Τρίτη 7 Οκτωβρίου 2014

Τέσσερις Γυναίκες Επιχειρηματίες Επεκτείνουν τη Δράση τους στη Διεθνή Αγορά Ευκαιρίες για τις Ελληνικές Επιχειρήσεις σε Ευρώπη, ΗΠΑ, Αυστραλία και Ιαπωνία



Μια πολύ επιτυχημένη εσπερίδα πραγματοποιήθηκε στην κατάμεστη αίθουσα πολλαπλών χρήσεων στο Νέο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης, την περασμένη Πέμπτη 2 Οκτωβρίου από το Κέντρο Στήριξης της Απασχόλησης και της Επιχειρηματικότητας των Γυναικών Εργάνη και το Τμήμα Μακεδονίας του Τομέα Ανάπτυξης Γυναικών Μάνατζερ και Επιχειρηματιών (ΤΟΓΜΕ) της Ελληνικής Εταιρίας Διοικήσεως Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ), με τίτλο:
                                                                                        
Επι – Μένοντας Διεθνώς
Εξωστρέφεια και Γυναικεία Επιχειρηματικότητα

Αρχικά η Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής και μέλος της ΔΕ του ΤΟΓΜΕ  κ. Ντόρα Τόδη ευχαρίστησε  το κοινό για την μεγάλη ανταπόκριση του και  τα υπόλοιπα μέλη της ΟΕ κ. Μαρία Σχοινά,  κ. Εύη Κατσάνου και κ. Πόπη Σουρμαΐδου για την  ενεργή και δυναμική συμμετοχή τους στην προετοιμασία της εκδήλωσης.

Εκ μέρους του Δήμου Θεσσαλονίκης χαιρέτησε η αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής και Αλληλεγγύης κ. Καλυψώ Γούλα και δήλωσε ότι ο Δήμος αλλά και η ίδια προσωπικά είναι πάντα συμπαραστάτης σε προσπάθειες ενίσχυσης της εξωστρέφειας και της γυναικείας επιχειρηματικότητας.

Η αντιπρόεδρος και διευθύντρια του Κέντρου Εργάνη κ. Πόπη Σουρμαΐδου στον χαιρετισμό της ανάμεσα στα άλλα ευχαρίστησε για τη συμμετοχή της στην εσπερίδα την κυρία Britt-Marie Torstensson, Πρόεδρο του πιο σημαντικού γυναικείου οργανισμού στη Σουηδία Winnet Sweden και του Ευρωπαϊκού  Winnet Europe.

Στο χαιρετισμό της η Πρόεδρος του ΤΟΓΜΕ Μακεδονίας κ. Λιάνα Γούτα δήλωσε:  «Σήμερα, βάλαμε στο τραπέζι της συζήτησης την Εξωστρέφεια. Την εξωστρέφεια όχι μόνο ως εξαγωγική δραστηριότητα, αλλά ως γενικότερη επιχειρηματική κουλτούρα και νοοτροπία. Στη σημερινή εποχή της ύφεσης, αυτή η κουλτούρα και η πρακτική αποτελούν κλειδί για την επιβίωση και την ανάπτυξη της σύγχρονης επιχείρησης».

Η εκδήλωση αυτή διεξήχθη στο πλαίσιο του «Φεστιβάλ Επιχειρηματικότητας» «to biz or not to bizκαι εντάχθηκε στο επίσημο πρόγραμμα του θεσμού «Θεσσαλονίκη - Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Νεολαίας 2014», όπως ανέφερε στον χαιρετισμό του και ο κ. Μπάμπης Παπαϊωάννου, συντονιστής του Θεσσαλονίκη - Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Νεολαίας 2014.
Στο πρώτο μέρος της εκδήλωσης εκπρόσωποι ξένων χωρών παρουσίασαν τη σημερινή κατάσταση της αγοράς στις χώρες τους, αλλά και τις ευκαιρίες συνεργασίας και διείσδυσης των ελληνικών εταιριών.

Ειδικότερα ο εμπορικός ακόλουθος της Βρετανικής Πρεσβείας κ. Σωτήρης Λεοντάρης αναφέρθηκε στις εμπορικές σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών και στους κλάδους δραστηριότητας που υπάρχουν σοβαρές προοπτικές ανάπτυξης των εξαγωγών, δίνοντας μάλιστα 15 «συμβουλές» για να αρχίσει μια εταιρία με επιτυχία την εξαγωγική της προσπάθεια.

Ο επίτιμος Πρόξενος της Φινλανδίας κ. Marko Suomalainen τόνισε ότι παρά τα αρνητικά μεγέθη των εξαγωγών της Ελλάδας προς τη Φιλανδία, οι ευκαιρίες υπάρχουν και η γενικότερη τάση των Φιλανδών προς τα βιολογικά και οικολογικά προϊόντα μπορεί να αποτελέσει με κάποιες συντονισμένες προσπάθειες, ένα χρυσοφόρο πεδίο και για τις δύο χώρες.

Ο επίτιμος Πρόξενος της Ιαπωνίας κ. Χάρης Αλεξόπουλος, υπογράμμισε ότι παρά τη σοβαρή παρουσία Ελληνικών εταιριών στην Ιαπωνία, οι εξαγωγές της Ελλάδας παραμένουν χαμηλές με βασικότερες αιτίες την έλλειψη εθνικού branding, την αποσπασματική προσέγγιση και την μη ικανοποιητική γνώση της αγοράς.

Η Οικονομική Επόπτης και ιδρυτικό μέλος του Επιχειρηματικού Συμβουλίου Ελλάδας –Αυστραλίας κ. Αίνη Μιχαηλίδου δήλωσε πως υπάρχουν αρκετές ευκαιρίες χρηματοδότησης επιχειρήσεων στην Αυστραλία και ότι το επιμελητήριο προσπαθεί με δράσεις, όπως οι επιχειρηματικές αποστολές, να συμβάλλει στη διείσδυση ελληνικών επιχειρήσεων στην Αυστραλιανή αγορά.

Κλείνοντας το πρώτο μέρος της εσπερίδας, ο Γεν. Πρόξενος των ΗΠΑ στη Θεσσαλονίκη κ. Robert P. Sanders, σημείωσε πως οι ΗΠΑ δίνουν δυνατότητες για τη δραστηριοποίηση ελληνικών επιχειρήσεων, όλων των μεγεθών, καθώς είναι μια ανοικτή κοινωνία που προσφέρει κίνητρα για επενδύσεις. Προέτρεψε όμως τους επιχειρηματίες να είναι «διαβασμένοι», «do your homework”, να γνωρίζουν καλά τη νομοθεσία και τους θεσμούς ή να συνεργασθούν με έναν ειδικό που θα τους βοηθήσει.

Τη συζήτηση με το κοινό που ακολούθησε, συντόνιζε η κ. Κατερίνα Γκοτζαμάνη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Παν. Μακεδονίας στο τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων

Το δεύτερο μέρος της εκδήλωσης άνοιξε η κ. Μαρίνα – Λύδα Κουταρέλλη, CEO της COMMUNICATION LAB, η οποία παρουσίασε το εγχείρημα Spetses Mini Marathon, μια αθλητική διοργάνωση που στην τέταρτη επανάληψή της φέτος θα συγκεντρώσει 14.000 αθλητές (εκ των οποίων 8.000 είναι από το εξωτερικό) δίνοντας ζωή σε ένα μικρό νησί, όπως οι Σπέτσες, εκτός τουριστικής περιόδου.

Στη συνέχεια η κ. Κλεοπάτρα Τσορβαντζή, συνιδιοκτήτρια της εταιρίας MESSOLONGI FIELDS, η οποία παράγει, τυποποιεί και εξάγει ελαιόλαδο, σημείωσε δύο βασικούς παράγοντες που περιορίζουν τη διείσδυση του ελληνικού ελαιολάδου στο εξωτερικό: την έλλειψη εθνικής στρατηγικής και πλάνου και το ξεπερασμένο μοντέλο παραγωγικής και εμπορικής πολιτικής των παραγωγών.

Μια διαφορετική και άγνωστη σχετικά δραστηριότητα περιέγραψε η κ. Elizabeth Meier, το Licensing. Η εταιρία της, Fortis Venustas, αγόρασε  τα δικαιώματα χρήσης για 30 χώρες του ονόματος «50 Shades of Grey», του πολύ επιτυχημένου διεθνούς best seller,  για τη δημιουργία καλλυντικών προϊόντων τα οποία παράγονται σε πιστοποιημένη μονάδα παραγωγής στη Θεσσαλονίκη και ήδη έχουν αρχίσει να εξάγονται από τον περασμένο Ιούνιο.

Τέλος, η κ. Ουρανία Φαλτσή από την SIMTEC, παρουσίασε το δικό της επιτυχημένο παράδειγμα εξωστρέφειας, σε έναν ανδροκρατούμενο και δύσκολο κλάδο, αυτόν της τεχνολογίας. Με έδρα τη Θεσσαλονίκη και με γραφεία  σε Zagreb, Ljubljana και Αθήνα εδώ και 14 χρόνια προσφέρει τεχνολογικές λύσεις υπολογιστικής προσομοίωση σε τεχνικές εταιρείες και σε ένα μεγάλο πεδίο εφαρμογής. Σημείωσε πως στο χώρο των νέων τεχνολογιών δεν αρκεί απλά «μια καλή ιδέα», αλλά καλό δίκτυο συνεργασιών και τεχνική αρτιότητα σε έναν πολύ εξειδικευμένο χώρο.

Το δεύτερο μέρος της εκδήλωσης έκλεισε με συζήτηση και ερωτήσεις από το κοινό που συντόνισε η Καθηγήτρια Διοίκησης Επιχειρήσεων του Παν. Μακεδονίας, κ. Κατερίνα Σαρρή.

Χορηγοί της εκδήλωσης ήταν οι εταιρίες και SMILE COSMETICS και BADOO, χορηγός φιλοξενίας το THE MET HOTEL και χορηγοί επικοινωνίας ήταν ο ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ και το agelioforos.gr.