Παρασκευή 5 Σεπτεμβρίου 2014

H EΓΚΥΚΛΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΔΗΜoΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ ΤΟ 2014-2015



Eγκύκλιο για τη λειτουργία των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων τη νέα σχολική χρονιά  2014-15 εξέδωσεσήμερα το υπουργείο Παιδείας, η οποία ορίζει τα εξής:
1. Έναρξη σχολικού έτους 2014- 2015
Ο ρόλος των Διευθυντών των σχολικών μονάδων είναι σημαντικός και καθοριστικός στη δημιουργία ενός σχολικού κλίματος που να ευνοεί τη διδασκαλία, τη μάθηση, την αποτελεσματική επικοινωνία και τη διαμόρφωση πνεύματος συναδελφικότητας και συνεργασίας ανάμεσα στα μέλη του διδακτικού προσωπικού. Ο Διευθυντής ως άμεσα υπεύθυνος για τη λειτουργία της σχολικής μονάδας πρέπει να καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια και να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του προσωπικού του σχολείου, των μαθητών, αλλά και των γονέων και κηδεμόνων.
Με τη με αριθμ. Φ.12/390/92065/Γ1/ 13-06- 2014 (ΑΔΑ :ΩΑΑ 29-ΗΑΙ) Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ., με θέμα: «Ενέργειες Προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου σχολικού έτους 2014-2015» δόθηκαν οδηγίες στις Περιφερειακές Υπηρεσίες και στις σχολικές μονάδες, με σκοπό την αποτελεσματικότερη, από κάθε πλευρά, λειτουργία τους.
Με την έναρξη του σχολικού έτους 2014-2015, σε επίπεδο σχολικής μονάδας και κατά την πρώτη ημέρα έναρξης των μαθημάτων γίνεται ο καθιερωμένος Αγιασμός, διανέμονται τα σχολικά βιβλία και δίνονται οδηγίες για θέματα που αφορούν στην εφαρμογή του ωρολογίου προγράμματος μαθημάτων και στη γενικότερη λειτουργία του σχολείου.
Το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων, τόσο για το δημοτικό όσο και για το νηπιαγωγείο συντάσσεται σύμφωνα με όσα αναφέρονται στη με αρ. Φ.12/390/92065/Γ1/ 13-06-2014 (ΑΔΑ :ΩΑΑ 29-ΗΑΙ) Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ., με θέμα: «Ενέργειες Προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου σχολικού έτους 2014-2015».
2. Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας (ΑΕΕ )- Διαδικασία αυτοαξιολόγησης
Η Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας (ΑΕΕ) με την διαδικασία της αυτοαξιολόγησης υλοποιείται σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας σύμφωνα με τη με αρ. 30972/Γ1/5.3.13 ( ΦΕΚ 614, τ. β ́/2013) Υ. Α.
Η Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου (ΑΕΕ) αποτελεί μια συνεχή δυναμική διαδικασία αυτoαξιολόγησης ενσωματωμένη στη λειτουργία του σχολείου. Η διαδικασία αυτή περιλαμβάνει την αποτίμηση της υπάρχουσας κατάστασης στο σχολείο, συνδέεται με τον γενικότερο εκπαιδευτικό σχεδιασμό και την ανάπτυξη ειδικών σχεδίων δράσης, με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου στους τομείς που επιλέγει κάθε σχολείο, ανάλογα με τις ιδιαιτερότητές του.
Με βάση τη με αρ. πρωτ. 190089/Γ1/10.12.2013 με Θέμα: «Εφαρμογή του θεσμού της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας κατά το σχολικό έτος 2013-2014 – Διαδικασίες» εγκύκλιο του Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων εφαρμόζεται η Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας από το σχολικό έτος 2013-2014.
Σύμφωνα με την ανωτέρω εγκύκλιο κατά την εφαρμογή του θεσμού της ΑΕΕ για το σχολικό έτος 2013-2014 υλοποιήθηκαν τα ακόλουθα:
1. Γενική εκτίμηση της εικόνας του σχολείου (η οποία και παραμένει στην σχολική μονάδα). Αντικείμενο της διαδικασίας ήταν η αποτίμηση και αποτύπωση των 15 δεικτών ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου του σχολείου.
2. Επιλογή και διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, το οποίο θα υλοποιηθεί το σχολικό έτος 2014-2015. Σημειώνεται ότι τα νηπιαγωγεία και τα ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία (έως 3/θ) δεν υποχρεούνταν στην υλοποίηση σχεδίων δράσης, εκτός και εάν το είχαν επιλέξει, με δική τους απόφαση.
3. Ετήσια έκθεση Αξιολόγησης του σχολείου (η οποία αναρτήθηκε με ευθύνη των Διευθυντών των σχολικών μονάδων στο Δίκτυο της ΑΕΕ).
Σύμφωνα με το άρθρο 2, παρ. 2 της με αρ. 30972/Γ1/5.3.13 (ΦΕΚ 614, τ. β ́/2013) Υ. Α., «Κάθε σχολική μονάδα μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, θέτει τους εκπαιδευτικούς στόχους, προγραμματίζει τις δραστηριότητες του σχολικού έτους και καταρτίζει ειδικά προγράμματα δράσης με σκοπό την αντιμετώπιση προβλημάτων και αδυναμιών και τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού της έργου».
Οι σχολικές μονάδες θα υποβάλλουν ηλεκτρονικά τον Προγραμματισμό του σχ. έτους 2014-15 στο Δίκτυο της ΑΕΕ, μέχρι το τέλος του Σεπτεμβρίου, μετά από σχετικές οδηγίες που θα αποσταλούν άμεσα.
Το Παρατηρητήριο της ΑΕΕ λειτουργεί ως ιστοχώρος ( http://aee.iep.edu.gr/) και αποτελεί μια σταθερή δομή ενίσχυσης και υποστήριξης του θεσμού της ΑΕΕ στο ελληνικό σχολείο.
Βασικές λειτουργίες του Παρατηρητηρίου της ΑΕΕ είναι η ενημέρωση και πληροφόρηση της εκπαιδευτικής κοινότητας σε ζητήματα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου (εκπαιδευτικό υλικό, διαδικασίες εφαρμογής, παραγωγή εργαλείων αυτοαξιολόγησης, διάχυση καλών πρακτικών, βιβλιογραφία, κλπ.), η υποστήριξη συζητήσεων και επικοινωνίας μεταξύ των Σχολικών Συμβούλων, των Διευθυντών των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών και η παρακολούθηση των δράσεων και των αποτελεσμάτων των σχολείων μέσω ενός δικτύου πληροφόρησης στο οποίο έχουν πρόσβαση τα αρμόδια στελέχη και οι εκπαιδευτικές αρχές.
Την ευθύνη για την αποτελεσματική λειτουργία του Παρατηρητηρίου και την υποστήριξη των σχολείων έχει η Ομάδα Έργου της ΑΕΕ, με φορέα υλοποίησης το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π).