- Συνάντηση κλιμακίου Τμήματος Ναυτιλίας ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-ΕΚΜ με τον Πανελλήνιο Σύλλογο Υπαλλήλων Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Προσωπικού Λιμενικού Σώματος, με θέμα το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Το Τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:
« Διαδοχικές συναντήσεις είχε σήμερα κλιμάκιο του Τμήματος Ναυτιλίας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Ε.Κ.Μ. στο οποίο μεταξύ άλλων συμμετείχαν ο βουλευτής Α΄ Πειραιά & Νησιών και υπεύθυνος του τομέα ναυτιλίας κ. Θοδωρής Δρίτσας και ο υπεύθυνος του Τμήματος Σωμάτων Ασφαλείας κ. Τάσος Μαυρόπουλος, με τον Πρόεδρο και τα μέλη του Πανελλήνιου Συλλόγου Υπαλλήλων Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και με το Προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Προσωπικού Λιμενικού Σώματος, σχετικά με το σ/ν «Ανασυγκρότηση Υπουργείου θέσεις τους, τις απόψεις τους και την κριτική τους, όπως τις έχουν δημοσιοποιήσει ήδη σε επίσημες ανακοινώσεις τους.
Κοινή διαπίστωση αποτελεί, ότι το σχέδιο νόμου υποβαθμίζει το ρόλο και την αναπτυξιακή δομή των υπηρεσιών του Υπουργείου και το πολιτικό προσωπικό, όσο και την επιχειρησιακή συμμετοχή του ΛΣ – ΕΑ και του Αρχηγείου του, το οποίο και επί της ουσίας καταργεί.
Η αντιπροσωπεία του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Ε.Κ.Μ. και ο Θοδ. Δρίτσας, τόνισαν ότι αυτό το νομοσχέδιο στρατιωτικοποιεί το Υπουργείο, θέτει σε κίνδυνο τις θέσεις εργασίας των πολιτικών υπαλλήλων και με συνειδητή ασάφεια, θεσμοθετεί μια σειρά από «γκρίζες ζώνες» ώστε χωρίς δημοκρατικό έλεγχο να εξυπηρετούνται ευέλικτες δομές, υποταγμένες πλήρως στις ανάγκες της αγοράς.
Γι’ αυτό και υποκαθιστά υπάρχουσες θεσμικές δομές (Διευθύνσεις ή Αρχηγείο ΛΣ – ΕΑ), με μία νέα γραφειοκρατία ανεξέλεγκτη και ακραία ιεραρχημένη, βασισμένη σε ένα σύστημα αναπαραγόμενης εποπτείας. Εκεί βέβαια, που δεν υπάρχει καμία ασάφεια, είναι σε ρυθμίσεις που εγκαθιδρύουν την κατάργηση κατακτημένων εργασιακών δικαιωμάτων των ναυτικών.
Ταυτόχρονα, το σχέδιο νόμου που έχει δοθεί στη δημοσιότητα, αποτελεί την τρίτη εκδοχή του σχεδίου νόμου, που δόθηκε αρχικά προς δημόσια διαβούλευση. Γι’ αυτό το λόγο, δεν μπορεί να κατατεθεί ως έχει, γιατί πέρα από τις απαράδεκτες διατάξεις που περιέχει, σε αυτή του τη μορφή, δεν έχει συνοδευτεί από αιτιολογική έκθεση, αλλά και γιατί η δημόσια διαβούλευση που πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο, αφορούσε άλλο νομοσχέδιο και όχι την παρούσα εκδοχή του.
Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Ε.Κ.Μ. διαπιστώνει για μια ακόμα φορά, ότι τις προβλέψεις αυτού του νομοσχεδίου φαίνεται να τις στηρίζουν μόνο οι εφοπλιστές και ο ΟΛΠ. Σε καίρια ζητήματα, διαπιστώθηκε σύγκλιση στις θέσεις του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Ε.Κ.Μ. με τις θέσεις τόσο του ΠΣΥΥΕΝ, όσο και με τις θέσεις της ΠΟΕΠΛΣ. Απαιτείται ανάληψη κοινών πρωτοβουλιών, ώστε αυτό το νομοσχέδιο να μην κατατεθεί, προς ψήφιση στη Βουλή. Στην κατεύθυνση αυτή ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Ε.Κ.Μ. θα στηρίξει τις εξαγγελθείσες απεργιακές κινητοποιήσεις της ΠΝΟ και των ναυτεργατικών σωματείων».
marinews.gr
Το Τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:
« Διαδοχικές συναντήσεις είχε σήμερα κλιμάκιο του Τμήματος Ναυτιλίας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Ε.Κ.Μ. στο οποίο μεταξύ άλλων συμμετείχαν ο βουλευτής Α΄ Πειραιά & Νησιών και υπεύθυνος του τομέα ναυτιλίας κ. Θοδωρής Δρίτσας και ο υπεύθυνος του Τμήματος Σωμάτων Ασφαλείας κ. Τάσος Μαυρόπουλος, με τον Πρόεδρο και τα μέλη του Πανελλήνιου Συλλόγου Υπαλλήλων Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και με το Προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Προσωπικού Λιμενικού Σώματος, σχετικά με το σ/ν «Ανασυγκρότηση Υπουργείου θέσεις τους, τις απόψεις τους και την κριτική τους, όπως τις έχουν δημοσιοποιήσει ήδη σε επίσημες ανακοινώσεις τους.
Κοινή διαπίστωση αποτελεί, ότι το σχέδιο νόμου υποβαθμίζει το ρόλο και την αναπτυξιακή δομή των υπηρεσιών του Υπουργείου και το πολιτικό προσωπικό, όσο και την επιχειρησιακή συμμετοχή του ΛΣ – ΕΑ και του Αρχηγείου του, το οποίο και επί της ουσίας καταργεί.
Η αντιπροσωπεία του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Ε.Κ.Μ. και ο Θοδ. Δρίτσας, τόνισαν ότι αυτό το νομοσχέδιο στρατιωτικοποιεί το Υπουργείο, θέτει σε κίνδυνο τις θέσεις εργασίας των πολιτικών υπαλλήλων και με συνειδητή ασάφεια, θεσμοθετεί μια σειρά από «γκρίζες ζώνες» ώστε χωρίς δημοκρατικό έλεγχο να εξυπηρετούνται ευέλικτες δομές, υποταγμένες πλήρως στις ανάγκες της αγοράς.
Γι’ αυτό και υποκαθιστά υπάρχουσες θεσμικές δομές (Διευθύνσεις ή Αρχηγείο ΛΣ – ΕΑ), με μία νέα γραφειοκρατία ανεξέλεγκτη και ακραία ιεραρχημένη, βασισμένη σε ένα σύστημα αναπαραγόμενης εποπτείας. Εκεί βέβαια, που δεν υπάρχει καμία ασάφεια, είναι σε ρυθμίσεις που εγκαθιδρύουν την κατάργηση κατακτημένων εργασιακών δικαιωμάτων των ναυτικών.
Ταυτόχρονα, το σχέδιο νόμου που έχει δοθεί στη δημοσιότητα, αποτελεί την τρίτη εκδοχή του σχεδίου νόμου, που δόθηκε αρχικά προς δημόσια διαβούλευση. Γι’ αυτό το λόγο, δεν μπορεί να κατατεθεί ως έχει, γιατί πέρα από τις απαράδεκτες διατάξεις που περιέχει, σε αυτή του τη μορφή, δεν έχει συνοδευτεί από αιτιολογική έκθεση, αλλά και γιατί η δημόσια διαβούλευση που πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο, αφορούσε άλλο νομοσχέδιο και όχι την παρούσα εκδοχή του.
Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Ε.Κ.Μ. διαπιστώνει για μια ακόμα φορά, ότι τις προβλέψεις αυτού του νομοσχεδίου φαίνεται να τις στηρίζουν μόνο οι εφοπλιστές και ο ΟΛΠ. Σε καίρια ζητήματα, διαπιστώθηκε σύγκλιση στις θέσεις του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Ε.Κ.Μ. με τις θέσεις τόσο του ΠΣΥΥΕΝ, όσο και με τις θέσεις της ΠΟΕΠΛΣ. Απαιτείται ανάληψη κοινών πρωτοβουλιών, ώστε αυτό το νομοσχέδιο να μην κατατεθεί, προς ψήφιση στη Βουλή. Στην κατεύθυνση αυτή ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Ε.Κ.Μ. θα στηρίξει τις εξαγγελθείσες απεργιακές κινητοποιήσεις της ΠΝΟ και των ναυτεργατικών σωματείων».
marinews.gr