Παρασκευή 6 Φεβρουαρίου 2015

Ούτε η Καλογήρου, ούτε ο Γιακαλής αλλά για να τα ακούσουν οι πολίτες, αυτός είναι ο σταθερός στόχος των δημόσιων παρεμβάσεων μου


Εχω δηλώσει από την αρχή της ανάμειξης μου με την ενεργό πολιτική και ειδικά με τα θέματα της Περιφέρειας Β.Αιγαίου (γιατί για τα κοινά το ενδιαφέρον μου ως πολίτη και η ενεργοποίηση μου υπάρχει από την ενηλικίωση μου) ότι στόχος των παρεμβάσεων μου είναι να αντιμετωπιστούν προβλήματα των νησιών που βαλτώνουν εξ αιτίας των λαθών ή παραλείψεων τόσο των προηγούμενων κεντρικών κυβερνήσεων και περιφερειακών αρχών, αιρετών και μη, όσο και αυτών που σήμερα διοικούν.
Ένα από τα θέματα αυτά αφορά την ανάπτυξη της εφαρμοσμένης έρευνας και την εισαγωγή καινοτομιών στις επιχειρήσεις αλλά και στη λειτουργία της διοίκησης ώστε να γίνουν περισσότερο αποτελεσματικές προς όφελος των ιδίων και των πολιτών, αντικείμενο που συνδέεται στενά με την επαγγελματική μου δραστηριότητα. Το θεωρώ θέμα υψηλής προτεραιότητας και πιστεύω ότι πρέπει να τύχει της ιδιαίτερης προσοχής σε περιφερειακό επίπεδο ώστε να υπάρξει αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων που δίνει το πλαίσιο του νέου ΕΣΠΑ, αφού χάθηκαν πολλές ευκαιρίες τα προηγούμενα δεκαπέντε τουλάχιστον χρόνια γιατί οι τοπικές πολιτικές ηγεσίες είχαν στραμμένη αλλού τη προσοχή τους.
Με την ιδιότητα μου του ΓΓ Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής παρακολούθησα την άνοιξη του 2013 τα αναπτυξιακά συνέδρια και των 4 νησιωτικών περιφερειών καθώς και τις συναντήσεις για την καινοτομία που γίνονταν παράλληλα. Η διαδικασία για την συγκρότηση της στρατηγικής καινοτομίας του Β.Αιγαίου στη Χίο (που ήταν υποχρεωτική με βάση τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής) έγινε χωρίς τη παρουσία του τότε Περιφερειάρχη κ. Γιακαλή αντίθετα με ότι συνέβη στις άλλες 3 νησιωτικές περιφέρειες. Η συγκρότηση του Περιφερειακού Συμβουλίου Καινοτομίας που συζητήθηκε τότε, δεν έγινε, προφανώς λόγω άλλων προτεραιοτήτων του κ. Γιακαλή. Η εκπόνηση της μελέτης για την καινοτομία δεν αποτελεί επιλογή του κ.Γιακαλή, αλλά υποχρέωση της Περιφέρειας αν ήθελε να έχει χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ στη νέα προγραμματική περίοδο. Κρίνοντας την προηγούμενη στάση του φαίνεται ότι αν ήταν στο χέρι του δεν θα την είχε εκπονήσει.
Τώρα με την ιδιότητα του περιφερειακού συμβούλου, ήθελα να δώσω δημοσιότητα στη συγκρότηση του Περιφερειακού Επιστημονικού Συμβουλίου Ερευνας και Καινοτομίας που επιβάλει σήμερα ο νόμος. Θεώρησα ότι η νυν Περιφερειακή Αρχή υποβάθμισε με τη διαδικασία που επέλεξε για να δημοσιοποιήσει τη προκήρυξη εκδήλωσης ενδιαφέροντος με κίνδυνο να μην υπάρξουν ενδιαφερόμενοι με τα αναγκαία προσόντα ώστε το Συμβούλιο να πετύχει στο δύσκολο έργο που έχει μπροστά του. Ομολογώ ότι η δημόσια αντιπαράθεση του κ.Γιακαλή μαζί μου, έδωσε περισσότερη δημοσιότητα στη κίνηση μου αυτή και τον ευχαριστώ γι’αυτό.
Σε ένα σημείο του κειμένου του έχει απόλυτο δίκιο ο κ. Γιακαλής. Στη φράση που γράφει ότι «Όλα τα άλλα του Γ.Σπιλάνη είναι για να ικανοποιηθούν αυτοί που έπρεπε να τον ακούσουν». Και αυτοί, κ.Γιακαλή, είναι οι πολίτες του Β.Αιγαίου. Αυτοί πρέπει να ακούσουν και να μάθουν το πως πολιτεύτηκαν οι προηγούμενοι και πως πολιτεύονται οι σημερινοί, υπογραμμίζοντας τα λάθη τους και υποβάλλοντας συγκεκριμένες προτάσεις, ελπίζοντας να γίνουν τα πράγματα καλύτερα. Και με αυτόν τον γνώμονα και μόνο τοποθετούμαι ως επικεφαλής της παράταξης ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΖΩΗΣ με το ΑΙΓΑΙΟ τόσο μέσα στο Περιφερειακό Συμβούλιο όσο και δημόσια με τα κείμενα μου. Η στείρα αντιπολίτευση, οι λαϊκισμοί και οι κραυγές εντυπωσιασμού δεν με εκφράζουν και το έχω αποδείξει στη σύντομη θητεία μου. Αλλωστε αυτές οι πρακτικές οδήγησαν τη χώρα και τη περιφέρεια στη σημερινή τους κατάσταση. Ας τις αφήσουμε στο χτες προς όφελος αυτών που μας εξέλεξαν για το αύριο.

Γιάννης Σπιλάνης
Περιφερειακός Σύμβουλος με τον συνδυασμό ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΖΩΗΣ με το ΑΙΓΑΙΟ

Αναπληρωτής Καθηγητής.