Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2014

Μήνυμα του συλλόγου Δ/Ν Χίου για τη μάχη ακύρωσης της αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης


Β΄ ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΑΚΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ
Γ΄ Νόμος 1566/85 Αρθρο39 ΣΤ΄ Σύλλογοι Διδασκόντων
Α΄ Μήνυμα του συλλόγου Δ/Ν Χίου για τη μάχη ακύρωσης της αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης
Εξελίσσεται θετικά, πέραν των προσδοκιών μας, η καμπάνια του συλλόγου ενάντια στην αξιολόγηση.
Οι ενημερωτικές συναντήσεις σχολείο το σχολείο, οι συναντήσεις μας με τους Διευθυντές – Διευθύντριες-προϊσταμένες νηπιαγωγείων, το ότι δε διοργανώθηκαν-πλην ελαχίστων εξαιρέσεων- μέχρι τώρα σεμινάρια, για την αυτοαξιολόγηση ,σε συνδυασμό με τις μαζικές ακυρώσεις των σεμιναρίων σε όλη τη χώρα λόγω των αποφασιστικών κινητοποιήσεων, η μαζικότατη ανταπόκριση των συναδέλφων στο κάλεσμα του συλλόγου για συλλογή υπογραφών, η δυναμική παρουσία στη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου και στη σύσκεψη των νηπιαγωγών (πάνω από 150 συναδέλφοι συνολικά), οι εκατοντάδες υπογραφές που έχουν συλλεχτεί μέσα σε μια μόνο εβδομάδα, μας δημιουργούν την πεποίθηση ότι στις επόμενες μέρες θα έχουν συλλεχθεί, σχεδόν καθολικά, οι υπογραφές από το σύνολο των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων του συλλόγου μας.
Η ενότητα, η μαζική συσπείρωση, των συναδέλφων γύρω από τις συλλογικές θέσεις και τα βήματα αντίστασης που χαράζουμε μας δείχνουν το δρόμο της συνέχισης αυτής της σημαντικής μάχης, στην οποία επιτυγχάνουμε  τους πρώτους στόχους που θέσαμε:
Δηλαδή, πρώτον η αξιολόγηση, η αυτοαξιολόγηση και οι αντιεκπαιδευτικές κυβερνητικές επιλογές είναι απονομιμοποιημένες στη συνείδηση της εκπαιδευτικής κοινότητας και δεύτερον δίνουμε αποφασισμένοι τη μάχη για την ακύρωσή τους με όρους μαζικού κινήματος. 
Συνεχίζουμε με πείσμα και δύναμη, υλοποιούμε τα συλλογικά μέτρα για την ακύρωση στην πράξη της αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης.
Επειδή είναι κοινός τόπος πως η μάχη αυτή είναι κρίσιμη για το μέλλον της δημόσιας εκπαίδευσης, συνεχίζουμε αποφασιστικά να υλοποιούμε, να στηρίζουμε όλα τα μέτρα και τα βήματα για την ακύρωσή της στην πράξη:
Συνεχίζουμε τις ενημερώσεις στα σχολεία και νηπιαγωγεία του συλλόγου και όπως προαναφέραμε ολοκληρώνουμε τη συλλογή των υπογραφών με καθολικό τρόπο.
Το Δ.Σ. θα ανταποκριθεί άμεσα σε κάθε αίτημα περαιτέρω ενημέρωσης, συναδέλφων, συλλόγων διδασκόντων και σχολικών μονάδων.
Υλοποιούμε τα επιπρόσθετα υποστηρικτικά μέτρα που έχουμε ανακοινώσει σε συντονισμό με το εκπαιδευτικό κίνημα.
Επαγρυπνούμε και αν επιχειρηθεί η διεξαγωγή νέου σεμιναρίου για την αυτοαξιολόγηση, είτε είναι ρητά προσδιορισμένο ως τέτοιο είτε συγκεκαλυμμένα ενημέρωση των εκπαιδευτικών του σχολείου, ενεργοποιούμε την απόφαση του συλλόγου και της ΔΟΕ για στάση εργασίας, καλούμε τους συναδέλφους σε μαζική συμμετοχή στο χώρο διεξαγωγής του και με αποφασιστικότητα το μπλοκάρουμε!
Καλούμε τους συναδέλφους διευθυντές σχολείων, προισταμένες νηπιαγωγείων και όλους τους συναδέλφους να κρατούν ενήμερο το σύλλογο για πιέσεις άμεσης δρομολόγησης της αυτοαξιολόγησης και  σε περίπτωση όπου κληθούν σχολικές μονάδες από τη διοικητική πυραμίδα να πραγματοποιήσουν συνεδριάσεις για τα ζητήματα αυτά, να ειδοποιηθεί αμέσως το Δ.Σ του συλλόγου μας.
Επόμενο σημαντικό βήμα: Δίνουμε τη μάχη σε κάθε σχολική μονάδα να μη στηριχτούν από κανέναν συνάδελφο και να μη συγκροτηθούν οι «ομάδες εργασίας» για την αυτοαξιολόγηση
Έχουμε ήδη ενημερώσει, αλλά είναι και καθολική εκτίμηση πως η  αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας είναι άρρηκτα και οργανικά δεμένη με τη διαδικασία της αξιολόγησης.
Η ίδια η εγκύκλιος της 10-12-2013, που την καθιστά υποχρεωτική, αναφέρει πως για φέτος η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου (ΑΕΕ) περνά μέσα από την αυτοαξιολόγηση του σχολείου.
Γι αυτό επείγονται να τη δρομολογήσουν φέτος, γιατί αποτελεί το Δούρειο Ίππο για την εφαρμογή της αξιολόγησης, την αποδόμηση του δημόσιου σχολείου και τον μεγάλο διωγμό των εκπαιδευτικών
Πρόκειται για μια διαδικασία που, παρά τα «ήπια» λεκτικά σχήματα και τους χαμηλούς ενδεικτικούς στόχους δράσης της αυτοαξιολόγησης στην πρώτη χρονιά εφαρμογής (ιστοσελίδα σχολείου, εσωτερικός κανονισμός, λειτουργία συλλόγου διδασκόντων, σχέσεις με γονείς και μαθητική κοινότητα) με τα οποία προσπαθεί να υποκλέψει τη συναίνεση των μαχόμενων εκπαιδευτικών, επιχειρεί, μέσω της συγκρότησης «Ομάδων Εργασίας», την εκπόνηση «Σχεδίων Δράσης», τη «Γενική Εκτίμηση» της εικόνας του σχολείου- για την οποία θα μελετώνται « 15 Δείκτες Ποιότητας» σε  διαδικασία αυστηρού ελέγχου, που σύμφωνα με την εγκύκλιο απαιτεί διαρκείς συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων εκτός ωραρίου εργασίας, αλλά και την «Ετήσια Έκθεση Αξιολόγησης», να φορτώσει στους εκπαιδευτικούς όλα τα βάρη, τις ελλείψεις και τις ανεπάρκειες της εκπαιδευτικής πολιτικής, να δρομολογήσει το μοντέλο του κατακερματισμού, της  κατηγοριοποίησης  και της ταξικής διαφοροποίησης των σχολείων και να καταστήσει έτσι το χώρο της εκπαίδευσης σε μια ζούγκλα ανταγωνισμού.
Για αυτό η μάχη για να μην περάσει η αξιολόγηση είναι σημαντική!
Τη στιγμή λοιπόν, που υπάρχει μια τέτοιας έκτασης απονομιμοποίηση των κυβερνητικών σχεδίων από την πλευρά των εκπαιδευτικών,
Τη στιγμή που όπως όλοι γνωρίζουμε ότι το Μάρτη (που λήγει το 8μηνο της διαθεσιμότητας), θα έχουμε τις πρώτες οριστικές απολύσεις στο χώρο της Β/θμιας εκπαίδευσης,
Τη στιγμή που για όλους μας το διακύβευμα είναι το ίδιο το δικαίωμα στην εργασία δεν πρέπει να υπάρξει ούτε ένας συνάδελφος που θα συνδράμει τα σχέδια του Υπουργείου.
Δεν πρέπει και δε θα βρουν οπαδούς  ανάμεσά μας τα σχέδια για το μεγάλο διωγμό και τη διάλυση της  δημόσιας εκπαίδευσης.
Συνάδελφοι και συναδέλφισσες, αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα της επόμενης περιόδου:
ΔΕ ΔΡΟΜΟΛΟΓΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ.  ΔΕ ΣΥΓΚΡΟΤΟΥΜΕ ΤΙΣ «ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ» ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ
Σας γνωρίζουμε ότι με βάση την εγκύκλιο κανείς εκπαιδευτικός δεν υποχρεούται προσωπικά να συμμετέχει στις ομάδες εργασίας, άρα σε κάθε περίπτωση η απάντηση της σχολικής μονάδας πρέπει να  είναι: η μη δρομολόγηση της αυτοαξιολόγησης, επειδή δεν υπήρξε εθελούσια προσφορά εκπαιδευτικών του σχολείου για τη συγκρότηση και τη στελέχωση των ομάδων εργασίας που απαιτούνται για να τη διεξαγωγή της.
Αυτή η απάντηση, ως περιεχόμενο και όχι ως άκαμπτο λεκτικό σχήμα, πρέπει σε κάθε περίπτωση να δίνεται από τη σχολική μονάδα, αλλά μπορεί, κατά την κρίση του συλλόγου διδασκόντων, να είναι και η τυπική κατάληξη κάθε πρακτικού που μας ζητηθεί ή θα χρειαστεί να διατυπώσουμε για το ζήτημα της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας.
Ως σύλλογος Δασκάλων&Νηπιαγωγών Χίου ‘ο Αδαμάντιος Κοραής’ καλούμε όλους τους συναδέλφους και όλους τους συλλόγους  διδασκόντων να συνεχίσουμε με ενότητα , αποφασιστικότητα και συλλογική στάση αυτή τη σημαντική και κρίσιμη μάχη που θα καθορίσει το μέλλον της δημόσιας & δωρεάν εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών της και των παιδιών μας.

                                                                                    Το ΔΣ

Β΄ ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΑΚΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ
Ο Σύλλογος Διδασκόντων του
......... Δημοτικού Σχολείου …………………. / ……. Νηπιαγωγείου …………………………,

Εκτιμά ότι   η επιβαλλόμενη αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση εκπαιδευτικού  δεν έχει ως στόχο τη βελτίωση των συνθηκών οι οποίες πλαισιώνουν την εκπαιδευτική σχέση, ούτε την προσωπική ανατροφοδότηση και εξέλιξη του εκπαιδευτικού.
Οι εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών μας μπορούν να καλυφθούν από σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή, παιδαγωγική υποστήριξη των εκπαιδευτικών, αναμόρφωση και εκσυγχρονισμό των αναλυτικών προγραμμάτων,  υποστηρικτικά μέτρα με γενναία αύξηση των λειτουργικών δαπανών, με μόνιμους διορισμούς και κάλυψη όλων των λειτουργικών αναγκών και  όχι από μια  αξιολόγηση τιμωρητική,   των απολύσεων και των ποσοστώσεων βαθμολογικής καθήλωσης, η οποία προβλέπει την κριτική του εκπαιδευτικού έργου για να κατηγοριοποιήσει σχολεία σε «καλά» και «κακά», για να βρίσκει το άλλοθι των απολύσεων.
Δεν είναι δυνατόν να μας κουνάει η Πολιτεία το δάκτυλο όταν έχουν χαθεί χιλιάδες ώρες από τις ελλείψεις εκπαιδευτικών, όταν παραμένουν σχολεία χωρίς πετρέλαιο, όταν οι δαπάνες για την εκπαίδευση βρίσκονται στο κατώτατο σημείο εδώ και δεκαετίες, ενώ για της περίφημη «αυτοαξιολόγηση- αξιολόγηση» δαπανώνται 3,5 εκατομμύρια ευρώ, αντί να δοθούν στα σχολεία!!
Το σχολείο που διαμορφώνεται, μέσω της  αξιολόγησης του Υπουργείου, υποβαθμίζει περαιτέρω τη μόρφωση που λαμβάνουν τα παιδιά μας και έχει ως στόχο και ως αποτέλεσμα την επιπλέον συρρίκνωση των εργασιακών-μισθολογικών δικαιωμάτων μας αλλά και την απόλυση χιλιάδων εκπαιδευτικών, όχι λόγω ανικανότητας αλλά λόγω απαιτήσεων οι οποίες υπαγορεύονται από λογιστικές λογικές των γνωστών σε όλους κέντρων.
Όμως η παιδεία δεν χτίζεται μόνο επάνω σε νούμερα. Εμείς δεν δεχόμαστε σχολεία πολλών ταχυτήτων, δεν δεχόμαστε ότι πρέπει υποχρεωτικά  εκπαιδευτικοί να μην είναι άριστοι, δεν δεχόμαστε τον κατακερματισμό του χώρου της εκπαίδευσης.
Δεν θέλουμε σχολεία και μαθητές πολλών ταχυτήτων, το δικαίωμα στη μόρφωση  πρέπει να είναι ενιαίο για όλα τα παιδιά.
Στην κατεύθυνση αυτή, με βάση την απόφαση του Συλλόγου μας και της ΔΟΕ εκφράζουμε την αντίθεσή μας στην επιχειρούμενη  αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, και δεν εκδηλώνουμε ενδιαφέρον να συγκροτήσουμε τις αντίστοιχες ομάδες εργασίας.
Α) Το παραπάνω σχέδιο είναι πρόταση δεν είναι «ευαγγέλιο» ο κάθε σύλλογος ας δει ως κυρίαρχο όργανο πώς θα δουλέψει το κείμενό του λεκτικά, πρέπει όμως στο διά ταύτα να καταλήγει στις δυο τελευταίες γραμμές.
Γ΄ Νόμος 1566/85 Αρθρο39 ΣΤ΄ Σύλλογοι Διδασκόντων
Β) Επειδή «πρόθυμα» διοικητικά στελέχη που έχουν συνταχθεί με το αντίπαλο στρατόπεδο να αντιπαλέψουν το μαχόμενο κλάδο και διαδίδουν στα σχολεία και Νηπιαγωγεία «περι πειθαρχικής ευθύνης ή περι υποχρεωτικότητας στελέχωσης των ομάδων αυτοαξιολόγησης»  εάν υπάρξουν πρακτικά Συλλόγων Διδασκόντων σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της ΔΟΕ και του τοπικού Συλλόγου μας , σας γνωρίζουμε ότι ο Σύλλογος Διδασκόντων αποτελεί το συλλογικό όργανο για την χάραξη κατευθύνσεων… (Νόμος 1566/85 αρ. 39 παρ. στ3)
Επίσης  σας υπενθυμίζουμε και πάλι την εγκύκλιο της 10/12/2013/190089/Γ1.  
Ότι με βάση την εγκύκλιο κανείς εκπαιδευτικός δεν υποχρεούται προσωπικά να συμμετέχει στις ομάδες εργασίας, άρα σε κάθε περίπτωση η απάντηση της σχολικής μονάδας πρέπει να  είναι: η μη δρομολόγηση της αυτοαξιολόγησης, επειδή δεν υπήρξε εθελούσια προσφορά εκπαιδευτικών του σχολείου για τη συγκρότηση και τη στελέχωση των ομάδων εργασίας που απαιτούνται για να τη διεξαγωγή της.

Το ΔΣ