Παρασκευή 5 Απριλίου 2013

ΠΟΓΚΡΟΜ ΜΑΖΙΚΩΝ ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ! ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΕ ΡΟΛΟ ΠΡΟΚΡΟΥΣΤΗ ΚΑΤΑΡΓΕΙ ΤΟ 20% - 30% ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ !


του ΒΑΣΙΛΗ ΜΑΥΡΕΛΟΥ


1. Με βασική επιδίωξη τη στοχοποίηση των εκπαιδευτικών και την αντιμετώπισή τους τελικά, ως του βασικού πεδίου άντλησης των 30.000 απολύσεων φέτος και των 150.000 ως το 2015, όπως απαιτεί η Τρόικα, το Υπουργείο Παιδείας εξαπάτησε για άλλη μια φορά την εκπαιδευτική κοινότητα περί των μη προθέσεών της να προχωρήσει σε εκτεταμένες συμπτύξεις και συγχωνεύσεις και αποδεικνύει ξανά πως ως Υπουργείο-Προκρούστης, είναι ο πιο καλός μαθητής του ΔΝΤ στο δρόμο της πλήρους διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης.
Τώρα, έβαλαν στο στόχαστρο να καταργήσουν το 20-30% των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών και των σχολείων.Για να γίνει αυτό αντιληπτό ως μέγεθος, επιχειρούν με συνοπτικές διαδικασίες και με τελεσίγραφα προς τους Διευθυντές, να καταργήσουν  περίπου 3-4 οργανικές σε κάθε δωδεκαθέσιο Δημοτικό Σχολείο,
ενώ πρώτοι υπολογισμοί ανεβάζουν τον αριθμό των υπό κατάργηση των οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων στην Π.Ε. στις 1800 για το Νομό Αττικής! Και ας φανταστούμε πόσες ακόμα άραγε καταργήσεις οργανικών ετοιμάζουν με την αύξηση του ωραρίου κατά 3-4 ώρες!

 2. Τα γεγονότα: Με απόλυτο αιφνιδιασμό και με ηλεκτρονικό τελεσίγραφό τους ζήτησαν, την Πέμπτη 4 Απρίλη στις 12 μμ και με διορία εως τις 2μμ, να απολογηθούν οι σχολικές μονάδες, γιατί η λειτουργικότητα του σχολείου αποκλίνει από την «οργανικότητα» που τα λαγωνικά του Υπουργείου την καθορίζουν ως το πηλίκο της διαίρεσης του συνόλου των μαθητών δια 25(!) με την παρατήρηση ότι «…μεγάλος αριθμός σχολικών μονάδων διατηρεί αυξημένη οργανικότητα, η οποία είναι δυσανάλογη με το μαθητικό δυναμικό …» και όλα αυτά «…ενόψει της έκδοσης Υπουργικών Αποφάσεων σχολικών μεταβολών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης…».
Έβγαλαν στην πιάτσα τη λογιστική του Φρανκεστάιν! Διαιρέστε δια 25, βάλτε στο τμήμα παιδιά κάθε ηλικίας, διώξτε τους εκπαιδευτικούς! Τι κι αν γνωρίζουν πως τα σχολεία αναπτύσσουν την οργανικότητά τους με βάση νόμους και ΦΕΚ και τη λειτουργικότητά τους (εγκεκριμένη και συνεχώς ελεγχόμενη από την υπηρεσία) με βάση τους εντός των ορίων τους μαθητές ανά τάξη, το πλαφόν των 25, τις παιδαγωγικές «ιδιαιτερότητες» κάθε τάξης, την κτιριακή υποδομή, το πλήθος και το μέγεθος των αιθουσών. Αδιαφορούν κυνικά, όλα για αυτούς είναι νούμερα προς περικοπή: μαθητές, σχολεία, εκπαιδευτικοί!

3. Η μείωση των οργανικών θέσεων, οι συγχωνεύσεις τμημάτων και  σχολείων, οι υποχρεωτικές μετακινήσεις σε όλη τη χώρα δεν αφήνουν περιθώριο για εφησυχασμό. Πόσο μάλλον, όταν παράλληλα εξελίσσεται  μια εκστρατεία τρομοκράτησης και συκοφάντησης των εκπαιδευτικών: η αξιολόγηση-ομηρία-διωγμός, η προοπτική των απολύσεων, τα πειθαρχικά με  την αυτοδίκαιη αργία, οι επισκέψεις στα σχολεία ελεγκτών ράμπο της Δημόσιας Διοίκησης, οι μηδενικοί διορισμοί, οι απολύσεις 10.000 αναπληρωτών την επόμενη χρονιά και κατασκευασμένη εικόνα μας ως κλάδου που τάχα βρίθει από «επίορκους, αργόμισθους και ανεπαρκείς», δημιουργούν ένα αυταρχικό πλαίσιο ζόφου που στοχεύει στον εργασιακό μας αφανισμό και υλοποιεί τη βάρβαρη πολιτική των μνημονίων.

4. Απέναντι στον αιφνιδιασμό αυτόν του Υπουργείου και τις ζοφερές εξελίξεις που προδιαγράφει, τα αντανακλαστικά του κατεστημένου –γραφειοκρατικού συνδικαλισμού αποδείχτηκαν για άλλη μια φορά σε ύπνωση. ΔΟΕ, ποικιλόβαθμοι και ποικιλόχρωμοι αιρετοί, που είχαν και τη μεγαλύτερη δυνατότητα πληροφόρησης- ο καθείς για τους δικούς του λόγους, δεν επέδειξαν καμιά επαγρύπνηση απέναντι σε ένα Υπουργείο που είναι υπότροπο στην καθησύχαση και τελικά στην εξαπάτηση και την προκρούστεια λογική. Ο κατεστημένος-κομματικός συνδικαλισμός, επέβαλε την κινηματική και αγωνιστική άπνοια, που φούσκωσε τα πανιά των κυβερνώντων στην πιο κρίσιμη εποχή που όλα τα θέματα έχουν πέσει στο τραπέζι! Μα και τις τελευταίες τρεις  μέρες, που η εγκύκλιος του Υπουργείου προς τους περιφερειάρχες μύριζε μπαρούτι- και την γνώριζαν, η ΔΟΕ δεν «κατάφερε» να προλάβει έγκαιρα το αναμενόμενο τελεσίγραφο που τρομοκρατούσε τους Διευθυντές , αφήνοντάς τις σχολικές μονάδες συνδικαλιστικά απροσανατόλιστες.Ο συνδικαλισμός της ήττας και των ερειπίων είναι για άλλη μια φορά συνυπεύθυνος.

5. Να ακυρώσουμε τα άθλια σχέδια!
Είναι η ώρα οι εκπαιδευτικοί να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους με αυτοοργάνωση και συντονισμό. Καλούμε σε κάθε σχολείο τους συλλόγους διδασκόντων, τους γονείς να αναλάβουν δράση τώρα!
Καλούμε όλους τους συναδέλφους Διευθυντές-ντριες να μην απολογηθούν στα φιρμάνια, γιατί κάθε σχολείο λειτουργεί με βάση τις κείμενες διατάξεις οι οποίες είναι γνωστές και σε γνώση της υπηρεσίας, αυτό να απαντήσουν!
Καλούμε το Διευθυντή Εκπαίδευσης Χίου να μην απολογηθεί για τη λειτουργικότητα κανενός σχολείου της Διεύθυνσης, γιατί αυτό αποτελεί μια πραγματικότητα που την έχει εγκρίνει τόσο ο ίδιος όσο και η Περιφέρεια και γιατί δεν υπάρχει πλεόνασμα εκπαιδευτικών. Κυρίως όμως καλούμε να μη σπεύσουν να αλλάξουν εισηγήσεις, που δεν προέβλεπαν συμπτήξεις και καταργήσεις οργανικών, με άλλες εισηγήσεις εξπρές, κατά παραγγελία της Τρόικα, που θα στείλουν δεκάδες εκπαιδευτικούς στη Χίο- χιλιάδες στη χώρα, στην ανασφάλεια και την απόλυση. Η ευθύνη του καθενός είναι βαριά!
Καλούμε τους συλλόγους εκπαιδευτικών Π.Ε, τους συλλόγους και τις ενώσεις γονέων, τους συλλόγους διδασκόντων και όλους τους συναδέλφους σε ένα συντονισμένο μέτωπο αντίστασης και ανατροπής των ζοφερών σχεδίων που θα αλλάξουν το χάρτη και θα δημιουργήσουν ένα βομβαρδισμένο τοπίο στη σχολική πραγματικότητα. Οι μαζικές συγκεντρώσεις και καταλήψεις στις Διευθύνσεις και στις  Περιφέρειες τις επόμενες μέρες  και η συνολικοποίηση-κορύφωση του αγώνα  στο Υπουργείο, με αίτημα την απόσυρση των συμπτύξεων συγχωνεύσεων και υποβιβασμών των σχολείων αποτελούν πρώτιστη αναγκαιότητα.

            Kανένα σχολείο-Kανένα τμήμα -Kανείς εκπαιδευτικός λιγότερος

                                          
                                            Bασίλης Μαυρέλος
              Αντιπρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χίου
                           για τη Νέα Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Κίνηση