Περαιτέρω ακινησία των πλοίων στα
λιμάνια θα οξύνει τα οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα των νησιών, τα περισσότερα από τα οποία δεν έχουν
αυτάρκεια σε αγαθά, σε καύσιμα και σε πρώτες ύλες, ενώ πολλά στερούνται ακόμη
και βασικών υποδομών υγείας. Σημειώνεται ότι ήδη διαπιστώθηκαν ελλείψεις σε βασικά αγαθά, ενώ ελλείψεις
δημιουργούνται και στην ηπειρωτική χώρα. Παράλληλα η παραγωγή ευπαθών προϊόντων
της Κρήτης και άλλων νησιών καταστρέφεται, ενώ οι εξαγωγές απειλούνται με
σημαντική ζημιά.
Το ΥΝΑ, από την πρώτη στιγμή της
επανασύστασής του, επεδίωξε διαρκή συνεργασία και διαβούλευση με την ΠΝΟ.
·
Η ΠΝΟ ήταν από τους πρώτους φορείς που υποδέχθηκε ο Υπουργός συζητώντας
διεξοδικά τα προβλήματα του κλάδου.
·
Στις 6 Σεπτεμβρίου 2012, υπήρξε νέα συνάντηση.
·
Στις 15 Οκτωβρίου
2012, απεστάλη αναλυτική επιστολή του ΥΝΑ στην ΠΝΟ (συνημμένο 1), με την
οποία απαντήθηκαν όλα τα ζητήματα που είχε θέσει εγγράφως η Ομοσπονδία με
εξώδικη δήλωσή της.
·
Στις
30 Οκτωβρίου 2012, το ΥΝΑ κάλεσε όλους τους φορείς να συμμετάσχουν ενεργά σε
διάλογο για τη ναυτεργασία. Την ίδια ημέρα, πραγματοποιήθηκε νέα συνάντηση του
ΥΝΑ με τη διοίκηση της ΠΝΟ.
· Την 1η Νοεμβρίου 2012, απεστάλη επιστολή – πρόσκληση του ΥΝΑ προς όλους τους
φορείς να συμμετάσχουν ενεργά σε διαβούλευση για το θεσμικό πλαίσιο της
ακτοπλοΐας.
·
Στις
21 Νοεμβρίου 2012, εστάλη πρόσκληση στην ΠΝΟ να
ορίσει τον εκπρόσωπό της και τον αντικαταστάτη του, οι οποίοι θα συμμετέχουν στο
διάλογο για τη ναυτεργασία.
·
Στις 23 Νοεμβρίου 2012, πραγματοποιήθηκε συνάντηση του ΥΝΑ, της
ΠΝΟ και της ΕΕΕ και συμφωνήθηκε πλαίσιο για τη ναυτική εκπαίδευση.
Απεργιακές
κινητοποιήσεις
·
Στις
24 Ιανουαρίου η ΠΝΟ ανακοίνωσε ότι το Σχέδιο Νόμου του ΥΝΑ αποτελεί «casus beli».
·
Στις
25 Ιανουαρίου εξήγγειλε 48ωρη απεργία με έναρξη την Πέμπτη 31 Ιανουαρίου.
·
Στις
29 Ιανουαρίου, σε συνέντευξη τύπου, η ΠΝΟ, αναφέρθηκε σε προοπτική κλιμάκωσης
της απεργίας πριν καν αυτή αρχίσει και χωρίς να προηγηθεί συνάντηση με τον
Υπουργό.
Ο ΥΝΑ από την αρχή των κινητοποιήσεων επέμεινε στον ουσιαστικό διάλογο. Από την πρώτη στιγμή
καταβλήθηκαν τεράστιες προσπάθειες - εξαντλώντας κάθε περιθώριο και δυνατότητα
παρέμβασης - για την κατά το δυνατό επίλυση των προβλημάτων των ναυτεργατών και
την αποκατάσταση της ομαλότητας στις ακτοπλοϊκές
συγκοινωνίας.
·
Την
31 Ιανουαρίου ο ΥΝΑ κάλεσε εγγράφως τα μέλη του
ΣΕΕΝ να τακτοποιήσουν τις οικονομικές τους οφειλές προς τα πληρώματα και να
προβούν άμεσα σε διάλογο και διαπραγματεύσεις με σκοπό την κατάρτιση ΣΣΕ (συνημμένο
2)
·
Την
1η Φεβρουαρίου, μετά από έγγραφη πρόσκληση του ΥΝΑ, πραγματοποιήθηκε
συνάντηση κατά την οποία αναλύθηκαν όλα τα αιτήματα που έθεσε η Ομοσπονδία,
ακόμα και εκείνα που δεν είχε διατυπώσει σε έγγραφη ανακοίνωσή της.
·
Ο
ΥΝΑ, μετά τη συνάντηση αυτή, ζήτησε από όλα
τα μέρη να συμβάλουν ώστε να αποκατασταθεί η ομαλή
δραστηριοποίηση των πλοίων και, αφού ανέλυσε τις απόψεις του Υπουργείου, κάλεσε
τους εμπλεκόμενους σε συνέχιση του διαλόγου για εξεύρεση κοινά αποδεκτών
λύσεων.
·
Στις 3 Φεβρουαρίου, η ΠΝΟ αποφάσισε όχι απλά τη συνέχιση της απεργίας, αλλά την περαιτέρω κλιμάκωσή
της με σύμπτυξη μετώπου και με
άλλους κλάδους.
·
Την
ίδια ημέρα, στο πλαίσιο της προσπάθειας για συνέχιση του διαλόγου, ο ΥΝΑ κάλεσε
την ΠΝΟ σε νέα συνάντηση.
·
Η
ΠΝΟ δεν προσήλθε στη συνάντηση αυτή και απέστειλε επιστολή με την κατηγόρησε τον
Υπουργό για αδιαλλαξία, ζητώντας να κατατεθούν εγγράφως οι προτάσεις του
Υπουργείου, όπως και έγινε
·
Ο ΥΝΑ κάλεσε εκ νέου την ΠΝΟ σε συνάντηση για συζήτηση επί
των ανωτέρω προτάσεων.
·
Η
συνάντηση πραγματοποιήθηκε εχθές στις 19.00.
·
Η
ΠΝΟ ζήτησε και το Υπουργείο απέστειλε εκ νέου γραπτές θέσεις προς την
Ομοσπονδία .