Πέμπτη, 24 Ιουλίου 2014

«Γέρικα» σκαριά στο Αιγαίο με την άδεια του ΥΝΑ


romilda_gm_ferries_
Γέρικα… σκαριά, όπως η αλήστου μνήμης «Δημητρούλα», θα συνεχίσουν να εξυπηρετούν νησιά του Αιγαίου και με την… άδεια του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, που φροντίζει και για ένα καλοκαιρινό «μποναμά» των ακτοπλοϊκών εταιρειών με έξτρα επιδοτήσεις….
Η παραπάνω δυσμενής για τα νησιά εξέλιξη δρομολογείται με την κατάθεση στη Βουλή τροπολογίας από τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, με την οποία:
• Δίνεται η δυνατότητα σε εταιρείες, που είχαν υπογράψει πολυετή σύμβασης εξυπηρέτησης νησιών με επιδότηση, να μην αντικαταστήσουν το παλιό πλοίο τους, με σύγχρονο, όπως είχαν δεσμευτεί.
Με αυτή την δέσμευση εισέπρατταν ορισμένες ακτοπλοϊκές εταιρείες προσαυξημένη επιδότηση. Ανάμεσα σε αυτές, που είχαν υπογράψει τέτοιες συμβάσεις είναι η ΝΕΛ, η θυγατρική της ΑΝΕΚ, ΛΑΝΕ και άλλες μικρότερες.
Ωστόσο, με την τροπολογία, που κατατέθηκε σε νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού, δίνεται στις εταιρείες η δυνατότητα να ακυρώσουν «αζημίως» τις καταρτισθείσες συμβάσεις. Δηλαδή, χωρίς, καν, να καταπέσουν υπέρ του Δημοσίου οι εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης δρομολογίων, που έχουν καταθέσει.
Στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται για την κατάθεση αυτής της τροπολογίας ότι «η δημοσιονομική κατάσταση και η συνεχιζόμενη οικονομική κρίση, σε συνδυασμό με την απροθυμία – αδυναμία του χρηματοπιστωτικού συστήματος να επενδύσει κεφάλαια στην αγορά της ακτοπλοΐας, που έχουν αρνητικό αντίκτυπο στη ρευστότητα των ακτοπλοϊκών εταιρειών, περιορίζουν τις προοπτικές εκπλήρωσης της υποχρέωσης των αναδόχων για αντικατάσταση συμβατικών πλοίων τους».
Η δεύτερη τροπολογία του υπουργού Ναυτιλίας εισάγει τον όρο «εναλλακτικά δρομολόγια», με τα οποία δίνεται, για πρώτη φορά, η δυνατότητα στον υπουργό να συνάψει με απευθείας ανάθεση προσωρινή σύμβαση με πλοιοκτήτη που έχει δρομολογημένα πλοία σε μια γραμμή.
Ωστόσο, όπως σημειώνεται στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, που συνοδεύει την τροπολογία απ’ αυτό το μέτρο είναι ενδεχόμενο να υπάρξει πρόσθετη δαπάνη για τον κρατικό προϋπολογισμό «από τυχόν καταβολή υψηλότερων μισθωμάτων κατά την απευθείας σύναψη συμβάσεων για τη διενέργεια εναλλακτικών δρομολογίων».
Σύμφωνα με το υπουργείο, «εναλλακτικό δρομολόγιο θεωρείται ένα δρομολόγιο το οποίο εξυπηρετεί έναν προορισμό ξεκινώντας από διαφορετικό λιμάνι αφετηρίας ή το οποίο προσεγγίζει τον προορισμό με διαφορετική σειρά ή σε άλλο χρόνο. Η προτεινόμενη ρύθμιση κρίνεται επιβεβλημένη, διότι μειώνει το κίνδυνο να προκύψει πλήρης αδυναμία διατήρησης της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης των νησιών».

e-nautilia.gr