Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου 2013

H ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΝΤΕΛΗ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΥ







Ο ΝΕΟΣ ΔΙΣΚΟΣ ΤΟΥ ΠΑΝΤΕΛΗ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΥ ΜΕ ΤΟ ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΟ ΦΥΛΛΟ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ
Ο Παντελής Θαλασσινός κυκλοφορεί τον καινούργιο του δίσκο με τίτλο «10 τραγούδια της ελπίδας» και μου μιλάει γι’ αυτό... Μπείτε στην κουβέντα μας και θα τα μάθετε όλα..
Παντελής Θαλασσινός συνέντευξη στη Μαρία Παπαδάκη στο "Μουσικόραμα"
 Μαρία: Καινούργιος δίσκος λοιπόν Παντελή με τίτλο «10 τραγούδια της ελπίδας». Από που προήλθε ο.. φωτεινός τίτλος;
 Π. Θαλασσινός:  Ήταν ένας δίσκος που στην αρχή είχε τίτλο «Κόντρα στον καιρό». Τα τραγούδια λοιπόν αυτού του δίσκου από 12 έγιναν 10 αφού τα γράψαμε στο στούντιο. Τα δύο δεν μου βγήκαν όπως ήθελα και τα αφαίρεσα. Θα μπουν σε μια επόμενη δουλειά μου.
Αυτά που μπήκαν πιστεύω πως είναι τραγούδια ελπίδας. Με όλη αυτή την κατάσταση που περνάμε έχουμε ανάγκη τραγούδια ελπίδας, που δε χρειάζεται να έχουν μέσα συνθήματα ή να λένε μεγάλα πράγματα και να.. φωνάζουν. Εγώ πιστεύω ότι.. αντίσταση είναι το να κάνεις το αυτονόητο σήμερα. Όταν σε αποτρέπουν να κάνεις το αυτονόητο, και στην περίπτωσή μου όταν με αποτρέπουν να κάνω τέχνη και καλά τραγούδια, σε εγκλωβίζουν σε κατάσταση απομόνωσης και αχρηστίας  Νομίζω πως το να κάνεις τέχνη αυτή τη στιγμή είναι.. κόντρα στον καιρό. Το να δημιουργείς πολιτισμό είναι κόντρα στον καιρό, όταν δεν σε βοηθάει ούτε η ίδια η πολιτεία ούτε κανένας. Όταν τον κόσμο τον οδηγούν στο να μην εκπολιτίζεται τον παροπλίζουν. Το να κάνεις τέχνη λοιπόν στις μέρες μας είναι μια αντίσταση στον κακό σπόρο που σπέρνουν.
Γι’ αυτό ονόμασα το δίσκο «10 τραγούδια της ελπίδας». Γιατί πάντα υπάρχει ελπίδα όταν δημιουργούμε ακόμα, όταν κάνουμε τέχνη και πολιτισμό. Και θα το κάνουμε κόντρα στις δυσκολίες.

 Μαρία: Σ’ αυτό το δίσκο έχεις αναλάβει εξ’ ολοκλήρου τη σύνθεση των κομματιών που ερμηνεύεις. Είναι διαφορετική η αίσθηση όταν ερμηνεύεις τραγούδια δικά σου και διαφορετική όταν ερμηνεύεις τραγούδια άλλων;
  Π. Θαλασσινός:  Όταν γράφω εγώ τα τραγούδια που ερμηνεύω, είμαι πιο ελεύθερος και αισθάνομαι πιο καλά. Όταν τραγουδάω τραγούδια άλλων, έχω μία φειδώ, ένα δέος αν θα τα πω καλά. Όταν τραγουδάς όμως πρέπει νάσαι χαλαρός και απαλλαγμένος  απ’ όλα αυτά. Πρέπει να τα δίνεις με το δικό σου τρόπο και να μη σε νοιάζει αν θα κριθείς καλά απ’ το συνθέτη.
 Μαρία: Με ποιους άλλους συμπορεύεσαι σ’ αυτό το δίσκο Παντελή;
  Π. Θαλασσινός:  Είπαμε.. η μουσική είναι εξ’ ολοκλήρου δική μου και στους στίχους συνεργάζομαι  με τη Μαίρη Φασουλάκη, τη Χρυσάνθη Τουφεξή, τον Πόλυ Κυριάκου, τηνΕλένη Σιούφτα και τον αείμνηστοΗλία Κατσούλη. Υπάρχει επίσης μέσα κι’ ένα ποίημα του Κώστα Ουράνη το «Πότε θ’ ανοίξουμε πανιά» κι’ ένα κομμάτι σε δικούς μου στίχους.
Έπαιξαν οι σπουδαίοι μουσικοί... Γιάννης Αγγελόπουλος .. τύμπανα,  Γιωργος Βεντουρής Κοντρα μπάσο, Δημήτρης Γάσιας.. Βιολί ,  Πάνος Δημητρακόπουλος.. κανονάκι, Γιώργος Θεοδωρόπουλος.. πλήκτρα, Δημήτρης Θεοχάρης.. πιάνο,  Φίλιππος Λευκαδίτης... κρουστά, Γιώργος Μακρής...  γκάιντες, καβάλ, φλογέρες, Νίκος Μέρμηγκας.. Λαούτο,Δημήτρης Πάντος.. ακουστ-ηλεκτρικές Κιθάρες-φωνητικά, Γιάννης Πλαγιανάκος...Μπάσο-Κόντραμπάσο, Γιώργος Τσιατσούλης, Ακκορντεόν, Μάρθα Μαυροειδή Λάφτα, Φωνητικά, κι’ εγώ έπαιξα ακουστικές κιθάρες. Η ηχογράφηση και η μίξη, έγινε στο STUDIO SIERRA, από  το Γιώργο Καρυώτη και Mastering έκανε ο Γιάννης Ιωαννίδης.. DIGITAL PRESS HELLAS.
 Μαρία: Κυκλοφορεί την Κυριακή 17 του Φλεβάρη από την Ελευθεροτυπία. Νομίζεις πως οι εφημερίδες αντικατέστησαν στις μέρες μας τα δισκοπωλεία;
  Π. Θαλασσινός:  Όχι.. δε νομίζω. Βγαίνει ας πούμε η Ελευθεροτυπία την Κυριακή με δυόμιση ευρώ το c.d μου. Εφημερίδα και c.d λοιπόν δυόμιση ευρώ. Ούτε τέσσερα, ούτε πέντε, ούτε εφτά αλλά δυόμιση και με μια δουλειά όχι παλιά για να βγάλουν χρήματα. Προτείνουν τη δουλειά μου και μου άρεσε το ότι το βάλανε δυόμιση ευρώ.
 Μαρία: Ε.. ναι, για να μπορεί ο κόσμος να το αγοράσει στους δύσκολους καιρούς που ζούμε και αντί να μπει σε μερικά σπίτια μόνο, να μπει σε πολλά περισσότερα.
  Π. Θαλασσινός:  Ναι.. ναι.. βέβαια. Έτσι είναι..
 Μαρία: Τα μελλοντικά σου σχέδια επί σκηνής; Θα παρουσιάσεις την καινούργια σου δουλειά σε ζωντανές εμφανίσεις;
  Π. Θαλασσινός:  Κοίταξε να δεις.. Τον έχω παρουσιάσει πριν τον βγάλω αυτό το δίσκο. Είναι τραγούδια αποτύπωμα στην ουσία στο στούντιο, που τα έβγαλα για να τα έχω και σε c.d, αλλά παράλληλα είναι τραγούδια που μπορεί να τ’ αγαπήσει ο κόσμος. Τα παίζω πολύ καιρό τώρα στις ζωντανές μου εμφανίσεις. Σε δύο live μου, δυο χρονιές έπαιζα τα οκτώ απ’ τα δέκα τραγούδια ζωντανά. Το κάνω όπως τον παλιό καιρό. Δηλαδή, πρώτα τα παρουσίασα ζωντανά, είδα αντιδράσεις και μετά τα δισκογράφησα.
 Μαρία: Κυκλοφορούν και στο διαδίκτυο.. έτσι;
  Π. Θαλασσινός:  Ναι.. υπάρχει ένα τραγούδι που το είχα δώσει promo και στα ραδιόφωνα.
 Μαρία: Ευχαριστώ Παντελή. Εύχομαι καλοτάξιδα τα καινούργια σου.