Παρασκευή, 21 Ιουνίου 2013

ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ "ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΟΥΝ" 56 ΦΟΡΟΑΠΑΛΛΑΓΕΣ

Επειδή τον τελευταίο καιρό η κυβέρνηση έχει αγωνία να βρει χρήματα ή να εξοικονομήσει μέρος των χρημάτων κλείνοντας οργανισμούς και απολύοντας ανθρώπους οικογενειάρχες(βλέπε ΕΡΤ), είναι ανάγκη να της υπενθυμίσει κάποιος την «ασυλία» που απολαμβάνουν οι Έλληνες εφοπλιστές εδώ και δεκαετίες.

Και βέβαια για να είμαστε ακριβοδίκαιοι, δεν είναι ευθύνη της τωρινής κυβέρνησης η διάταξη του προϋπολογισμού, που προβλέπει 56(!) φοροαπαλλαγές για τους πλοιοκτήτες, αλλά από τις κυβερνήσεις της δεκαετίας του 70.

Με το πρόσχημα ότι «τα βαπόρια έχουν προπέλες και φεύγουν», δεκαετίες τώρα οι καραβοκύρηδες, απολαμβάνουν μια ιδιότυπη ασυλία, την ώρα μάλιστα που ενώ αυξάνουν τον στόλο τους, δεν δίνουν ούτε ένα ευρώ σε ελληνικό ναυπηγείο για την κατασκευή των πλοίων τους.

Κι έτσι μένει η … ηθική ικανοποίηση του Έλληνα φορολογουμένου, ότι η χώρα μας έχει την πρώτη θέση στην παγκόσμια ναυτιλία.

Και κανείς δεν λέει όχι. Και κανείς επίσης δεν λέει πως ότι έχουν πετύχει οι Έλληνες εφοπλιστές δεν είναι νόμιμο. Είναι όμως ηθικό;;;


Οι «πατριώτες» της ναυτιλίας – όπως αρέσκονται να αυτοχαρακτηρίζονται – συνεχίζουν να μένουν στο απυρόβλητο, την ώρα που η κυβέρνηση «χτυπά» με βάρβαρα αντιλαϊκά μέτρα τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους.

Και αυτό γιατί το ασύλληπτο καθεστώς του τρόπου φορολόγησης των εφοπλιστών είναι αναγκαία και ικανή συνθήκη για να επιτύχεις το λεγόμενο υπερκέρδος. Με τέτοιο περιβάλλον πλήρους απαλλαγής και εισφοροδιαφυγής αν κάποιος δεν κάνει λεφτά, γρήγορα και πολλά, θα είναι μάλλον… ειδική περίπτωση.

Οι φοροαπαλλαγές που έχει προβλέψει ο «σοφός και αδέκαστος» νομοθέτης, δηλαδή η ελληνική Βουλή, για τους εφοπλιστές ξεπερνούν κάθε φαντασία, καθώς δεν αφορούν μόνο στα πλοία, κάτι που θα μπορούσε εν μέρει να δικαιολογηθεί στα πλαίσια της παροχής κινήτρων και στήριξης, αλλά, όσο και αν αυτό ακούγεται εξωφρενικό, επεκτείνονται στα κέρδη, στις εταιρείες τους, στις δραστηριότητές τους εν γένει. Με λίγα λόγια, ζουν σε έναν «παράδεισο» φοροαπαλλαγών, ο οποίος τους επιτρέπει να διαβιούν πλουσιοπάροχα, χωρίς να πληρώνουν ούτε ένα ευρώ στο κράτος.


Αναλυτικά, απαλλάσσονται:

* από κάθε φόρο, τέλος ή εισφορά ή κρατήσεις υπέρ του δημοσίου ή κάποιου τρίτου το εισόδημα που αποκτάται από γραφεία ή υποκαταστήματα αλλοδαπών ναυτιλιακών επιχειρήσεων που εγκαθίστανται στην Ελλάδα

*το ίδιο ισχύει και για το εισόδημα που δημιουργείται από εκμετάλλευση πλοίων και στο εξωτερικό και μάλιστα την απαλλαγή απολαμβάνουν και όλοι οι συνέταιροι και μέτοχοι

* από κάθε τέλος τα έγγραφα που συντάσσονται για την εφαρμογή του ισχύοντος από το 1975 νόμου

* από κάθε φόρο ή τέλος το εισόδημα που αποκτάται από εταιρείες χαρτοφυλακίου που κατέχουν αποκλειστικά μετοχές ελληνικών πλοιοκτητριών υπό ελληνική σημαία.

* από κάθε τέλος τα έγγραφα που συντάσσονται για τη διανομή κερδών, τα δάνεια και τις καταθέσεις

* από όλα τα παράβολα οι εγγραφές και τα δικαιολογητικά.


Ο προϋπολογισμός του κράτους ασχολείται αναλυτικά και με την φοροαπαλλαγή των πλοιοκτητών και των ναυτιλιακών επιχειρήσεων, προβλέποντας:

*100% φοροαπαλλαγή επενδύσεων ναυπήγησης και επισκευής παραδοσιακών σκαφών για επενδύσεις πάνω από 150.000 ευρώ

* φοροαπαλλαγή του εισοδήματος που αποκτάται από εταιρεία επενδύσεων στην ποντοπόρο ναυτιλία καθώς και το εισόδημα των κατόχων μερισμάτων

*απαλλαγή και των ημεδαπών επιχειρήσεων με αντίστοιχο αντικείμενο εργασιών ή υπηρεσιών

* απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος των κερδών από την εκμετάλλευση ιδιόκτητων πλοίων με ελληνική σημαία

* απαλλαγή της υπεραξίας λόγω εκποίησης, αποζημίωσης ασφαλιστικής ή άλλη αιτία

* φοροασυλία και των αλλοδαπών εταιρειών αν εγκατασταθούν ή ιδρύσουν υποκαταστήματα στην Ελλάδα

* απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος των κερδών και των μερισμάτων που διανέμει εταιρεία που έχει υπαχθεί στο Ν.27 και διαχειρίζεται πλοία με ελληνική ή ξένη σημαία.

Εξωφρενικά σκανδαλώδης είναι παράλληλα και η απαλλαγή τους από ΦΠΑ των αγορών στην Ελλάδα προϊόντων που προορίζονται για τις τροφοδοσίες στα πλοία τους. Μάλιστα, υπάρχουν καταγγελίες ότι ακόμα και τα πάγια έξοδα των γραφείων τους «φορτώνονται» στα απαλλαγμένα από ΦΠΑ έξοδα των πλοίων.

Και το κερασάκι στην τούρτα: οι εφοπλιστές απαλλάσσονται ακόμα και από τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης για να μπορούν να αγοράζουν φτηνά πούρα και ουίσκι…

Οι «πατριώτες» της ναυτιλίας – όπως αρέσκονται να αυτοχαρακτηρίζονται – συνεχίζουν να μένουν στο απυρόβλητο, την ώρα που η κυβέρνηση «χτυπά» με βάρβαρα αντιλαϊκά μέτρα τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους.

Αλήθεια, πόσο πατριώτης είναι κάποιος που δεν πληρώνει μία στο κράτος που τόσο «απλόχερα» τον προστατεύει και τον στηρίζει;

Πατριώτης δεν είναι όποιος κερδίζει κάθε χρόνο 9 δισ. ευρώ σε βάρος των υπολοίπων, ούτε όποιος απειλεί ότι αν υπάρξει πιθανότητα φορολόγησης θα πάρει τα πλοία του και θα φύγει…




zougla.gr