Τρίτη 16 Απριλίου 2013

ΣΤΟΝ ΚΑΙΑΔΑ ΡΙΧΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ


Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,

Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας, μ’ αφορμή τη 19η Απρίλη μέρα διεκδίκησης για την Ειδική Αγωγή και την πανελλαδική κινητοποίηση στην Αθήνα (Υπουργείο Παιδείας), στηρίζει τα δίκαια αιτήματα των συναδέλφων σ’ αυτή και καλύπτει συνδικαλιστικά τους συμμετέχοντες στην κινητοποίηση με 3ωρη στάση, ενισχύοντας συμπληρωματικά έτσι την ήδη ληφθείσα απόφαση για 3ωρη στάση εργασίας της ΔΟΕ την ίδια μέρα.
Ενισχυτικά της κινητοποίησης, σας γνωστοποιούμε τα παρακάτω κείμενα:
Η Γραμματεία της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα Αναπήρων (ΣΕΑΑΝ) και το ΔΣ του Ενιαίου Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων ΑμΕΑ Αττικής και νήσων που απαιτεί:
Να καταργηθούν οι νόμοι που σφαγιάζουν τα δικαιώματα των μαθητών με αναπηρία και ειδικότερα οι Ν. 3699/2008 και Ν. 4115/2013.
  • Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, αναβαθμισμένη Υγεία, Πρόνοια και Ειδική Αγωγή.
  • Καμία πληρωμή από τους γονείς, για την εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες. Είναι υποχρέωση του κράτους και πρέπει να την αναλάβει.
  • Να μην κλείσει κανένα ειδικό σχολείο και τμήμα ένταξης. Να βρουν το δικό τους σχολείο τα 200.000 παιδιά με αναπηρία και μαθησιακές δυσκολίες που σήμερα είναι εκτός Ειδικής Αγωγής.
  • Μονιμοποίηση όλων των εργαζομένων (εκπαιδευτικού, ειδικού εκπαιδευτικού, βοηθητικού και τεχνικού προσωπικού) στις μονάδες Ειδικής Αγωγής και Πρόνοιας. Μαζικές προσλήψεις όλου του αναγκαίου μόνιμου προσωπικού για τη στήριξη των παιδιών με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες.
  • Καταβολή όλων των δεδουλευμένων που οφείλονται στους εργαζόμενους στα δημόσια και ιδιωτικά σχολεία και κέντρα ειδικής αγωγής.
  • Δωρεάν παροχή όλων των αναγκαίων τεχνικών βοηθημάτων που είναι απαραίτητα για την εκπαίδευση και αποκατάσταση των παιδιών με αναπηρία.
  • Κανένα παιδί με αναπηρία χωρίς τα αναγκαία φάρμακα και θεραπείες, επειδή ο γονιός του δεν έχει να πληρώσει.
  • Να παρθούν εδώ και τώρα όλα τα αναγκαία μέτρα, ούτως ώστε να ανοίξουν κανονικά με την έναρξη της νέα σχολικής χρονιάς όλα τα ειδικά σχολεία και τα τμήματα ένταξης. Με όλους τους αναγκαίους, μόνιμους εκπαιδευτικούς και άλλους εργαζόμενους στη θέση τους. Με δημόσια και δωρεάν, ασφαλή μέσα μεταφοράς, με μόνιμο και ειδικευμένο προσωπικό για τη μεταφορά των ανάπηρων παιδιών από και προς τα ειδικά σχολεία.


ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ (Α.Σ.Γ.Μ.Ε.)

ΣΤΟΝ ΚΑΙΑΔΑ ΡΙΧΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

Με ψήφιση του Ν.4115/2013 και του επίμαχου άρθρου 39 που έρχεται να συμπληρώσει το Ν 3699/2008 η τρικομματική κυβέρνηση έρχεται να βάλει ταφόπλακα στην ειδική αγωγή, να ρίξει τα παιδιά με ειδικές ανάγκες στον καιάδα, να δημιουργήσει νέα Κοσταλέξια σ΄ όλη την Ελλάδα .
Πρόκειται για ένα νόμο που κινείται στο πνεύμα των κατευθύνσεων της Ε.Ε. για υποτυπώδη ειδική αγωγή, με άλλοθι την «αποασυλοποίηση» και το υποκριτικό ενδιαφέρον για τη δήθεν ένταξη των μειονεκτούντων παιδιών στα «κανονικά» σχολεία. Στην ουσία όμως η πολιτική «ένταξης» αποτελεί ένα εύσχημο τρόπο παραπέρα περιθωριοποίησης αυτών των παιδιών, που καταργεί με οικονομικά κριτήρια την όποια παιδαγωγική θεωρία και πράξη για την ειδική αγωγή.
Η υποχρεωτικότητα που επιβάλει ο νόμος ακολουθεί την εντολή της Ε.Ε. για ένταξη και φοίτηση όλων των ΑμΕΑ στα γενικά σχολεία, με πρόσχημα την αποιδρυματοποίηση και την επιδίωξη για λιγότερο κρατικό κόστος, την παράδοση της ειδικής εκπαίδευσης στο βωμό του κέρδους , στους νόμους της αγοράς και της ιδιωτικοποίησης
Η πραγματικότητα μιλάει από μόνη της αφού:

- Ακόμα και σήμερα πέντε χρόνια μετά την ψήφιση του νόμου τα περισσότερα παιδιά με Ειδικές Ανάγκες βρίσκονται εκτός εκπαιδευτικού συστήματος. Από τα 200.000 παιδιά με αναπηρίες που με τους πιο συντηρητικούς υπολογισμούς βρίσκονται σε ηλικία εκπαίδευσης, μόνο τα 15.500 φοιτούν σε ειδικά σχολεία και ειδικές τάξεις.

- Η πλειονότητα των ειδικών σχολείων έχει φοβερές ελλείψεις σε υποδομές και λειτουργούν σε επικίνδυνα και ακατάλληλα κτήρια, χωρίς μόνιμο εξειδικευμένο προσωπικό, εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό, βοηθητικό και τεχνικό.

- Τα κοινά σχολεία, στα οποία υποχρεώνονται να ενταχθούν τα παιδιά, έχουν ακόμα μεγαλύτερες ελλείψεις και σε καμιά περίπτωση δεν εχουν ούτε τις αναγκαίες ελάχιστες υποδομές για αυτά τα παιδιά .

- Τα τμήματα ένταξης λειτουργούν μέχρι τα μέσα του χρόνου ή και όλο το χρόνο χωρίς ειδικευμένους εκπαιδευτικούς, σε άθλιες συνθήκες σε υπόγειες ανήλιαγες καγκελόφραχτες αίθουσες , κάτω από τις σκάλες , δίπλα στον καυστήρα ,χωρίς καμιά υποδομή , ενώ η παράλληλη διδασκαλία βρίσκεται στις περισσότερες περιπτώσεις στα χαρτιά.

- Οι γονείς πληρώνουν διπλάσια και τριπλάσια από κάθε άλλο γονιό για την εκπαίδευση, την αγωγή, την αποκατάσταση και την περίθαλψη των παιδιών τους. Ενώ από την άλλη με τον σφαγιασμό επιδομάτων, συντάξεων και βοηθημάτων αποτελούν εύκολό στόχο για την εκμετάλλευση τους από διάφορες Μ.Κ.Ο. « φιλανθρωπικές » οργανώσεις, τράπεζες και άλλους επιτήδειους

.
Αλήθεια τι εξυπηρετεί το άρθρο 39 του ν. 4115/2013 που μπαίνει σαν προσθήκη στον αντιεκπαιδευτικό και αντιαναπηρικό νομό 3699/2008 που προβλέπει την υποχρεωτικότητα της ειδικής αγωγής ? .
Πιστεύει κανείς πως αυτοί που έχουν οδηγήσει στην πείνα και την εξαθλίωση την λαϊκή οικογένεια και πολύ περισσότερο τις οικογένειές παιδιών ΑμΕΑ, ξαφνικά τους έπιασε ο πόνος για τα ανάπηρα παιδιά ?
Η διαμόρφωση αποκεντρωμένου Σχολικού Δικτύου Εκπαίδευσης και Υποστήριξης ( ΣΔΕΥ ) και η δημιουργία Επιτροπής Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ ) ένα στόχο έχει, τη βίαιη και μαζική μετακίνηση όσο γίνεται πιο πολλών μαθητών ΑμΕΑ στα γενικά σχολεία, τη σταδιακή μείωση και κλείσιμο των ειδικών σχολείων (ΣΜΕΑ), αλλά και την απόλυση χιλιάδων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής.



Για  το  Διοικητικό

Ο Πρόεδρος

Αμπαζής Γιώργης
Συμβούλιο.

Ο Γραμματέας

Τσίγκος Στέφανος