Παρασκευή 19 Απριλίου 2013

14 ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ




“Ανασύσταση Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις”

προς όφελος της ελληνικής ναυτιλίας, της προοπτικής του Έλληνα ναυτικού και του αναπτυξιακού οφέλους για την ελληνική οικονομία.

  • Κατοχυρώθηκε ο όρος: «Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή». Ο χαρακτήρας του συγκεκριμένου Σώματος καθίσταται διττός. 'Έχει την ευθύνη της διαφύλαξης της Δημόσιας Τάξης, αλλά και της ασφάλειας της τεράστιας ελληνικής ακτογραμμής, που πρέπει να φυλάσσεται για λόγους εθνικούς, όπως το λαθρεμπόριο και η παράνομη μετανάστευση.
  • Το Λιμενικό Σώμα διατηρεί το Αρχηγείο του, την ιεραρχία του και την αυτόνομη λειτουργία του. Λιμενικό Σώμα και Ακτοφυλακή από κοινού θα επιτελέσουν το ρόλο της υποστήριξης της εμπορικής ναυτιλίας.
  • Ζητήσαμε να υπάρξει ελεγκτήριο δαπανών, ώστε να τερματιστεί η ταλαιπωρία για τα στελέχη και το προσωπικό του Λιμενικού Σώματος και της Ακτοφυλακής και να κατοχυρωθεί η καταβολή ημερήσιας αποζημίωσης για το προσωπικό του Λιμενικού που υπηρετεί στα σκάφη, κάτι όμως που το Υπουργείο δεν έκανε δεκτό.
  • Κατοχυρώνεται πλέον και με τη δική μας συμβολή, ο αναπτυξιακός χαρακτήρας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, μέσα από σαφή περιγραφή των αρμοδιοτήτων του και της διάρθρωσης του. Με τη σύσταση, επίσης, της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών ορίζεται ότι Γενικός Διευθυντής θα μπορεί να είναι ανώτερος αξιωματικός του Λιμενικού Σώματος ή Διοικητικός Υπάλληλος.
  • Δεν ψηφίσαμε ως είχε το άρθρο 19, καθώς θεωρούμε ότι πρέπει να κατοχυρώνονται οι συλλογικές συμβάσεις και οι κατώτερες αμοιβές. Αναμένουμε από την Κυβέρνηση να επανέλθει με συγκεκριμένη πρόταση που να αφορά αποκλειστικά τους νεοεισερχόμενους ναυτικούς στα κατώτερα πληρώματα της ποντοπόρου ναυτιλίας, ως ένα μέτρο αντιμετώπισης της ανεργίας και  προώθησης της ναυτικής εργασίας. Δεν επιτρέψαμε να αμείβεται κανένας Έλληνας ναυτικός με 380 ευρώ το μήνα.
  • Στο άρθρο 30 πιέσαμε για αναλογική μείωση του ανώτατου νόμιμου αριθμού επιβαινόντων στα πλοία κατά τους χειμερινούς μήνες κατ’ αντιστοιχία της μείωσης του προσωπικού, αίτημα που, τελικώς, δεν έκανε δεκτό το Υπουργείο.
  • Πετύχαμε να μην καθορίζεται η σύνθεση των πλοίων με Υπουργική Απόφαση, αλλά να παραμείνει σε ισχύ το Προεδρικό Διάταγμα που θέτει αντικειμενικά κριτήρια για τις οργανικές συνθέσεις.
  • Απορρίφθηκε κατόπιν πίεσης το άρθρο 60 που επιβάρυνε με απώλειες εσόδων 10 εκ . ευρώ το ΝΑΤ.
  • Άνοιξε με θεσμικά νόμιμο τρόπο και απολύτως συμβατό με την υπεράσπιση του δικαιώματος της απεργίας, ο διάλογος για το «πλοίο ασφαλείας», με τροπολογία του Βουλευτού Β. Κεγκέρογλου, ώστε να κατοχυρώνεται και το δικαίωμα στην απεργία και η ομαλή κοινωνική και οικονομική ζωή των νησιωτών.
  • Διασφαλίσαμε τα εργατικά δικαιώματα των εργαζομένων στους λιμένες με τροποποίηση του άρθρου 41.
  • Έγινε νομικό κεκτημένο μία πάγια βούληση του ΠΑΣΟΚ, που αφορά στα δικαιώματα των επιβατών, ενώ για πρώτη φορά κατοχυρώνεται και ο όρος «νησιωτικότητα», δηλαδή, η οριζόντια μέριμνα εκ μέρους της Πολιτείας για την εξασφάλιση της ίσης αντιμετώπισης  των Ελλήνων πολιτών, είτε αυτοί ζουν στην Αθήνα είτε σε κάποιο ακριτικό νησί του Αιγαίου.
  • Κατοχυρώσαμε ότι το Διοικητικό Συμβούλιο της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων θα ορίζεται, κατόπιν ανοιχτής διαδικασίας και αντικειμενικής επιλογής, ενώ και η στελέχωση της θα γίνεται από καταρτισμένους υπαλλήλους της αντίστοιχης Γενικής Γραμματείας του Υπουργείου.
  • Το άρθρο 49 τροποποιήθηκε, ούτως ώστε η τελική μορφή αξιοποίησης της πλοηγικής υπηρεσίας, καθώς και κάθε μεταβολή σε αυτήν, να προέλθει από Επιτροπή που θα καταθέσει πόρισμα εντός 6 μηνών και ύστερα από συζήτηση που θα ακολουθήσει στην Επιτροπή της Βουλής. Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται η περιουσία του ελληνικού λαού καθώς και η μονιμότητα των εσόδων.
  • Στο άρθρο 53 κατόπιν παρέμβασης μας, κατοχυρώσαμε ότι η διαιτησία για τις ναυτικές διαφορές δεν αφορά της ναυτεργατικές υποθέσεις για τις οποίες αποκλειστικά αρμόδια είναι τα ελληνικά δικαστήρια.