Τετάρτη 3 Απριλίου 2013

ΠΕΠΕΝ : ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΟΝ ΙΣΙΔΩΡΟ ΛΙΓΝΟ




Η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:

«Με αφορμή το πρόσφατο περιστατικό στο πλοίο ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ, με Πλοίαρχο τον συνάδελφο καπτ. Ισίδωρο Λιγνό, την 25η Μαρτίου 2013, που για άλλη μια φορά, με ιδιαίτερα δύσκολες καιρικές συνθήκες κατάφερε να εξυπηρετήσει τα νησιά και δή την Κίμωλο, ( με ΝΑ ανέμους έως 10 μποφόρ), θέλουμε να προβούμε στις πιο κάτω επισημάνσεις:

Συγχαίρουμε τον συνάδελφο καπτ. Ισίδωρο και στο πρόσωπό του όλους τους συναδέλφους που αγωνίζονται με αντίξοες συνθήκες προκειμένου να εξυπηρετούν τα κατ’ευφημισμον λιμάνια των νησιών και της στερεάς Ελλάδας, εξασφαλίζοντας την απρόσκοπτη επικοινωνία.

Τα λιμάνια μας, σύμφωνα με την τακτική έκθεση της Πανελληνίου Ενώσεως Πλοιάρχων Ε.Ν. (πάσης τάξεως), έχουν επικινδυνότητες και ιδιαιτερότητες οι οποίες καθιστούν τους πλοιάρχους «κασκαντέρ» κάνοντας πολλές φορές ακροβατικά για να φέρουν σε πέρας το δύσκολο έργο τους.

Επανειλημμένως, έχουμε εκθέσει τις τεκμηριωμένες παρατηρήσεις και προτάσεις μας.
-Αλλά, φωνή βοώντος εν τη ερήμω.Οι διορθωτικές κινήσεις και τα έργα υποδομής στα λιμάνια μας, προχωρούν με ρυθμούς χελώνας. Οι καιρικές συνθήκες όμως δεν περιμένουν, δεν έχουν υπομονή…

Τα περισσότερα λιμάνια της χώρας φτιάχτηκαν με προδιαγραφές του παρελθόντος για μικρότερα και λιγότερα πλοία. Σήμερα, οι απαιτήσεις είναι εντελώς διαφορετικές. Τα καιρικά φαινόμενα είναι πιο έντονα και πιο συχνά. Τα λιμάνια αφύλακτα από τους περισσότερους καιρούς και η κίνηση αυξημένη, τουλάχιστον για το μεγαλύτερο κομμάτι του έτους.

Ακόμα και μαγικές ικανότητες να είχαν οι πλοίαρχοι, κάποια στιγμή κάτι μπορεί να συμβεί. Από ένα απλό ακούμπημα σε ένα προβλήτα, μέχρι την οποιαδήποτε άλλη ζημιά, ανεξάρτητα με το ποιος φταίει ο Πλοίαρχος, το πλοίο, η εταιρεία, ή το αδιάφορο κράτος.

Τότε λοιπόν, οι περισσότεροι, αδιαφορώντας για τα πάντα, βρίσκουν το εξιλαστήριο θύμα που λέγεται Πλοίαρχος. Και αφού του συμπεριφερθούν με εξευτελιστικό και ταπεινωτικό τρόπο, (σέρνοντας τον με χειροπέδες σαν εγκληματία), βγάζουν πάνω του ψυχογενή απωθημένα.

Κανείς δεν ρωτά αν το λιμάνι (έστω και καινούργιο) σχεδιάστηκε σωστά λαμβάνοντας τη γνώμη των έμπειρων πλοιάρχων, χρηστών των λιμανιών, ή αν σχεδιάστηκε από κάποιους τεχνοκράτες που δεν έχουν καμία επαφή με το αντικείμενο που λέγεται θάλασσα. Αλλά δυστυχώς, απλά, κάνουν σχέδια και ασκήσεις επι χάρτου.

Εύχομαι όλα να συνεχίσουν να κυλούν ομαλά. Η ναυτοσύνη και οι γνώσεις των συναδέλφων (με τη βοήθεια πάντα, του Αη Νικόλα) να συντελούν στη σωστή ναυσιπλοΐα όλων των πλοίων και να έχουμε ασφαλή επικοινωνία μεταξύ νησιωτικής και ηπειρωτικής Ελλάδος και όχι μόνο.

Κλείνοντας, θέλουμε να ευχαριστήσουμε όλους τους συναδέλφους πλοιάρχους αλλά και όλους τους Έλληνες συναδέλφους ναυτικούς των άλλων ειδικοτήτων για τον αγώνα και την προσφορά τους στο χώρο της Ελληνικής ναυτιλίας και της Ελλάδας μας.

Δυστυχώς η πολιτεία, αγνοώντας τα πιο πάνω και τη συνολική προσφορά του Έλληνα ναυτικού, προχωρεί στον αφελληνισμό και της ακτοπλοΐας πλέον. Με την κατάθεση προς ψήφιση στη Βουλή του πολυνομοσχεδίου για την ανασυγκρότηση του ΥΝΑ»