Τετάρτη 28 Μαΐου 2014

H ΝΕL ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ ΑΒΡΑΝΤΙΝΗ



Έως χθες αργά το απόγευμα δεν είχε γίνει γνωστό αν θα πραγματοποιούνταν σήμερα έκτακτη γενική συνέλευση της ΝΕΛ με μοναδικό θέμα την αύξηση κεφαλαίου υπέρ των παλαιών μετόχων της.
Στόχος του ομίλου είναι να βάλει στα ταμεία του 19,15 εκατ. ευρώ, κεφάλαια που σύμφωνα με το σχέδιο απόφασης, θα προέλθουν από τους παλαιούς μετόχους της.
Δεν είναι ευρύτερα γνωστό πως, από τη στιγμή που επικυρώθηκε η συμφωνία εξυγίανσης της ΝΕΛ, άρχισε να τρέχει η περίοδος μέσα στην οποία θα περάσει η συντριπτική πλειοψηφία των μετοχών τής ΝΕΛ στα χέρια του κ. Αβραντίνη διά των off-shore εταιρειών συμφερόντων του που κατέχουν τις μετοχές. Όσοι έχουν μελετήσει τη συμφωνία εξυγίανσης, γνωρίζουν πως υπάρχει συμφωνία των μεγαλομετόχων του ομίλου για μεταβίβαση των μετοχών τους στον κ. Αβραντίνη.
Το ρευστό που αφορά στην αύξηση κεφαλαίου, θα προέλθει πιθανότατα από επενδυτές που ενδιαφέρονται να χρηματοδοτήσουν ακτοπλοϊκές και άλλες επιχειρήσεις στον ελλαδικό χώρο. Ο κ. Αβραντίνης και το 2013 είχε καταφέρει να βρει επενδυτές που θα χρηματοδοτούσαν τις δραστηριότητές του στην ακτοπλοΐα, ωστόσο εκείνη η αύξηση κεφαλαίου είχε ματαιωθεί επειδή δεν είχε επικυρωθεί η συμφωνία εξυγίανσης της ΝΕΛ.
Το αν θα καταφέρει για δεύτερη φορά να βρει τα απαιτούμενα κεφάλαια δεν μπορούμε να το γνωρίζουμε. Όμως το ότι τα κατάφερε πριν από ένα χρόνο σε συνδυασμό με τη μεγάλη διαγραφή χρεών που πέτυχε, δείχνει πως έχει πολλές πιθανότητες και τώρα.
Αν πετύχει η αύξηση κεφαλαίου, πιθανότατα η ΝΕΛ θα διαθέτει τα αναγκαία κεφάλαια κίνησης. Ταυτόχρονα, όμως, θα έχει και τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για να πάρει χρηματοδότηση από τράπεζες του εξωτερικού και έτσι θα μπει σε διαφορετική τροχιά.
Οι παραπάνω ενέργειες δε θα φέρουν θεαματικές αλλαγές για το επιβατικό κοινό των άγονων γραμμών του βορείου Αιγαίου, ωστόσο θα δώσουν τη δυνατότητα στη ΝΕΛ να προμηθεύεται εγκαίρως καύσιμα για τα πλοία της και θα εξοφλήσει μεγάλο μέρος των υποχρεώσεών της προς τους εργαζομένους της. Έτσι θα σταματήσει η ταλαιπωρία από τις συχνές ματαιώσεις δρομολογίων είτε λόγω αδυναμίας προμήθειας καυσίμων, είτε λόγω συχνών βλαβών που παρουσιάζουν τα πλοία της.
Τόσο φέτος, όσο και τα προηγούμενα χρόνια, όλοι οι ακτοπλοϊκοί όμιλοι είχαν βάλει σε δεύτερη μοίρα τη συντήρηση των πλοίων τους, σε μια προσπάθεια να μειώσουν τις δαπάνες τους.
Ενίσχυση στο ταμείο τής ΝΕΛ και μάλιστα ουσιαστική θα αποτελέσουν τα αυξημένα έσοδα του καλοκαιριού. Πιθανότατα, αφού ο όμιλος κατάφερε να βγάλει έναν ακόμη δύσκολο χειμώνα, χωρίς τραπεζική χρηματοδότηση, θα καταφέρει να βγάλει και το καλοκαίρι.
Αυτό δε σημαίνει ότι έχει παρέλθει ο κίνδυνος ξαφνικού θανάτου λόγω οικονομικής ασφυξίας, αλλά όλες οι ενδείξεις δείχνουν πως τουλάχιστον έχει μειωθεί αισθητά.