Τετάρτη 13 Μαρτίου 2013

Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΤΗΝ DETROP




Η Δ.Ε.ΤΡΟ.Π., με παράδοση δεκαετιών, αποτελεί τη μεγαλύτερη έκθεση τροφίμων και ποτών σε ελληνικό και βαλκανικό επίπεδο, ενώ φέτος για πρώτη φορά συνδιοργανώθηκε με την εξειδικευμένη κλαδική έκθεση κρασιού “OENOS 2013”. 
Χαρακτηριστικό της “DETROP – OENOS 2013”, ότι απευθυνόταν αποκλειστικά σε εμπορικούς επισκέπτες, έχοντας καθαρά εξαγωγικό προσανατολισμό για την εγχώρια βιομηχανία τροφίμων και ποτών, αφού στόχευε στο να προβάλλει τα πιο ποιοτικά προϊόντα της ελληνικής φύσης και ταυτόχρονα να αναδείξει την ανάγκη της σύγχρονης επεξεργασίας, μεταποίησης και τυποποίησης αυτών, προκειμένου να είναι ανταγωνιστικά στις ξένες αγορές.
 Η έκθεση πλαισιώθηκε από ένα ευρύ πρόγραμμα παράλληλων εκδηλώσεων, με απώτερο στόχο αφενός τη στοχευμένη και αποτελεσματική προώθηση προϊόντων και αφετέρου την προσέλκυση περισσότερων και πιο εξειδικευμένων επισκεπτών, chefs & sommelier από την Ελλάδα και το διεθνή χώρο.
Η συμμετοχή της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, υπαγορεύτηκε κατόπιν σχετικής έρευνας αγοράς που διενεργήθηκε και αφού διαπιστώθηκε το ζωηρό ενδιαφέρον πολλών μικρομεσαίων μεταποιητικών επιχειρήσεων για την παρουσία τους στην εν λόγω κλαδική έκθεση, προκειμένου να προβληθεί   η παραγωγική φυσιογνωμία της περιοχής και να κλειστούν επί μέρους συμφωνίες για προώθηση των προϊόντων σε αγορές εκτός Π.Β.Α. (Μακεδονίας, Ελλάδας και εξωτερικού).
 Το σκεπτικό με το οποίο οργανώθηκε η παρουσία της Π.Β.Α. και των επιχειρήσεων που δήλωσαν συμμετοχή στο ενιαίο stand των 54 τ.μ., ήταν τέτοια που διασφάλιζε αφενός τη συνολική παρουσίαση του Βορείου Αιγαίου ως παραγωγική περιοχή προϊόντων υψηλής ποιότητας, αλλά ταυτόχρονα και την ανεξαρτησία – ιδιαιτερότητα της κάθε επιχείρησης. Ο μοναδικός αυτός τρόπος παρουσίας, εκτός από εξαιρετικά οικονομικός, ήταν και ιδιαίτερα αποτελεσματικός, δεδομένου ότι προωθούσε ιδανικά τα “brand names” της κάθε επιχείρησης, δίνοντας ουσία και πραγματικό νόημα στην κάθε συμμετοχή, με την εξοικείωση του κάθε εμπορικού επισκέπτη – δυνητικού αγοραστή με τις εξαγωγικές – τυποποιητικές φίρμες. Η κάθε επιχείρηση, είχε στη διάθεσή της δικό της ατομικό χώρο, προκειμένου παράλληλα με τα επιχειρησιακά ή προϊοντικά banners της, να εκθέτει τα προϊόντα και το έντυπο υλικό της, πραγματοποιώντας ταυτόχρονα γευσιγνωστικές δοκιμές υψηλού επιπέδου προς τους εξειδικευμένους επισκέπτες της έκθεσης.
Εξαιρετικής σημασίας για την αποτελεσματική διείσδυση των τοπικών προϊόντων στις διεθνείς αγορές, ήταν η δυναμική παρουσία στη Δ.Ε.ΤΡΟ.Π. για πρώτη ίσως φορά, του πρόσφατα συσταθέντος Συνδέσμου Ελλήνων Εισαγωγέων Τροφίμων & Ποτών του Εξωτερικού (S.EL.E.TRO.P.E.: Association of Overseas Greek Food & Drinks Importers). Οι Έλληνες εισαγωγείς του εξωτερικού, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν για πρώτη φορά τα προϊόντα των επιχειρήσεων του Βορείου Αιγαίου που συμμετείχαν στο stand της Περιφέρειας και να διαπραγματευτούν για την έναρξη εμπορικών συμφωνιών. Τόσο ο Πρόεδρος του Συνδέσμου κ. Αριστοτέλης Καρβέλας, όσο και ο Αντιπρόεδρός του κ. Δημήτρης Σογατζής, οι οποίοι γνωρίζοντας άριστα τις αγορές, διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στις ελληνικές εξαγωγές, έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα υψηλής ποιότητας προϊόντα του Βορείου Αιγαίου, επισημαίνοντας ότι με την κατάλληλη προσαρμογή τους στα standards των διαφόρων αγορών (κυρίως αναφορικά με τη συσκευασία και την ετικετοποίηση), καθώς και με την εφαρμογή ενός προγράμματος εξαγωγικού marketing, μπορούν σχετικά εύκολα να εισέλθουν και να καθιερωθούν στις ευρωπαϊκές καταρχήν αγορές.
Επιπλέον οι εκπρόσωποι της Π.Β.Α. και οι επιχειρηματίες του Βορείου Αιγαίου, είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν στο workshop που διοργανώθηκε, με θέμα «Το μέλλον των Ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό – ευκαιρίες εξωστρέφειας» και ομιλητές κορυφαίους επιχειρηματίες – εισαγωγείς από χώρες της Ευρώπης. Τα θέματα τα οποία αναλύθηκαν ενδελεχώς και δόθηκαν οι σχετικές κατευθύνσεις, ήταν η αναγκαιότητα διείσδυσης των ελληνικών εταιρειών στις ξένες αγορές, η σημασία του branding στην ομαδική προώθηση των προϊόντων (θέμα που ενδιαφέρει άμεσα τις μικρές επιχειρήσεις του Βορείου Αιγαίου, ιδιαίτερα δε αυτές της τυποποίησης ελαιολάδου), οι τρόποι διαχείρισης και προώθησης των προϊόντων στα ράφια των ευρωπαϊκών super markets & οι προμήθειες του λιανεμπορίου, η παρουσίαση του ελληνικού δικτύου διανομής στα εστιατόρια του εξωτερικού και οι προοπτικές συνεργασιών, κ.α.

lesvosreport.gr