Τρίτη, 9 Ιουλίου 2013

HELLENIC SEAWAYS : ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗΣ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΚΕΡΔΟΦΟΡΙΑ



Tου Μηνά Τσαμόπουλου

Με στόχο την επιστροφή της Hellenic Seaways σε λειτουργική κερδοφορία φέτος και τη διεύρυνση των μεριδίων αγοράς, η νέα διοίκηση της εταιρείας χαράσσει νέα στρατηγική μετά την αποχώρηση του Γ. Σ. Βαρδινογιάννη και την πιο ενεργή συμμετοχή της οικογένειας Γκριμάλντι.

Οι βασικοί άξονες, όπως τις παρουσίασε σήμερα η διοίκηση, είναι: α) ανακατάταξη των δρομολογίων του στόλου, β) περαιτέρω περιορισμό λειτουργικών και διοικητικών εξόδων, γ) πωλήσεις πλοίων που δεν εντάσσονται στον επιχειρησιακό σχεδιασμό της εταιρείας δ) ανάπτυξη συνεργιών, και ε) αξιοποίηση των ευκαιριών που παρουσιάζονται.

Ο κ. Αγαπητός αναφέρθηκε στη θέση της εταιρείας μεταξύ των πέντε μεγαλυτέρων ελληνικών ακτοπλοϊκών εταιρειών και επεσήμανε ότι κατέχει τη δεύτερη καλύτερη επίδοση στο 2012 αναφορικά με το δείκτη δάνεια προς αξία στόλου και του δείκτη δάνεια προς ίδια κεφάλαια που είναι το 114%. Επίσης η εταιρεία έχει μόλις 70 εκατ. ζημιές, όπως τόνισε σε σύγκριση με συνολικά 757 εκατ. ζημιές που έχουν σημειώσει την τελευταία πενταετία οι πέντε μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Υπογράμμισε επιπλέον ότι η HSW στην πενταετία 2008 - 2012 έχει σημειώσει το υψηλότερο περιθώριο λειτουργικής κερδοφορίας ύψους 7% επί των πωλήσεων τους.

Μείωση της επιβατικής κίνησης φέτος !

Ωστόσο η προσπάθεια του κ. Αγαπητού και της νέας διοίκησης της HSW θα γίνει σε περιβάλλον με ακόμα μεγαλύτερες προκλήσεις στην ακτοπλοϊα, αφού παρά τις αφίξεις ρεκόρ τουριστών στη χώρα, ο κλάδος δεν φαίνεται να κερδίζει κάτι.



Στην πραγματικότητα, όπως σημείωσε ο κ. Αγαπητός, η επιβατική κίνηση απ' τον Ιούνιο έως σήμερα είναι μειωμένη κατά 4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό χρονικό διάστημα.

Όπως είπε, αιτία είναι η μείωση της αγοραστικής δυνατότητας όχι μόνο των Ελλήνων, που αποτελούν το 75% της κίνησης, αλλά και των Ισπανών, των Ιταλών και - προσφάτως - των Γάλλων επισκεπτών της χώρας μας.

Εξάλλου η ακτοπλοϊα έχει να αντιμετωπίσει ακόμα έναν δυσχερή παράγοντα: "Από το 25% των πελατών που είναι ξένοι, αρκετοί πλέον πηγαίνουν κατευθείαν στα νησιά με πτήσεις τσάρτερ. Είναι ακριβές οι υπηρεσίες του αεροδρομίου "Ελ. Βενιζέλος" κάτι που πλήττει και εμάς. Θα θέλαμε οι τουρίστες να έρχονται στο "Ελ. Βενιζέλος" να έβλεπαν την Αθήνα και στη συνέχεια να πήγαιναν στα νησιά με τα πλοία", υπογράμμισε ο κ. Αγαπητός.

Συνολικά στην ελληνική ακτοπλοΐα τα τελευταία τέσσερα χρόνια η κίνηση επιβατών και εμπορευμάτων είναι μειωμένη κατά 30%. "Εχουμε χάσει 4 εκατ. επιβάτες, 500 χιλ. ΙΧ αυτοκίνητα, 140.000 φόρτηγα", είπε ο κ. Αγαπητός προσδιορίζοντας την απώλεια εσόδων για όλο τον κλάδο αυτή την περίοδο στα 300 εκατ. ευρώ.




newmoney.gr