που "φρόνιμα και ταχτικά  πάω  με κείνον που νικά", ψηφίζοντάς τον ή επηρεάζοντας όσους τίμησαν με την ψήφο τους εμένα στον πρώτο γύρο, γιατί το θεωρώ αναξιοπρεπές. Διάλεξα έναν "άλλο δρόμο", δύσκολο, γνωρίζοντας  καλά ότι δεν κρατάει για πολύ η γεύση της εφήμερης και συγχρόνως μάταιης "γλύκας" ενός "ταξίματος για δουλειά", "για μια χάρη" ή η πίεση μιας "υποχρέωσης" που συνήθως πληρώνεται άμα τη εμφανίσει ψήφου.
Εξήγησα, χωρίς να επιβάλλω το λόγο μου, ότι σέβομαι όλους τους ανθρώπους ανεξαρτήτως ιδεολογίας, χρώματος, εργασίας, κοινωνικής θέσης ή ιδιαιτερότητας. Εξάλλου σε τούτη την αρχή παρέμεινα πιστός θεματοφύλακας για 33 χρόνια της εκπαιδευτικής μου αποστολής. Αν όμως, κάθε δημοτική αρχή γίνει "γέφυρα" των εκατόνταρχων του πλούτου, προκειμένου αυτοί να ολοκληρώσουν το άθλιο έργο του εξανδραποδισμού του λαού μας, τότε είναι άξια της τύχης της.
Οι θέσεις και οι απόψεις που εκφράζω μέσα από τούτο το κείμενο, αφιερώνονται στον ασταμάτητο αγώνα για μια αξιοπρεπή ζωή, χωρίς δεσμά του νου και της ψυχής μας. Σ΄ όσους τίμησαν το πρόσωπό μου, βεβαιώνω ότι δεν "υποστέλλομαι" και δεν "παραδίνομαι" σε κανέναν. Στέκομαι στο μετερίζι που διάλεξα και δηλώνω πως οι ιδέες, οι αξίες, τα ιδανικά, η συνείδηση, δεν μπαίνουν ενέχυρο, δεν ξεφτίζουν, αλλά μένουν αναλλοίωτες στο χώρο και στο χρόνο…
Ορτσάρουμε  τα πανιά και συνεχίζουμε κόντρα στον καιρό…
Φραγκούλης  Π. Κυλαδίτης

Μέλος του Γραφείου Τύπου της Λαϊκής Συσπείρωσης Δήμου Χίου