Η Β΄ Γενική Συνέλευση της ΠΕΝΕΝ η οποία συνήλθε στον Πειραιά στις 30/10/2014 έπειτα από διαλογική συζήτηση κατέληξε στο παρακάτω ψήφισμα:
Καταγγέλλουμε την Ναυτιλιακή πολιτική της συγκυβέρνησης Ν.Δ – ΠΑΣΟΚ η οποία με διαδοχικά και διαχρονικά μέτρα στηρίζει και ενισχύει τα προνόμια του εφοπλιστικού κεφαλαίου σε όλες τις κατηγορίες πλοίων. Πρόσφατα μέτρα που πάρθηκαν σε αυτή την κατεύθυνση είναι ο νόμος 4150/2013, ο νόμος 4256/2014 με τους οποίους μειώνονται οι οργανικές θέσεις και συνθέσεις των Ναυτεργατών αυξάνοντας με τον τρόπο αυτό τα ελλείμματα των ασφαλιστικών μας ταμείων (ΝΑΤ – ΚΕΑΝ – Ταμεία Πρόνοιας Ε.Ν) διάλυση του Οίκου Ναύτη και ταυτόχρονα αλματώδη αύξηση της ανεργίας στον χώρο της Ναυτιλίας.
Ταυτόχρονα η κυβέρνηση πριν δύο χρόνια τριπλασίασε την φορολογία των Ναυτικών, ενώ πρόσφατα με τροπολογία στην Βουλή θέσπισε ως εθελοντική την φορολογία των εφοπλιστών διατηρώντας την σε απαράδεκτα χαμηλά επίπεδα και στην ουσία οι έχοντες και κατέχοντες τον πλούτο στον χώρο της Ναυτιλίας φοροδιαφεύγουν και απολαμβάνουν ένα προκλητικό από κοινωνικής άποψης καθεστώς φοροασυλίας.
Παράλληλα με τις ασκούμενες κυβερνητικές πολιτικές στον χώρο της Ναυτεργασίας, τα ασφαλιστικά μας ταμεία έχουν οδηγηθεί σε οικονομικό αδιέξοδο και μαρασμό. Η κυβέρνηση, σύμφωνα με δηλώσεις του Υπουργού Εργασίας, προτίθεται να καταργήσει την αυτόνομη και αυτοτελή ύπαρξη των ταμείων μας και να τα ενσωματώσει σε ένα κοινό ασφαλιστικό ταμείο για όλους τους εργαζόμενους. Μια τέτοια πολιτική επιλογή συνιστά σοβαρότατους κινδύνους για τα συνταξιοδοτικά μας δικαιώματα (όρια ηλικίας – θαλάσσια υπηρεσία – κ.λπ).
Η Ελληνική Ακτοπλοΐα συνεχώς συρρικνώνεται, πλοία αποσύρονται, Ακτοπλοϊκές εταιρίες χρεοκοπούν, τα δρομολόγια επίσης μειώνονται, η ταχύτητα των πλοίων μειώνεται στο όνομα της μείωσης των καυσίμων και η εικόνα που διαμορφώνεται είναι τραγική τόσο σε ότι αφορά τα δικαιώματα των Ναυτεργατών, όσο και των νησιών που στερούνται στοιχειώδους συγκοινωνίας ιδιαίτερα κατά την χειμερινή περίοδο. Η απλήρωτη ναυτική εργασία αφορά πάνω από το 70% των Ακτοπλοϊκών πλοίων. Συστηματικά παραβιάζονται τα ωράρια εργασίας, οι ώρες ανάπαυσης, οι ΣΣΕ και η ναυτική νομοθεσία.
Υπουργείο Ν.Α – Λιμενικές αρχές ανέχονται την εφοπλιστική αυθαιρεσία, δεν παίρνουν κανένα μέτρο για την επιβολή του νόμου, η μαύρη εργασία οργιάζει, ιδιαίτερα σε επισκευαζόμενα πλοία.
Οι ΣΣΕ ανοιχτά αμφισβητούνται από τους εφοπλιστές ενώ η νομιμοποίηση των επιχειρησιακών ΣΣΕ ανοίγει τον δρόμο για τριτοκοσμικούς μισθούς σε όλη την ναυτιλία. Ο Υπουργός Ν.Α απειλεί ότι θα καταργήσει την υπάρχουσα νομοθεσία για την επάνδρωση και οργανική σύνθεση των Ε/Γ πλοίων και πάλι στο όνομα της ανταγωνιστικότητας. Πρώτο θύμα θα είναι το ξενοδοχειακό προσωπικό και θα ακολουθήσει και το υπόλοιπο ελληνικό Ναυτεργατικό δυναμικό. Ο κίνδυνος αφελληνισμού της επιβατηγού ναυτιλίας και της ακτοπλοΐας είναι περισσότερο από ποτέ ορατός!!!
Ταυτόχρονα ο κλάδος μας και ο Ναυτεργατικός κόσμος υφίσταται τις δραματικές συνέπειες από τις μνημονιακές δεσμεύσεις και την βάρβαρη επίθεση κυβέρνησης και τρόϊκα στο σύνολο των κατακτήσεών του που κερδήθηκαν με σκληρούς και μακροχρόνιους αγώνες σε όλους τους τομείς, κοινωνική ασφάλιση, εργασιακές σχέσεις, ΣΣΕ, κοινωνική πρόνοια, υγεία κ.λπ.
Ταυτόχρονα ο κλάδος μας και ο Ναυτεργατικός κόσμος υφίσταται τις δραματικές συνέπειες από τις μνημονιακές δεσμεύσεις και την βάρβαρη επίθεση κυβέρνησης και τρόϊκα στο σύνολο των κατακτήσεών του που κερδήθηκαν με σκληρούς και μακροχρόνιους αγώνες σε όλους τους τομείς, κοινωνική ασφάλιση, εργασιακές σχέσεις, ΣΣΕ, κοινωνική πρόνοια, υγεία κ.λπ.
Θεωρούμε κοινωνική και πολιτική πρόκληση την πολιτική της κυβέρνησης η οποία διαρκώς παρέχει νέα προνόμια στο εφοπλιστικό κεφάλαιο και από την άλλη οδηγεί χιλιάδες Ναυτεργάτες στην ανεργία, στην φτώχεια, την εξαθλίωση και το κοινωνικό περιθώριο.
Η ΠΕΝΕΝ και ο ιστορικός μας κλάδος είναι στην πρωτοπορία των αγώνων ενάντια στην κυβερνητική ναυτιλιακή πολιτική. Θεωρούμε ότι είναι ζήτημα άμεσης προτεραιότητας ο σχεδιασμός, η οργάνωση και η παραπέρα ανάπτυξη των αγώνων με στόχο την επίτευξη της πιο πλατιάς ενότητας και συσπείρωσης του Ναυτεργατικού μας κόσμου.
Αυτή η κυβερνητική πολιτική δεν μερεμετίζεται, ούτε διορθώνεται και φυσικά δεν έχουμε αυταπάτες ότι με κοινωνικούς διαλόγους με τα ανδρείκελα της τρόικα και του μεγάλου κεφαλαίου ότι μπορούμε να διορθώσουμε αυτήν την άθλια κυβερνητική πολιτική.
Παλεύουμε για την ριζική αλλαγή της κυβερνητικής και ναυτιλιακής πολιτικής, για την ανατροπή της υποταγμένης κυβέρνησης στους τοκογλύφους δανειστές, στο μεγάλο κεφάλαιο και στους εφοπλιστές. Η ανατροπή της κυβέρνησης είναι μονόδρομος για το εργατικό κίνημα, για τα συνδικάτα,, για τους εργαζόμενους, τους συνταξιούχους, τα μικρομεσαία στρώματα, για την μεγάλη πλειοψηφία της κοινωνίας.
Σε κάθε περίπτωση το εργατικό κίνημα πρέπει να πορευθεί αυτόνομα με συγκεκριμένο διεκδικητικό πλαίσιο , με οργάνωση, συσπείρωση και αγώνες παλεύοντας για μια σειρά αιτήματα τα οποία πρέπει να συνιστούν ένα σύνολο στόχων και διεκδικήσεων που θα οδηγούν στην επαναφορά των δικαιωμάτων του στην προ μνημονίου περίοδο.
Τα συνδικάτα για να επανακτήσουν την εμπιστοσύνη των εργαζομένων πρέπει να απαλλαγούν από κάθε εξάρτηση και κηδεμονία από το μεγάλο κεφάλαιο, την εκάστοτε κυβερνητική πολιτική και τα κόμματα, τα οποία θέλουν και επιθυμούν την χρησιμοποίησή τους σαν εργαλεία για το πέρασμα και την υλοποίηση των πολιτικών και κομματικών επιδιώξεών τους.
Επιβάλλεται το συνδικαλιστικό κίνημα να σταθεί στα πόδια του, να επανασυνδεθεί με τους εργαζόμενους, να έχει σαφή ταξικό προσανατολισμό, να αναπτύξει τις πιο δημοκρατικές διαδικασίες και λειτουργίες στο εσωτερικό του, να ενώσει, να συσπειρώσει και να κινητοποιήσει όλους τους εργαζόμενους στην βάση των κοινών προβλημάτων που έχει διαμορφώσει τα τελευταία χρόνια η καταστροφική τροϊκανή και κυβερνητική πολιτική.
Η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΠΕΝΕΝ
e-nautilia.gr