Τρίτη 16 Απριλίου 2013

ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ


ΒΟΛΕΣ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗ ΚΑΤΑ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ


Με σημαντικές νομοτεχνικές βελτιώσεις, αναφορικά με την ναυτεργασία, το Λιμενικό, τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων και την Πλοηγική Υπηρεσία, κατατέθηκε το απόγευμα της Τρίτης στην ολομέλεια της Βουλής το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Αλλαγές στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας
Πλέον, η δυνατότητα σύναψης ατομικών συμβάσεων εργασίας στα ποντοπόρα πλοία, χωρητικότητας μεγαλύτερης των 3.000 κόρων και τα σκάφη αναψυχής, θα είναι αποκλειστικές, μόνο για ναυτολόγηση κατώτερου πληρώματος και θα ισχύουν για τέσσερα χρόνια, από το 2013 έως το 2016, στο πλαίσιο του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής.
Το υπουργείο εκτιμά ότι με αυτόν τον τρόπο, θα μπορέσει μέσα από τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, να απορροφήσει μεγάλο αριθμό ανέργων ναυτικών, από πλοιοκτήτριες εταιρείες.
Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία είχε ζητήσει την απόσυρση του συγκεκριμένου άρθρου, θεωρώντας ότι με αυτόν τον τρόπο ανοίγει ο δρόμος για ατομικές συμβάσεις εργασίας και στα υπόλοιπα πληρώματα.
Επίσης η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, που έχει ως στόχο την εποπτεία των εμπορικών λιμανιών, αλλά και την παρακολούθηση των λιμενικών υπηρεσιών, μετατρέπεται σε ανεξάρτητη διοικητική αρχή.
Επίσης σε όλα τα άρθρα του πολυνομοσχεδίου ο όρος «Λιμενικό Σώμα», αντικαθίσταται από τον όρο «Λιμενικό Σώμα - Ελληνική Ακτοφυλακή».
«Το Λιμενικό Σώμα είναι ένοπλο Σώμα, στρατιωτικώς οργανωμένο, με αρμοδιότητες την ασφάλεια και την υποστήριξη της ναυτιλίας, το προσωπικό του οποίου έχει την ιδιότητα του στρατιωτικού σύμφωνα με το Στρατιωτικό Ποινικό Κώδικα (Σ.Π.Κ.)» αναφέρει το σχετικό άρθρο.
Τέλος για την πλοηγική υπηρεσία που μετατρέπεται σε ανώνυμη εταιρεία προβλέπει τη συμμετοχή σε αυτήν, υποχρεωτικά του δημοσίου και του ναυτικού προσωπικού της ως μετόχων.
Μουσουρούλης: Οχι στην εκμετάλλευση του συναισθήματος των πολιτών
«Η στρατηγική θέση των λιμανιών, σε συνδυασμό με τη δυναμικότητα της ναυτιλίας και το φυσικό κάλλος της χώρας, προσφέρουν πανίσχυρο πλεονέκτημα στις μεταφορές και τον τουρισμό, που όμως δεν εκμεταλλευόμαστε πλήρως» τόνισε στην ομιλία του στη Βουλή επί του σχεδίου νόμου ανασυγκρότηση και άλλες διατάξεις, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης.
Ο υπουργός έκανε λόγο για εκμετάλλευση του συναισθήματος των πολιτών χωρίς λύσεις και εύκολες καταδίκες από την αντιπολίτευση, ενώ αναφερόμενος στις ρυθμίσεις για τα θέματα της ακτοπλοΐας, είπε ότι δεν καταργούνται οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας στην ακτοπλοΐα και ότι το μόνο που αλλάζει είναι η υποχρέωση του πλοιοκτήτη να διατηρεί πλήρωμα σε περιόδους που το πλοίο δεν δραστηριοποιείται και ότι σε καμία των περιπτώσεων αυτό το γεγονός δεν συνεπάγεται και διακοπή της συγκοινωνίας.
Πρόσθεσε, επίσης, ότι κατά τη χειμερινή περίοδο που εκ των πραγμάτων η επιβατική κίνηση είναι χαμηλότερη, μειώνεται η απαίτηση στον αριθμό του προσωπικού γενικών καθηκόντων μέχρι το ήμισυ του αριθμού που ισχύει για τη θερινή περίοδο, ενώ δεν τίθεται κανένα θέμα μείωσης προσωπικού που εκτελεί καθήκοντα που αφορούν στην ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Αναφερόμενος στα λιμάνια, σημείωσε ότι ο τομέας αυτός, με τη σημερινή του μορφή και οργάνωση, δεν μπορεί να παρακολουθήσει τις εξελίξεις στις διεθνείς αλυσίδες μεταφορών και εφοδιασμού, ενώ οι συνθήκες του ανταγωνισμού διαρκώς οξύνονται.
Ο κ. Μουσουρούλης αναφέρθηκε στην Εθνική Στρατηγική Λιμένων πενταετούς ορίζοντα, στη θεσμοθέτηση ενός ισχυρού ελκυστικού πλαισίου, ενώ για το πολυνομοσχέδιο επεσήμανε ότι το υπουργείο ιδρύει τη ρυθμιστική αρχή λιμένων για την εποπτεία και τον έλεγχο των λιμανιών.
Δεν είναι δυνατόν να πετύχουν ποτέ οι αποκρατικοποιήσεις χωρίς ένα σταθερό και ελκυστικό θεσμικό πλαίσιο που να εγγυάται ίσους όρους ανταγωνισμού, τόνισε ο κ. Μουσουρούλης και συμπλήρωσε ότι το θέμα θα πρέπει να αντιμετωπιστεί με ευθύνη.
Επιστολή υπαλλήλων του ΥΕΝ προς τους βουλευτές
Το νέο οργανόγραμμα του υπουργείου Ναυτιλίας επιλέγει το στρατιωτικό μοντέλο διοίκησης στο οποίο απαιτούνται περισσότερες υπογραφές με μεγαλύτερο οικονομικό κόστος, ενώ προτείνεται η συγχώνευση διοικητικών μονάδων του ΥΝΑ που μπορεί να οδηγήσει σε μείωση των οργανικών θέσεων και σε μαζικές απολύσεις, υπογραμμίζει σε επιστολή του προς τα μέλη του ελληνικού κοινοβουλίου, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων Εμπορικής Ναυτιλίας.
Στην επιστολή τονίζεται ότι το μισθολογικό κόστος των δημόσιων πολιτικών υπαλλήλων επιβαρύνει λιγότερο τον κρατικό προϋπολογισμό, συγκριτικά με το μισθολογικό κόστος των ενστόλων, οι οποίοι αμείβονται βάσει ειδικού μισθολογίου, ενώ εκφράζεται η απορία βάσει ποιών εισηγήσεων και μεθόδου το συγκεκριμένο οργανόγραμμα υιοθετήθηκε από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Μεταρρύθμισης, όταν η εξοικονόμηση πόρων είναι απειροελάχιστη.
ethnos.gr